Skip to main content

Ballloon




SYNOPSIS: A filmmaker goes to check out a haunted house in Ooty to seek inspiration for a horror film, not realising that the place has a connection with his past.

REVIEW: Balloon doesn't break any new ground in the horror genre, but it adapts a bunch of the genre's tropes — possessed kid, exorcism, revenge-seeking ghost and the like — to give us a solid horror film. In fact, right in the title credits, director Sinish lists out the films that inspired his — from Mama and The Conjuring to Poltergeist and It. This, in fact, feels like a wise strategy, because this open admission warms us up to the film's derivativeness. And to Sinish's credits, he has adapted elements from these films in a way that makes his film feel fresh.

The set-up, in fact, feels autobiographical. An aspiring filmmaker who wants to make his debut film is advised by a producer to set his realistic script aside and make a horror film first. And so, the young man, Jeevanandham (Jai) sets out to Ooty, after hearing about a haunted house there, with wife Jacqueline (Anjali). Refreshingly, the inter-faith marriage isn't remarked upon; it doesn't play any role in the plot, but the matter-of-fact manner in which the director conveys this to the audience makes us trust him as a storyteller. They are accompanied by Jeeva's two friends-assistants (Yogi Babu and Karthik Yogi), and his nephew, Pappu. However, eerie things start happening to them there, and one of them even gets possessed by a spirit, but it is only much later that they realise that these events have a connection with Jeeva's past.

Balloon works mainly because it has some solid scares (most of which are jump scares or variations of it), a lot of zingy one-liners (courtesy Yogi Babu, who is hilarious here) and a bit of inventiveness (especially in the second half, when the ghost toys with the villains). The filmmaking is also solid, with the technical team, notably cinematographer R Saravanan, whose frames give the film gloss, and sound designers Sachin Sudhakaran and Hariharan of Sync Cinemas, who amp up the scare factor without going overboard.

And Yuvan Shankar Raja, whose name is credited after the director's in the title credits signifying his importance to the project, comes up with an eerie theme and a score that is unsettling, though the songs, especially a duet between Jeeva and Jacqueline, only serve to increase the length of the film.

