Skip to main content

ARUVI



ARUVI REVIEW: Aruvi is a superbly written drama centred around a unique character that unfolds as a thriller, a black comedy, an awareness movie, and a tragedy. The film is so effortlessly crowd-pleasing — and also tremendously moving. This is, by far, the most unconventional among the recent new-age films, with a bravura lead performance by Aditi Balan. It is certainly one of the most sparkling acting debuts Tamil cinema has seen in a while, and Aditi beautifully realises the complex nature of the character without trying hard to make her Aruvi endearing. Even in the final portions, when there are tragic tones, the actress doesn't resort to melodrama and performs this role in a matter-of-fact manner.

The actress is ably guided by the direction of Arun Prabu Purushothaman, who joins the list of first-rate debutant directors we have got this year. If his writing displays a sensitivity that you don't often see in a first-time filmmaker, there is flair in his filmmaking that gives this film a distinct new-age vibe.

The first time we see Aruvi, she is being interrogated by Shakeel (Mohammad Ali Baig), a cop in an anti-teorrism unit. Arun Prabu plays around with timeframes that makes this story feel experimental. He presents Aruvi's backstories as vignettes — snatches of moments from her life that do not have a beginning or end (as we see in a conventional flashback), but still conveys the essence of what he wants us to learn about his lead character. The effect is quite similar to turning the pages of a flip-book.

We get how Aruvi, who has a loving family, gets thrown out of it - the why isn't revealed then and the director wants us to form our own opinion so that he can shatter it later - and how she ends up in the company of Emily (Anjali Varathan), a transgender, and the people they encounter. It is when Aruvi decides to speak out on Solvadhellam Sathiyam, a reality show hosted by actress Shoba Parthasarathy (Lakshmi Gopalaswamy) that the film starts going in an unexpected direction, starting with a seige that leads to a poignant climax.

The director lets the siege play out almost in real time, even making us feel that this portion is being overstretched. But this compressing and expanding of time-frames actually helps keep the audience disconcerted and doesn't let us anticipate what might happen next. The evocative songs and score by Bindu Malini and Vedanth Bharadwaj, Shelley Calist's exquisite cinematography and Raymond Derrick Crystal's precise editing amplify this feeling of watching something avant garde.

Ultimately, Aruvi is actually about how a filmmaker can present even an old-fashioned story in a brand-new way if he invests a little bit of thought. Arun Prabu Purushothaman shows how a "KS Ravikumar kaalthu kadhai" can be made into absorbing tale for the Karthik Subbaraj generation.
அருவி திரைப்படம் எப்படியிருக்கு?- வீடியோ அருவி - கடந்த சில மாதங்களாக, சமூக வலைதளங்களிலும், விமர்சகர்கள் வட்டத்திலும் அதிகமாகப் புழக்கத்தில் இருந்துவருகிற வார்த்தை. அருண் பிரபு புருஷோத்தமன் இயக்கத்தில் அதிதி பாலன் எனும் புதுமுகம் நாயகியாக அறிமுகமாயிருக்கும் 'அருவி' படத்தை ட்ரீம் வாரியர்ஸ் பிக்சர்ஸ் நிறுவனம் தயாரித்திருக்கிறது.  Buy Tickets படங்களுக்காக பலகோடி ரூபாயில் ப்ரொமோஷன், வெளிநாட்டில் ஆடியோ ரிலீஸ், என தமிழ் சினிமா பிரமாண்ட வணிகமாக மாறிக்கொண்டிருக்கும் இந்தச் சூழலில், விமர்சனங்கள், பாராட்டுகள் மூலமாகவே செமயாக மக்கள் மத்தியில் ப்ரொமோட் ஆகியிருக்கிறது 'அருவி' படம். பலரும் இந்தப் படத்தைப் பார்க்க ஆவலாக இருப்பதாகத் தெரிவித்திருந்தார்கள். பிரமாண்ட மேக்கிங், முன்னணி நடிகர்கள், முன்னணி இயக்குநர்களின் படங்களையே சோஷியல் மீடியாவில் துவைத்துத் தொங்கப்போட்டுக் கொண்டிருக்கிறார்கள் ரசிகர்கள். ஆனால், ஹீரோவே இல்லை, அறிமுக இயக்குநர், அறிமுக நடிகை, என எடுக்கப்பட்டிருக்கும் இந்தப் படத்திற்கு இவ்வளவு எதிர்பார்ப்பு எழுந்ததே பெரும் ஆச்சரியம். ரசிகர்களின் பலத்த எதிர்பார்ப்பை பூர்த்தி செய்திருக்கிறதா 'அருவி'? ரசிகர்களோடு படத்தைப் பார்த்துக் கொண்டிருக்கிறோம். இன்டர்வெல் வரையிலான காட்சிகளே படத்தின் தரத்தை அழுத்திச் சொல்கின்றன. குடும்ப அமைப்பால் நிராகரிக்கப்பட்ட ஒரு பெண் சமூகத்தின் மீது கொண்ட பெருங்கோபத்தால் ஏற்படும் விளைவுகள் படத்தில் பேசப்படுகின்றன. சீரியசான கதையின் போக்கிலேயே சமூகத்தையும், அரசியலையும், சந்தர்ப்பவாத மனிதர்களையும் நையாண்டி செய்திருக்கிறார் இயக்குநர். அருவி நிராகரிக்கப்படுவதற்கான காரணம் முதல் பாதியிலேயே சொல்லப்பட்டிருக்கிறது. இதுவரைக்கும் படத்தில் சிறு தொய்வு கூட ஏற்படவில்லை. நான் லீனியர் கதையாகத் தொடரும் அருவி பிற்பாதியில் எதைநோக்கிப் பயணிக்கப்போகிறதென்பதற்கான க்ளூவை சில காட்சிகளில் வைத்திருக்கிறார்கள். எந்த வகை எனக் கணிக்க முடியாத அளவுக்கு அத்தனை ஜானரும் கலந்திருக்கிறது அருவியில். அருவி ஊற்றாகத் தொடங்கிப் பெருகும் காட்டாறு... filmibeat tamil-ன் முழுமையான 'அருவி' விமர்சனத்தை இன்னும் சில மணி நேரங்களில் காணலாம்..

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...