Skip to main content

TUMHARI SULU




TUMHARI SULU STORY: A happy-go-lucky Mumbai suburban housewife Sulochana, fondly known as Sulu, lands the role of a night RJ, resulting in drastic changes to her routine life.

TUMHARI SULU REVIEW: There's a been a recent spate of Bollywood movies devoid of its typical glamorous sheen with a focus on the lives of middle-class suburban Indian households. Ad director turned filmmaker Suresh Triveni takes this into consideration in his big screen debut while writing the story around Vidya Balan as Sulochana or 'Sulu', a housewife whose achievements aren't typically noteworthy, but that doesn't stop her from dreaming big. When presented with a rare opportunity, her subsequent decisions & actions affect her husband, son and immediate family. As a testament to Triveni's ability as a writer, Sulu doesn't lose her identity as she begins to experience the corporate media life as an RJ, walking the tightrope between her overnight fame and managing her domestic demands.

Vidya Balan is completely in her element, infusing Sulu with an abundance of infectious optimism without being aggravating. She makes Sulu appealing by bringing out the various shades of a woman who has put her personal ambitions on hold because of her family. It also helps that she is surrounded by strong performances all around, in those playing her colleagues and loved ones. Manav Kaul, in particular, is perfectly cast as Sulu's husband Ashok - a man trying his best to make his wife happy, but also faces work pressure that gets deflected into anger. Also, her family isn't too thrilled about her sweet-talking potential creeps on a nighttime show which fuels the drama around Sulu's new career.