The flashback portion, a standard thwarted romance involving Charlie the clown (Jai), his lover Shenbagavalli (Janani) and Joy, the girl who Charlie wants to adopt, doesn't hit us hard enough emotionally, though it does tie-in with the film's initial comments about fringe outfits intimidating filmmakers. The antagonists, which includes Moorthy (Nagineedu), a wily politician who will stop at nothing to rise in his career, are also hardly threatening that the film loses some intensity once it tells us why the eerie events are happening. Even the climactic twist feels perfunctory and doesn't make us sit up, unlike the ones we got in films like Pizza and Maya. роЬெроп், роЕроЮ்роЪро▓ி, ропோроХிрокாрокு, роЬройройி роРропро░் роЖроХிропோро░் роироЯிрок்рокிро▓் роЪிройிро╖் роЗропроХ்роХрод்родிро▓் ро╡ெро│ிро╡рои்родிро░ுроХ்роХிро▒ родிроХிро▓் родிро░ைрок்рокроЯроо் 'рокро▓ூрой்'. ро░ொрооாрой்ро╕் роХாрооெроЯி ро╡ேроЯроЩ்роХро│ிро▓் роХро▓роХ்роХிроХ்роХொрог்роЯிро░ுрои்род роЬெроп் роЗрои்родрок் рокроЯрод்родிрой் рооூро▓роо் ро╣ாро░ро░் родிро░ைрок்рокроЯрод்родிро▓் роЕро▒ிрооுроХрооாроХி роЗро░ுроХ்роХிро▒ாро░். роЗро╡ро░்роХро│ிрой் родிроХிро▓் роХродைропாроХ ро╡ெро│ிро╡рои்род 'рокро▓ூрой்' ро░роЪிроХро░்роХро│் роород்родிропிро▓் рокро▒рои்родродா роЗро▓்ро▓ை рокுро╕்ро╕ாройродா..? ро╡ாроЩ்роХ рокாро░்роХ்роХро▓ாроо். роЬெроп், роЪிройிрооாро╡ிро▓் роЗропроХ்роХுроиро░ாроХ роЕро▒ிрооுроХрооாроХ ро╡ாроп்рок்рокுрод் родேроЯி роЕро▓ைроХிро▒ роЗро│ைроЮрой். роЪிройிрооாро╡ிро▓் роЪாродிрок்рокродро▒்роХாроХ родропாро░ிрок்рокாро│ро░்роХро│ிроЯроо் роХродை роЪொро▓்ро▓ி ро╡ро░ுроХிро▒ாро░். роЪிро▓ роЪிроХ்роХро▓்роХро│ாро▓் роЕро╡ро░родு ро╕்роХிро░ிрок்роЯ் родропாро░ிрок்рокாро│ро░ாро▓் роиிро░ாроХро░ிроХ்роХрок்рокроЯ்роЯு, рокேроп்рок்рокроЯроо் роТрой்ро▒ிро▒்роХு ро╕்роХிро░ிрок்роЯ் родропாро░் роЪெроп்ропроЪ் роЪொро▓்роХிро▒ாро░் родропாро░ிрок்рокாро│ро░். рокேроп்роХ் роХродைроХро│ிро▓் родройроХ்роХு роироо்рокிроХ்роХை роЗро▓்ро▓ை роОрой ро╡ெро│ிропேро▒ுроо் роЬெроп் роХுроЯுроо்рок роЪூро┤்роиிро▓ை роХро░ுродி рокроЯрод்родை роОроЯுроХ்роХ роТрок்рокுроХ்роХொро│்роХிро▒ாро░். роЕродро▒்роХாроХ ро╕்роХிро░ிрок்роЯ் родропாро░் роЪெроп்роп роКроЯ்роЯிропிро▓் рокேроп் роЗро░ுрок்рокродாроХ роироо்рокрок்рокроЯுроо் ро╡ீроЯ்роЯிрой் роЕро░ுроХிро▓் роЗро░ுроХ்роХுроо் ро░ெроЪாро░்роЯ்роЯுроХ்роХு ро╕்роХிро░ிрок்роЯ் ро░ெроЯி рокрог்рогроЪ் роЪெро▓்роХிро▒ாро░். роХூроЯро╡ே роЕроЮ்роЪро▓ி, роЕрог்рогрой் роороХрой் рокрок்рокு, ропோроХிрокாрокு рооро▒்ро▒ுроо் роХாро░்род்родிроХ் ропோроХி роЖроХிропோро░ைропுроо் роЕро┤ைрод்родுроЪ் роЪெро▓்роХிро▒ாро░்.  