Skip to main content

BHAAGAMATHIE


BHAAGAMATHIE STORY: Accused of murdering her husband, IAS officer Chanchala (Anushka Shetty), is taken to a haunted house called Bhaaghamathie Bungalow, where police and CBI officials interrogate her to dig up dirt on a politician she had worked under. As she's left alone in the haunted house, spirits take control of her and IAS Chanchala transforms into an unrecognisable person. How this impacts her and everyone around her forms the crux of the story.

BHAAGAMATHIE REVIEW: There's always a thin line between being scary and being loud. Horror films are always difficult to make because you cannot really tell if you're scaring the audience or boring them. Director G Ashok's flirts with this thin line on more than one occasion in his ambitious venture 'Bhaagamathie'. The much-awaited film, which has Anushka Shetty in the lead, has been touted as a horror-thriller and the filmmaker infuses generous doses of special effects, spooky background score and a typically deserted bungalow to bring about the desired result, not always succeeding at it. Except 'Bhaagamathie' is more than just a horror film — and that works in favour of the director.

The film begins with the rise of Eshwar Prasad (Jayaram), a politician who wins the hearts of the masses by vowing to change the system and dedicating his life to serve the people. Eshwar's rise troubles his political rivals, who forge a plan to destroy his credibility with the help of CBI joint director Vaishnavi Natarajan (Asha Sarath) and Assistant Commissioner of Police Sampath (Murali Sharma). The two of them plan to interrogate IAS Chanchala (Anushka Shetty), a close confidante of Prasad who's in jail for murdering her husband. To not arouse suspicion, they decide to shift her to Bhaagamathie Bungalow for the interrogation. As Chanchala stays locked up alone in a big bungalow, all hell breaks loose. Suddenly, we begin to realize that nothing is as it seems.

What works for 'Bhaagamathie' is that there's never a dull moment in the film, and the director keeps the viewers hooked with constant twists and turns. Just when you think the film is going in one direction, you get surprised with a different twist. What seems utterly predictable is not quite the case, and unpredictability is a good trait to have while making a successful horror-thriller.

Trouble is that the horror element is exaggerated and fails to make an impact. With all the visual and sound effects, the idea of a dayyam (ghost/spirit) making noises is uninspiring. Ultimately, the 'horror' scenes in the film simply come across as loud and over-the-top.

Anushka Shetty is in her element — both as the scared prisoner locked up in a haunted house, as well as the honest IAS officer (flashbacks of her former self are shown right through the film). By now, the audience have come to expect a standard from Anushka, especially in roles like these — and the actress doesn't disappoint.

Among the supportive cast, Murali Sharma, as always, is terrific. Asha Sarath is first rate, while Jayaram shines as the dedicated politician. Prabhas Sreenu's attempt at humour falls flat. In fact, the rare scenes of comedy in this film are totally disappointing.