The sudden shift from being lighthearted to a serious drama is largely where the film falters. Until then, there are entire sequences, especially with her colleagues which are thoroughly entertaining but don't eventually add up to much. We spend a lot of time looking through Sulu's lens, and while there's a lot to fun stuff to savour there, thanks to Vidya - this crucial conflict emerges well into the film's runtime, at a point where her voice is just starting to be heard in the world. Fortunately, the tonal shifts are not too jarring to disconnect from the story which is easily accessible. A majority of the urban populace will relate to the challenges faced by Sulu and her family, as we all struggle to live out our dreams of a better life. The essence of this story is 'Main Kar Sakti Hai', and with such a refined and affable actress as Vidya Balan in the lead, it is lovingly captured in 'Tumhari Sulu' making it an entertaining watch for the whole family.
เค•ाเคธ्เคŸ: เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ, เคฎाเคจเคต เค•ौเคฒ, เคจेเคนा เคงूเคชिเคฏा, เคฎเคฒिเคท्เค•ा เคฎेเคจ्เคกोंเคธा เคกाเคฏเคฐेเค•्เคŸเคฐ: เคธुเคฐेเคถ เคค्เคฐिเคตेเคฃी เคช्เคฐोเคก्เคฏूเคธเคฐ: เคญूเคทเคฃ เค•ुเคฎाเคฐ, เคคเคจुเคœ เค—เคฐ्เค—, เค…เคคुเคฒ เค•ाเคธ्เคฌेเค•เคฐ, เคถांเคคि เคถिเคตเคฐाเคฎ เคฎैเคจी เคฒेเค–เค•: เคธुเคฐेเคถ เคค्เคฐिเคตेเคฃी เค•्เคฏा เคนै เค–ाเคธ: เคชเคฐเคซॉเคฐ्เคฎेंเคธ, เคกाเคฏเคฐेเค•्เคถเคจ เค†เค‡เค•ॉเคจिเค• เคฎोเคฎेंเคŸ: เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เคธुเคฒु เคฎें เค•เคˆ เคคเคฐเคน เค•े เค…เคš्เค›े เคฎोเคฎेंเคŸ เคนैं เคฒेเค•िเคจ เคเค• เคธीเคจ เคœिเคธเคฎें เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ เคธिเคก्เคฏूเคธिंเค— เค…ंเคฆाเคœ เคฎें เค•ॉเคฒเคฐ เค•ा เคซोเคจ เคฐिเคธीเคต เค•เคฐเคคी เคนैं เค”เคฐ เค•ॉเคฒเคฐ เค•ो เคฆो เคฎें เคธे เคเค• เคฒเคตเคฐ เค•ो เคšुเคจเคจा เคนोเคคा เคนै।เค•्เคฒाเค‡เคฎैเค•्เคธ เคฎें เคธुเคฒु เค”เคฐ เค‰เคจเค•े เคฌेเคŸे เค•े เคฌीเคš เค•ी เคฌाเคคเคšीเคค เคฆेเค–เค•เคฐ เค†เคช เค‡เคฎोเคถเคจเคฒ เคนो เคœाเคंเค—े। เคช्เคฒॉเคŸ เค…เคชเคจे เคฎिเคกिเคฒ เค•्เคฒाเคธ เคฒाเค‡เคซเคธ्เคŸाเค‡เคฒ เคฎें เคญी เคธुเคฒोเคšเคจा (เคธुเคฒु) เค•िเคธी เคญाเคฐเคคीเคฏ เคตंเคกเคฐ เคตुเคฎเคจ เคธे เค•เคฎ เคจเคนीं เคนै। เคตो เค…เคชเคจे เคฌेเคŸे เค•े เคธ्เค•ूเคฒ เคฎें เคšเคฎ्เคฎเคš เค”เคฐ เคจींเคฌू เค•े เคธเคญी เคฐेเคธ เคœीเคค เคœीเคคเคคी เคนै เค”เคฐ เค…เคชเคจे เคฆुเคชเคŸ्เคŸे เค•ो เค•ेเคช เค•ी เคคเคฐเคน เคชीเค›े เคซेंเค•เคคी เคนै। เค‰เคจเค•े เคœुเคก़เคตा เคญाเคˆ/เคฌเคนเคจ เคนเคฎेเคถा เค•เคฎेंเคŸ เค•เคฐเคคे เคนैं เค•ि เค•ैเคธे เค‰เคจเค•े เคชाเคธ เคซॉเคฐ्เคฎเคฒ เคกिเค—्เคฐी เคจเคนीं เคนै เคฒेเค•िเคจ เค‡เคธเคธे เค‰เคธเค•े เค†เคถाเคตाเคฆी เคนोเคฎเคฎेเค•เคฐ เคเคŸ्เคŸिเคŸ्เคฏूเคก เคชเคฐ เค•ोเคˆ เค…ंเคคเคฐ เคจเคนीं เค†เคคा เคนै। เคช्เคฒॉเคŸ เคธुเคฒु เค•ो เค†เค–िเคฐเค•ाเคฐ เคฒेเคŸ เคจाเค‡เคŸ เค†เคฐเคœे เค•ी เคœॉเคฌ เคฎिเคฒ เคœाเคคी เคนै। เค‰เคธเค•े เคชเคคि เค…เคถोเค• (เคฎाเคจเคต เค•ौเคฒ) เค•ाเคซी เคธเคชोเคฐ्เคŸिเคต เคนै। เคงीเคฐे-เคงीเคฐे เคธुเคฒु เค•ो เคเคนเคธाเคธ เคนोเคคा เคนै เค•ि เคฌिเคจा เคšेเคนเคฐे เค•े