Buy Tickets ро░ிроЪாро░்роЯ்роЯிро▓் роЯிро╖்роХро╖ройிро▓் роЗро░ுроХ்роХுроо் роЕро╡ро░்роХро│் роХродை роЙро░ுро╡ாроХ்роХுро╡родைрод் родро╡ிро░ роОро▓்ро▓ா ро╡ேро▓ைроХро│ைропுроо் роЪெроп்роХிро▒ாро░்роХро│். роТро░ுроЪிро▓ роиாроЯ்роХро│ிро▓ேропே роЕрои்род ро╡ீроЯ்роЯிро▓் роЕрооாройுро╖்ропрооாрой роиிроХро┤்ро╡ுроХро│் роироЯроХ்роХрод் родொроЯроЩ்роХுроХிрой்ро▒рой. рокрок்рокுро╡ுроЯрой் роиேроЪроо் рокாро░ாроЯ்роЯி роЕроЮ்роЪро▓ிропை роороЯ்роЯுроо் родொроЯро░்роЪ்роЪிропாроХ рокропрооுро▒ுрод்родுроХிро▒родு рокேроп். рооுродро▓ிро▓் роироо்рокрооро▒ுроХ்роХுроо் роЬெроп் рокிро▒роХு роПродோро╡ொрой்ро▒ு роЗро░ுрок்рокродை роЙрогро░்рои்родு роХொро│்роХிро▒ாро░். роЕродро▒்роХுро│், роЬெроп்ропிрой் роЕрог்рогрой் роороХрой் рокрок்рокு роЙроЯро▓ுроХ்роХுро│் рокுроХுрои்родு роХொро│்роХிро▒родு рокேроп். родாрой் родрой்ройைроХ் роХொрой்ро▒ро╡ро░்роХро│ை рокро▓ிро╡ாроЩ்роХ ро╡ேрог்роЯுроо் роОрой роХோро░ிроХ்роХை ро╡ைроХ்роХிро▒родு. роЕрои்родроХ் роХுро┤рои்родை роЪொро▓்ро▓ுроо் 'роЪெрог்рокроХро╡ро│்ро│ி роХேро░роХ்роЯро░ை родேроЯிрок் рокோроХ роЕрои்род роЖро╡ி роЕроЮ்роЪро▓ி роЙроЯроо்рокுроХ்роХுро│் роЗро▒роЩ்роХி ро╡ிроЯுроХிро▒родு. роЪெрог்рокроХро╡ро│்ро│ி ропாро░ாро▓் роХொро▓்ро▓рок்рокроЯ்роЯாро│், роПрой் роХொро▓்ро▓рок்рокроЯ்роЯாро│், родрой்ройைроХ் роХொрой்ро▒ро╡ро░்роХро│ை роОрок்рокроЯி рокро▓ிро╡ாроЩ்роХுроХிро▒ாро│், роЗрои்родроХ் роХродைроХ்роХுроо் рокро▓ூройுроХ்роХுроо் роОрой்рой родொроЯро░்рокு, роОрой்рокродெро▓்ро▓ாроо் рокிро▒்рокாродிроХ் роХродை. роХродை роОро┤ுродрок்рокோрой роЗроЯрод்родிро▓் роироЯைрокெро▒ுроо் роЗрои்род роЕрооாройுро╖்ропроЩ்роХро│ை рооீро▒ி роЬெроп் рокேроп்роХ் роХродை роОро┤ுродிройாро░ா роЕродைрок் рокроЯрооாроХ роОроЯுрод்родாро░ா роОрой்рокродு роХிро│ைрооாроХ்ро╕். роХுро┤рои்родை родூроХ்роХிрок் рокோроЯрок்рокроЯ்роЯ роХிрогро▒்ро▒ிро▓் роЗро░ுрои்родு рокро▓ூрой்роХро│் роЗро░ро╡ிро▓் рокро▒рок்рокродு, рокொроо்рооைропிрой் родро▓ை родிро░ுроо்рокுро╡родு, родாройாроХ роОро░ிропுроо் ро▓ைроЯ், роЕроЪைропுроо் роЪேро░் роОрой рокேроп்роХ்роХродைроХро│ிрой் роХ்ро│ிро╖ேродாрой். рокроЯрод்родிрой் роЯைроЯ்роЯிро▓் роХாро░்роЯிро▓ேропே 