Skip to main content

GOODALOCHANA







STORY: Four friends from Kozhikode want to make it big in their lives, but are too immature to make their dreams work. One after the other, all their plans flop, but only until they make a discovery about their little group.

REVIEW: Musk deer is famous for its exquisite fragrance and for wandering miles and years together, in search of the scent without realizing that it's actually emanating from them. Goodalochana is the story of such a group of friends. They try umpteen ways to success, court failure one after the other and at certain points even get sick of their close-knit group, only to thankfully learn the lesson at the end. However, watching their journey can be a tiresome experience to viewers for more reasons than one.

Goodalochana is the life of four buddies - Jamshir ( Kanaran Harish), Varun ( Dhyan), Ajaz ( Srinath Bhasi) and Prakashan ( Aju Varghese), who want to be successful, earn some money and live a content life. They hardly have any business acumen or the foresight fullness to handle joint ventures and thus, all efforts end up being flops. But, all of this is until a major realization hits them.

If you take a bird's eye view of the film, it teaches a major lesson - we often fail to recognize the hero within us. It often takes decades or even a lifetime for many to see what they had inside of them to emerge stronger and better in lives, just as in this film - especially in the case of Prakashan, played by Aju Varghese. However, the film falters when it comes to narrating the story in an engaging fashion or banking on many situational comedies that the plot would have offered. Not that the makers haven't tried to present it all in a colourful manner in many ways. Just as it's often shown in numerous films now, Goodalochana tries to lure in the audience with a song and intro video on Kozhikode and its many varieties of dishes. It's time that the industry recognises this as a done-to-death concept... Even for unimportant scenes - like the one in which Sreenath Bhasi's character plays football on the beach, a tad innovative background music is inserted. However, it only serves as a distraction, making the audience smirk at the insipid wordings and music. The movie just drags on with daft dialogues, attempts to crack frivolous one-lines and hardly anything to keep you interested in the protagonists' fate. And when things start working out for them, it's an easy guess as to how the rest of the story will pan out.

Goodalochana doesn't have an interesting storyline or 'conspiracy' true to its name. It can be a challenge if you want to stay glued to the tale for two-and-a-half hours.


เด…เดงിเด•ം เด†เดฐเดตเด™്เด™เดณോ เด†เตผเดช്เดชുเดตിเดณിเด•เดณോ เด‡เดฒ്เดฒാเดคെเดฏാเดฃു เด—ൂเดกാเดฒോเดšเดจ เดŽเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎ เดคീเดฏേเดฑ്เดฑเดฑിเดฒെเดค്เดคുเดจ്เดจเดค്. เด’เดฐു เดธാเดงാเดฐเดฃ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดจെ เดคൃเดช്เดคിเดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจ เดตിเดงเดค്เดคിเดฒുเดณ്เดณ เดชാเดŸ്เดŸും เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเดฑും เดช്เดฐเดฎോเดทเดจ്เดฑെ เดญാเด—เดฎാเดฏി เดชുเดฑเดค്เดคുเดตเดจ്เดจിเดฐുเดจ്เดจു. เดง്เดฏാเตป เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเตป เด†เดฆ്เดฏเดฎാเดฏി เดฐเดšเดจ เดจിเตผเดตเดนിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดคോเดฎเดธ് เด•െ. เดธെเดฌാเดธ്เดฑ്เดฑ്เดฏเดจാเดฃ്. เดฎാเดฏാเดฌเดธാเตผ, เดœเดฎ്เดจാเดช്เดฏാเดฐി เดŽเดจ്เดจിเดตเดฏാเดฃു เด…เดฆ്เดฆേเดนเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดธംเดตിเดงാเดจเดค്เดคിเตฝ เดชിเดฑเดจ്เดจ เดฎുเตป เด•ാเดฒเดธിเดจിเดฎเด•เตพ.