เค‡เคธ เคธ्เคŸाเคฐเคกเคฎ เค•े เค•ाเคฐเคฃ เค‰เคธเค•ी เค—ृเคนเคธ्เคฅी เคชเคฐ เค…เคธเคฐ เคชเคก़ เคฐเคนा เคนै เค”เคฐ เค‡เคธเค•ा เค…เคฐ्เคฅ เคนै เคฌเคคौเคฐ เคชैเคฐेंเคŸ เค…เคชเคจी เคœिเคฎ्เคฎेเคฆाเคฐी เคจा เคจिเคญाเคจा। เค‰เคธเค•े เคญाเคˆ/เคฌเคนเคจ เคญी เค‰เคธเคชเคฐ เคธเคตाเคฒ เค‰เค ाเคคे เคนैं। เค…เคฌ เคธเคตाเคฒ เคฏे เค‰เค เคคा เคนै เค•ि เค•्เคฏा เคธुเคฒु เค†เคธाเคจी เคธे เคธเคฌเค•ुเค› เค›ोเคก़ เคฆेเค—ी। เคกाเคฏเคฐेเค•्เคถเคจ เคธुเคฐेเคถ เคค्เคฐिเคตेเคฃी เคจे เคเค• เคจे เคเค• เคถाเคจเคฆाเคฐ เคกेเคฌ्เคฏू เค•िเคฏा เคนै। เคตो เค†เคชเค•ो เคชเคนเคฒे เคซ्เคฐेเคฎ เคธे เคธुเคฒु เค•ी เคœिंเคฆเค—ी เคฎें เคฌांเคงเค•เคฐ เคฐเค–เคคे เคนैं। เคซिเคฒ्เคฎ เค•ा เคนเคฐ เค•िเคฐเคฆाเคฐ เค•ाเคซी เค†เคธाเคจी เคธे เค•เคจेเค•्เคŸ เค•िเคฏा เคœा เคธเค•เคคा เคนै। เค‡เคจ เคธเคฌ เค•े เคธाเคฅ เค†เคชเค•ो เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคธเคฎाเคœ เค•ी เค•เคก़เคตी เคธเคš्เคšाเคˆ เคญी เคฆेเค–เคจे เค•ो เคฎिเคฒेเค—ी।เคซिเคฒ्เคฎ เค•ा เคชเคนเคฒा เคชाเคฐ्เคŸ เค•ाเคซी เคฎเคœेเคฆाเคฐ เคนै, เค†เคชเค•ो เคฐोเคฎांเคธ เคธे เคฒेเค•เคฐ เค•ॉเคฎेเคกी เคคเค• เคฆेเค–เคจे เคฎिเคฒेเค—ी เคฒेเค•िเคจ เค‡ंเคŸเคฐเคตเคฒ เค•े เคฌाเคฆ เคซिเคฒ्เคฎ เคงीเคฎा เคนोเคคा เคนै เค”เคฐ เคฎेเคฒोเคก्เคฐाเคฎा เคถुเคฐू เคนो เคœाเคคा เคนै। เคชเคฐเคซॉเคฐ्เคฎेंเคธ เคซिเคฒ्เคฎ เค•ी เคถुเคฐुเค†เคค เคฎें เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ เคธुเคฒु เค•े เค•िเคฐเคฆाเคฐ เคฎें เคชเคฐเคซेเค•्เคŸ เคคเคฐीเค•े เคธे เคซिเคŸ เคฌैเค  เคœाเคคी เคนैं। เค‰เคจ्เคนोंเคจे เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคเค• เคถाเคจเคฆाเคฐ เคชเคฐเคซॉเคฐ्เคฎेंเคธ เคฆिเคฏा เคนै। เค†เคชเค•ी เคจเคœเคฐ เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ เคธे เคจเคนीं เคนเคŸेเค—ी। เคฎाเคจเคต เค•ौเคฒ เคญी เคฌเคนुเคค เคนी เคธเคชोเคฐ्เคŸिเคต เค”เคฐ เคช्เคฏाเคฐ เค•เคฐเคจे เคตाเคฒे เคชเคคि เคนो เคฏा เค‡เคจเคธिเค•्เคฏोเคฐ เคชเคคि เคฆोเคจों เคนी เค•िเคฐเคฆाเคฐ เคฎें เค…เคš्เค›े เคฒเค—े เคนैं। เค‰เคจเค•ी เค•ेเคฎेเคธ्เคŸ्เคฐी เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เค…เคš्เค›ी เคฒเค—ी เคนै। เคจेเคนा เคงूเคชिเคฏा เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ เค•े เคฌॉเคธ เค•े เค•िเคฐเคฆाเคฐ เคฎें เค…เคš्เค›ी เคฒเค—ी เคนैं। เคคเค•เคจीเค•ी เคชเค•्เคท เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เค•ोเคˆ เคซैंเคธी เคฒोเค•ेเคถเคจ เคจเคนीं เคนै। เคธौเคฐเคญ เค—ोเคธ्เคตाเคฎी เค•े เคฒेंเคธ เคจे เคเค• เคธाเคงाเคฐเคฃ เคชเคฐिเคตाเคฐ เค•ो เคฌเค–ूเคฌी เค•ैเคช्เคšเคฐ เค•िเคฏा เคนै। เคซिเคฒ्เคฎ เค•ी เคเคกिเคŸिंเค— เคญी เค•ाเคซी เค…เคš्เค›ी เคนै। เคฎ्เคฏूเคœिเค• เคฌเคจ เคœा เคฐाเคจी เค”เคฐ เคนเคตा เคนเคตाเคˆ เคนเคฎाเคฐा เคซेเคตเคฐिเคŸ เคนै। เคฐเคซु เค•ा เคญी เค…เคš्เค›ा เคฎ्เคฏूเคœिเค• เคนै। VERDICT เคตिเคฆ्เคฏा เคฌाเคฒเคจ เคจे เค…เคชเคจी เคถाเคจเคฆाเคฐ เคชเคฐเคซॉเคฐ्เคฎेंเคธ เคธे เคฌिเคœเคฒी เค—िเคฐाเคˆ เคนै เค”เคฐ เคตो เคธीเคงे เค†เคชเค•े เคฆिเคฒ เค•े เคฌเคŸเคจ เคชเคฐ เค•्เคฒिเค• เค•เคฐेंเค—ी। เค†เคชเค•ो เคญी เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เคธुเคฒु เคฆेเค–เคจे เคฎें เค•ाเคซी เคฎเคœा เค†เคเค—ा।


Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...