'роЕройрокெро▓்', 'роЗроЯ்', 'роЬாрой்роЬூро░ிроЩ்' роЙро│்ро│ிроЯ்роЯ роЪிро▓ рокроЯроЩ்роХро│ிро▓ிро░ுрои்родு роЗрой்ро╕்рокропро░் роЖройродாроХ роирой்ро▒ி родெро░ிро╡ிрод்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░்роХро│். рокроЯрод்родிрой் рокро▓ роХாроЯ்роЪிроХро│் рокேроп்рок் рокроЯроЩ்роХро│ிро▓் роиாроо் роПро▒்роХெройро╡ே рокாро░்род்род роХாроЯ்роЪிроХро│ாроХрод் родாрой் роЗро░ுроХ்роХிро▒родு. рокроЯрод்родிрой் роХாроЯ்роЪிропрооைрок்рокிро▓ுроо் ро╣ாро▓ிро╡ுроЯ் рокроЯроЩ்роХро│ிрой் роЪாропро▓் родெро░ிроХிро▒родு. ро╡ீроЯ்роЯிро▒்роХுро│் роЗро░ுроХ்роХுроо் роиாро▓்ро╡ро░ை роороЯ்роЯுрооே рокропрооுро▒ுрод்родுроо் роХாроЯ்роЪிроХро│ே родிро░ுроо்рокрод் родிро░ுроо்рок ро╡ро░ுро╡родு роЕро▓ுрок்рокு. родிроЯீро░ெрой родோрой்ро▒ுроо் роЪрод்родроо், роЙро░ுро╡роо் родிроЯீро░ெрой родோрой்ро▒ி рооро▒ைро╡родு роОрой роЗрои்родрок் рокேроп் ро╡рой்рооுро▒ை роЗро▓்ро▓ாрод рокேропாроХ роЗро░ுрок்рокродாро▓ோ роОрой்ройро╡ோ рокாро░்ро╡ைропாро│ро░்роХро│ுроХ்роХு роЕрои்родро│ро╡ுроХ்роХு рокропрод்родைропுроо் роПро▒்рокроЯுрод்родро╡ிро▓்ро▓ை. рокроЯрод்родிрой் родொроЯроХ்роХрод்родிро▓், роЪிройிрооா родропாро░ிрок்рокாро│ро░்роХро│் роЪрои்родிроХ்роХுроо் рокிро░роЪ்ройைроХро│ை рокроХроЯிропாроХ ро╡ைрод்род роХாроЯ்роЪி ро░роЪிроХ்роХுроо்рокроЯிропாроХ роЗро░ுрои்родродு. рокроЯрод்родிро▓் роХро▓роХро▓рок்рокூроЯ்роЯுроо் роХேро░роХ்роЯро░் ропோроХிрокாрокு. рокாроЯி ро▓ாроЩ்ро╡ேроЬ், роЯோрой் рооூро▓рооே роЪிро░ிроХ்роХ ро╡ைроХ்роХிро▒ாро░். роЬெроп்ропிрой் роЕрог்рогрой் роороХрой் рокрок்рокு ропோроХிрокாрокுро╡ை роХро▓ாроп்роХ்роХுроо் роХாроЯ்роЪிроХро│் роЪெроо்роо. ропродாро░்род்родрооாрой роироЯிрок்рокை ро╡ெро│ிрок்рокроЯுрод்родி роЗро░ுроХ்роХிро▒ாро░் роЬெроп். роЬோроХ்роХро░் ро╡ேроЯрод்родிро▓் роироЯроХ்роХுроо் ро╕்роЯைро▓ை роЪூрок்рокро░ாроХ роХாрок்рокி роЕроЯிрод்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░். роЕроЮ்роЪро▓ி роЕро┤роХாроХ ро╡рои்родு рокроЯрод்родிро▒்роХுрод் родேро╡ைропாрой роЕро│ро╡ுроХ்роХு роироЯிрод்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░். роГрокிро│ாро╖்рокேроХ்роХிро▓் ро╡ро░ுроо் роЬройройி роРропро░ுроо் роИро░்род்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░். роЪாродி роЕро░роЪிропро▓், роЕро░роЪிропро▓ுроХ்роХு ро╡ро░ுро╡родро▒்роХாроХ роЪாродிроХ்роХுро│் роПро▒்рокроЯுрод்родுроо் роЪுропроиро▓ро╡ாродроо், родро╡ро▒ுроХро│் роОрой роЪிро▓ роЕро░роЪிропро▓்ро╡ாродிроХро│ை роЗрок்рокроЯрод்родிро▓் ро╡ிрооро░்роЪிрод்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░்роХро│். ропுро╡рой் ро╖роЩ்роХро░் ро░ாроЬா роЗроЪைропிро▓் рокாроЯро▓்роХро│் роЕройைрод்родுроо் роЪுрооாро░் ро░роХроо். 