เด•ോเดดിเด•്เด•ോเดŸ് เดจเด—เดฐเดค്เดคെ เด•േเดจ്เดฆ്เดฐเดชเดถ്เดšാเดค്เดคเดฒเดฎാเด•്เด•ി เดธൗเดนൃเดฆเด™്เด™เดณുเดŸെ เด•เดฅเดฏാเดฃു เด—ൂเดกാเดฒോเดšเดจ เดธംเดธാเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เด…เดœു เดตเตผเด—ീเดธ്, เดง്เดฏാเตป เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเตป, เดนเดฐീเดท് เดชെเดฐുเดฎเดจ, เดถ്เดฐീเดจാเดฅ് เดญാเดธി เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐാเดฃു เดช്เดฐเดงാเดตเดตേเดทเด™്เด™เตพ เด•ൈเด•ാเดฐ്เดฏം เดšെเดฏ്เดคിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เด…เดฒเดธเดฐും, เดตീเดŸ്เดŸുเด•ാเดฐുเดŸെ เด•ാเดถിเดจു เดชുเดŸ്เดŸเดŸിเดš്เดšു เดจเดŸเด•്เด•ുเด•เดฏും เดšെเดฏ്เดฏുเดจ്เดจ, เดœോเดฒിเดฏും เด•ൂเดฒിเดฏുเดฎിเดฒ്เดฒാเดค്เดค เดจാเดฒു เดšെเดฑുเดช്เดชเด•്เด•ാเดฐാเดฃു เดตเดฐുเตบ, เด…เดœാเดธ്, เดœംเดทീเตผ, เดช്เดฐเด•ാเดถ് เดŽเดจ്เดจിเดตเตผ. เดŽเดณുเดช്เดชเดฎാเตผเด—เด™്เด™เดณിเดฒൂเดŸെ เดชเดฃം เดธเดฎ്เดชാเดฆിเด•്เด•เดฃเดฎെเดจ്เดจാเดฃു เดจാเตฝเดตเตผ เดธംเด˜เดค്เดคിเดจ്เดฑെ เด’เดฐേเดฏൊเดฐു เดฒเด•്เดท്เดฏം. เด…เดคിเดจാเดฏി เด…เดตเตผ เดชเดฒ เดตเดดിเด•เดณിเดฒേเดฏ്เด•്เด•ും เดชเดฒ เด•เดŸเดฎ്เดชเด•เดณിเดฒേเดฏ്เด•്เด•ും เด•เดŸเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เดŽเดจ്เดจാเตฝ เด…เดตเดฏെเดฒ്เดฒാം เดคเดจ്เดจെ เด•ൂเดŸുเดคเตฝ เดช്เดฐเดถ്เดจเด™്เด™เดณിเดฒേเดฏ്เด•്เด•് เด…เดตเดฐെ เดšെเดจ്เดจെเดค്เดคിเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เด…เดตเดฏെเดฒ്เดฒാം เดชเดฐിเดนเดฐിเด•്เด•ാเดจുเดณ്เดณ เดชാเดš്เดšിเดฒാเดฃു เดชിเดจ്เดจീเดŸเด™്เด™ോเดŸ്เดŸ്.



เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒെ เด…เดญിเดจേเดคാเด•്เด•เตพ เดŽเดฒ്เดฒാเดตเดฐും เดคเดจ്เดจെ เด’เดจ്เดจിเดจൊเดจ്เดจ് เดฎിเด•เดš്เดš് เดจിเตฝเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เด…เดฒเตปเดธിเดฏเตผ, เดœോเดฏ് เดฎാเดค്เดฏു, เดฎംเดฎ്เดค เดฎോเดนเตป เดฆാเดธ് เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐും เดšിเดฒ เดตേเดทเด™്เด™เดณിเดฒൂเดŸെ เดตเดจ്เดจുเดชോเด•ുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เด•ോเดฎเดกി เดฐംเด—เด™്เด™เดณും เด•ൗเดฃ്เดŸเดฑുเด•เดณും เด†เดธ്เดตเดฆിเด•്เด•ാเตป เดเดฑെเดฏുเดฃ്เดŸ് เดธിเดจിเดฎเดฏിเตฝ เด‰เดŸเดจീเดณം. เดตിเดท്เดฃു เด—ോเดตിเดจ്เดฆ് เดŽเดจ്เดจ เดชുเดคുเดฎുเด– เดคാเดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดคเดฎാเดถเดฐംเด—เด™്เด™เตพ เดตเดณเดฐെ เดฐเดธเดฎുเดฃเตผเดค്เดคി.

เดต്เดฏเด•്เดคเดตും เดถเด•്เดคเดตുเดฎാเดฏ เด’เดฐു เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏുเดŸെ เด…เดญാเดตം เดธിเดจിเดฎเดฏിเตฝ เดจിเดดเดฒിเด•്เด•ുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เดŽเด™്เด™เดจെเดฏോ, เดŽเดจ്เดคിเดจോ เดตേเดฃ്เดŸിเดฏോ เดชോเด•ുเดจ്เดจ เด’เดฐു เด•เดฅเดฏെเดฏും เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณെเดฏും เด•ാเดฃാം. เดชിเดคാเดตിเดจ്เดฑെ เดคിเดฐเด•്เด•เดฅാ เดตൈเดญเดตเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดชเด•ുเดคിเดชോเดฒും เดฎเด•്เด•เตพเด•്เด•ു เดฒเดญിเดš്เดšിเดŸ്เดŸിเดฒ്เดฒ เดŽเดจ്เดจ് เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ്เดฑെ เดฐเดฃ്เดŸാเดฎเดค്เดคെ เดฎเด•เดจും เดˆ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒൂเดŸെ เดคെเดณിเดฏിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു เดŽเดจ്เดจ് เดชเดฑเดฏเดฃം.เด•ുเดค്เดคി เดจിเดฑเดš്เดš เด’เดฐുเดชാเดŸ് เดธീเดจുเด•เดณുเดฃ്เดŸ് เดธിเดจിเดฎเดฏിเตฝ. เด…เดจാเดตเดถ്เดฏเดฎാเดฏ เด…เดตเดคเดฐเดฃเดฐീเดคിเดฏും เดธിเดจിเดฎเดฏെ เด†เดฆ്เดฏเดฎเดง്เดฏാเดจ്เดคം เดฌോเดฑเดŸിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจു.

เด—ോเดชി เดธുเดจ്เดฆเดฑിเดจ്เดฑെ เดชเดถ്เดšാเดค്เดคเดฒ เดธംเด—ീเดคം เดถเดฐാเดถเดฐി เดฎാเดค്เดฐเดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เดŽเดŸുเดค്เดคു เดชเดฑเดฏാเตป เด•ൊเดณ്เดณാเดตുเดจ്เดจ เด’เดฐു เด—ാเดจเดฐംเด—ം เดชോเดฒും เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്‍ เด•ാเดฃാเตป เดธാเดงിเด•്เด•ിเดฒ്เดฒ.



เด•เดฅเดฏുเดŸെ เดชോเด•്เด•് เด•เดฃ്เดŸ് เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เตป เด…เดจ്เดคം เดตിเดŸ്เดŸ് เด•ുเดจ്เดคം เดตിเดดുเด™്เด™ിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดฎ്เดชോเดณാเดฃു เด’เดŸുเด•്เด•เดค്เดคെ เดŸ്เดตിเดธ്เดฑ്เดฑും, เดจเดจ്เดฎ‌เดจിเดฑเดž്เดž เด…เดจ്เดค്เดฏเดตുเดฎാเดฏി เด…เดŸുเดค്เดค เดตเดฐเดต്. เดชเด•เดš്เดšുเดชോเดฏി เดŽเดจ്เดจേ เดชเดฑเดฏാเดจുเดณ്เดณു. เดถเด•്เดคเดฎാเดฏ เด’เดฐു เดธ്เดค്เดฐീเด•เดฅാเดชാเดค്เดฐം เดชോเดฒും เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒിเดฒ്เดฒ. เดฎംเดฎ്เดค เดฎോเดนเตป เดฆാเดธ് เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดš เดตേเดทം เดญംเด—ിเดฏിเตฝ เดฎാเดค്เดฐം เด’เดคുเด™്เด™ി.

เด•്เดฒീเดทേ เด…เดจുเดญเดตเดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจ เด’เดฐുเดชാเดŸ് เดธീเดจുเด•เดณും เดธംเดญാเดทเดฃเด™്เด™เดณും เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒുเดฃ്เดŸ്. เด…เดตเดฏെเดฒ്เดฒാം เดฎเดฑเดจ്เดจ് เดธിเดจിเดฎ เด†เดธ്เดตเดฆിเด•്เด•ാเตป เด‡เดฐുเดจ്เดจാเดฒും เดฒാเด—് เด…เดŸിเดช്เดชിเดš്เดš് เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดจ്‍เดฑെ เด•്เดทเดฎเดฏെ เดชเดฐീเด•്เดทിเด•്เด•ാเดจ്‍ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดถ്เดฐเดฎിเดš്เดšുเด•ൊเดฃ്เดŸേ เด‡เดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เด•ൈเดตിเดŸ്เดŸ് เดชോเดฏ เด†เดฆ്เดฏเดชเด•ുเดคിเดฏും, เดจിเดฒം เดชเดคിเดš്เดš เดฐเดฃ്เดŸാം เดชเด•ുเดคിเดฏുเดฎാเดฏി เดฎുเดจ്เดจേเดฑുเดฎ്เดชോเตพ เดธിเดจിเดฎ เด•เดฃ്เดŸിเดฑเด™്เด™ുเดจ്เดจ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เตป เด’เดฐു เดชൂเดฐเดชเดฑเดฎ്เดชിเตฝ เดชോเดฏ เดช്เดฐเดคീเดคി เดจിเดฒเดจിเตฝเด•്เด•ും. เดธിเดจിเดฎ เดตിเดŸ്เดŸിเดฑเด™്เด™ുเดฎ്เดชോเตพ เดฎเดจเดธ്เดธിเตฝ เดคเด™്เด™ിเตฝ เดจിเตฝเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด…เดฅเดตാ เด“เตผเดค്เดคെเดŸുเด•്เด•ാเตป เดธാเดงിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด’เดฐു เดฐംเด—ം เดชോเดฒും เด—ൂเดกാเดฒോเดšเดจเดฏിเตฝ เด‡เดฒ്เดฒ. 

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...