'рооро┤ை рооேроХроо்' рокாроЯро▓் роороЯ்роЯுроо் ро░роЪிроХ்роХ ро╡ைроХ்роХிро▒родு. рокிрой்ройрогி роЗроЪை рооூро▓роо் рокропрооுро▒ுрод்род рооுропро▒்роЪி роЪெроп்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░். рооெродுро╡ாроХ роироХро░ுроо் роХродைроХ்роХு роХொроЮ்роЪроо் ро╡ேроХроо் роХூроЯ்роЯிропிро░ுроХ்роХிро▒родு ропுро╡ройிрой் рокிрой்ройрогி роЗроЪை. ро╣ாро▓ிро╡ுроЯ் рокேроп்рок்рокроЯроЩ்роХро│ிро▓் рокропрой்рокроЯுрод்родрок்рокроЯுроо் ро╡ிроЪிро▓் роЪрод்родроЩ்роХро│ை рооுропро▒்роЪிрод்родுрок் рокாро░்род்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░்роХро│். роЪро░ро╡рогройிрой் роТро│ிрок்рокродிро╡ு рокроЯрод்родிро▒்роХு рокெро░ுроо் рокро▓роо். роЗро░ро╡ுроХро│ிро▓் роОроЯுроХ்роХрок்рокроЯ்роЯ роХாроЯ்роЪிроХро│், роЕрооாройுро╖்ропроо் роХாроЯ்роЯுро╡родро▒்роХாроХ ро▓ைроЯ் роЯோройிро▓் роОроЯுроХ்роХрок்рокроЯ்роЯ роХாроЯ்роЪிроХро│் роОрой рокாро░்род்родுрок் рокாро░்род்родுроЪ் роЪெроп்родிро░ுроХ்роХிро▒ாро░். ро░ூрокройிрой் рокроЯрод்родொроХுрок்рокு роХுро▒ைроЪொро▓்ро▓ுроо்рокроЯிропாроХ роЗро▓்ро▓ை. ро╡ро┤роХ்роХрооாрой рокேроп்рок் рокроЯроЩ்роХро│ிро▓் роЗро░ுрои்родு ро╡ிрод்родிропாроЪроо் роХாроЯ்роЯ рооுропро▓்ро╡родாроХроХ் роХாроЯ்роЯிроХ் роХொрог்роЯாро▓ுроо், рокроЯрод்родிро▓் роЕрок்рокроЯிропாрой роХாроЯ்роЪிроХро│் роОродுро╡ுроо் роЗро▓்ро▓ை роОрой்рокродு роХுро▒ை. ро╣ாро▓ிро╡ுроЯ் рокேроп்рок்рокроЯроЩ்роХро│் рокாро░்род்родுрок் рокро┤роХிропро╡ро░்роХро│ுроХ்роХு роЗрои்родрок் рокроЯроо் рокாро╕ிроЩ்роХிро▓் роХроЯрои்родு рокோроХுроо். ро░род்родроо் родெро▒ிроХ்роХுроо் ро╡рой்рооுро▒ைроХ் роХாроЯ்роЪிроХро│் роЗро▓்ро▓ை.. роХாроЯ்роЯேро░ி рокோро▓ рооுроХ роЕрооைрок்рокுроХро│ுроЯрой் рокропрооுро▒ுрод்родுроо் рокேроп் роЗро▓்ро▓ை.. роЖройாро▓் ро░роЪிроХро░்роХро│ை рокропрооுро▒ுрод்родро╡ுроо் ро╡ேрог்роЯுроо் роОрой்ро▒ாро▓், роЗрои்род роЕро│ро╡ுроХ்роХுроХ் роХொроЯுрод்родிро░ுрок்рокродே роЖро▒ுродро▓் родாрой். 'рокро▓ூрой்' - рокро┤роХிроп рокேроп்!


Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clich├й-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...