The story moves forward at a brisk pace and there's enough element of surprise and suspense in 'Bhaagamathie', like any good thriller should have. And for that, director Ashok deserves credit. The only place where the director falters is while ensuring the horror element works, because without it, 'Bhaagamathie' is just like a beverage without the fizz. เดฌാเดนുเดฌാเดฒിเดฏുเดŸെ เดคเด•เตผเดช്เดชเตป เด…เดญിเดจเดฏเดค്เดคിเดจു เดถേเดทം เดคെเดจ്เดจിเดจ്เดค്เดฏเตป เดคാเดฐ เดฑാเดฃി เด…เดจുเดท്เด• เดทെเดŸ്เดŸിเดฏുเดŸെ เดเดฑ്เดฑเดตും เดชുเดคിเดฏ เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฏ เดฌാเด—เดฎเดคി เดช്เดฐเดฆเตผเดถเดจเดค്เดคി. เดธเดธ്เดชെเตปเดธ് เดนൊเดฑเตผ เดค്เดฐിเดฒ്เดฒเตผ เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฏ เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏെ เด•ാเดฃ്เดŸเดคിเดจ്เดฑെ  เด…เดตേเดถเดค്เดคിเดฒാเดฃ് เดœเดจเด™്เด™เตพ. เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเดฑും เดŸീเดธเดฑുเดฎൊเด•്เด•െ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดฐിเดฒ്‍ เดจിเดจ്เดจ് เดฎിเด•เดš്เดš เดช്เดฐเดคിเด•เดฐเดฃเดฎാเดฃ് เดจേเดŸിเดฏเดค്. เดช്เดฐเดฃเดตിเดจ്เดฑെ เด•เดจ്เดจി เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒെ เดคിเดฐเด•്เด•เดฅ เดฎോเดท്เดŸเดŸിเดš്เดšเดค്! เดตเตผเดทเด™്เด™เตพเด•്เด•ു เดถേเดทം เด…เดตเด•ാเดถเดตുเดฎാเดฏി เดฏുเดตാเดต്... เด…เดจ്เดฏเดญാเดท เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃെเด™്เด•ിเตฝ เดชോเดฒും เดฎเดฒเดฏാเดณിเด•เตพเด•്เด•് เด…เดญിเดฎാเดจിเดฏ്เด•്เด•ാเตป เด’เดŸ്เดŸേเดฑെ เดšേเดฐുเดตเด•เตพ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจുเดฃ്เดŸ്. เดฎเดฒเดฏാเดณിเด•เดณുเดŸെ เดช്เดฐിเดฏเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดคാเดฐเด™്เด™เตพ เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏിเตฝ เดฎുเด–്เดฏ เดตേเดทเดค്เดคിเตฝ เดŽเดค്เดคുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เดฎเดฒเดฏാเดณเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดธ്เดตเดจ്เดคം เดคാเดฐം เดœเดฏเดฑാเดฎാเดฃ് เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏിเตฝ เดช്เดฐเดคിเดจാเดฏเด•เดจാเดฏി เดŽเดค്เดคിเดฏเดค്.. เดจാเดฏเด•เดจാเดฏി เด‰เดฃ്เดฃി เดฎുเด•ുเดจ്เดฆเดจും. เดฎാเดธ് เดฒുเด•്เด•ിเตฝ เด•ിเดŸിเดฒเตป เดช്เดฐเด•เดŸเดจเดตുเดฎാเดฏി เด…เดจുเดท്เด•! เดฌാเด—เดฎเดคി เด•ാเดฃാเดจുเดณ്เดณ เดชเดค്เดคു เด•ാเดฐเดฃเด™്เด™เตพ เด‡เดตเดฏെเดฒ്เดฒാം... เดธൂเดช്เดชเตผ เดช്เดฐเด•เดŸเดจം ''เดฎเดฐเดฃ เดฎാเดธ് เดช്เดฐเด•เดŸเดจം'' เดŽเดจ്เดจ് เด’เดฑ്เดฑเดตാเด•്เด•ിเตฝ เดชเดฑเดฏാเดฎเดค്เดฐേ. เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏുเดŸെ เด†เดฆ്เดฏ เดช്เดฐเดฆเตผเดถเดจเดค്เดคിเดจു เดถേเดทം เด†เดฐാเดงเด•เตผ เดชเดฑเดž്เดžเดค് เด‡เด™്เด™เดจെเดฏാเดฃ്. เด…เดจുเดท്เด•เดฏുเดŸെ เดค്เดฐിเดฒ്เดฒเตผ เดšിเดค്เดฐเด™്เด™เดณാเดฏി เดฌാเดนുเดฌเดฒി, เด…เดฐുเดฆ്เดงเดคി เดŽเดจ്เดจീ เดšിเดค്เดฐเด™്เด™เดณിเดฒേเด•്เด•ാเดฒും เดต്เดฏเดค്เดฏเดธ്เดค เดช്เดฐเด•เดŸเดจเดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏിเตฝ. เดฐเดฃ്เดŸു เดฐൂเดชเดค്เดคിเตฝ เดธเดž്เดšเดฒ เดฌാเด—เดฎเดคി เดŽเดจ്เดจീ เดฐเดฃ്เดŸു เดตേเดทเดค്เดคിเดฒാเดฃ് เด…เดจുเดท്เด• เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเตฝ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเดฐ്‍ เดจേเดฐเดค്เดคേ เด‡เดฑเด™്เด™ിเดฏിเดฐുเดจ്เดจെเด™്เด•ിเดฒും เดนൊเดฑเดฐ്‍ เดธിเดจിเดฎเดฏ്เด•്เด•് เดตേเดฃ്เดŸ เดธเดธ്เดชെเดจ്‍เดธ് เด’เดณിเดช്เดชിเดš്เดš് เดตเดš്เดšാเดฃ് เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเดฐ്‍ เด‡เดฑเด•്เด•ിเดฏเดค്. เดฎเดฒเดฏാเดณเดค്เดคിเดจും เด…เดญിเดฎാเดจിเด•്เด•ാം เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเตฝ เดจാเดฏเด•เดจും เดช്เดฐเดคി เดจാเดฏเด•เดจും เดฎเดฒเดฏാเดณเดค്เดคിเตฝ เดจിเดจ്เดจു เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃ്. เดจാเดฏเด•เดจാเดฏി เดฏുเดตเดคാเดฐം เด‰เดฃ്เดฃി เดฎുเด•ുเดจ്เดฆเตป เดŽเดค്เดคുเดฎ്เดชോเตพ เดช്เดฐเดคിเดจാเดฏเด•เดจാเดฏി เดฎเดฒเดฏാเดณിเด•เดณുเดŸെ เดช്เดฐിเดฏเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดœเดฏเดฑാเดฎാเดฃ് . เดตเดณเดฐെ เดšുเดฐเด™്เด™ി เดธเดฎเดฏം เด•ൊเดฃ്เดŸ് เดคเดจ്เดจെ เดธിเดจിเดฎ เดฎേเด–เดฒเดฏിเตฝ เดคเดจ്เดฑേเดคാเดฏ เดธ്เดฅാเดจം เด‰เดฃ്เดŸാเด•്เด•ിเดฏെเดŸുเดค്เดค เด†เดถ เดถเดฐเดค്เดคും เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเตฝ เดช്เดฐเดงാเดจ เดตേเดทเดค്เดคിเดฒുเดฃ്เดŸ്. เดธเดธ്เดชെเตปเดธ് เดนൊเดฑเตผ เดšിเดค്เดฐം เดตെเดฑും เด’เดฐു เดนൊเดฑเตผ เดฎൂเดตി เดฎാเดค്เดฐเดฎเดฒ്เดฒ เดฌാเด—เดฎเดคി, เดธเดธ്เดชെเตปเดธ് เดนൊเดฑเตผ เดฎൂเดตിเดฏാเดฃ്. เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเตผ เดคเดจ്เดจെ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดฐെ เดฎുเตพเดฎുเดจเดฏിเตฝ เดจിเตผเดค്เดคുเดจ്เดจ เดคเดฐเดค്เดคിเดฒുเดณ്เดณเดคാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เด…เดจുเดท്เด•เดฏുเดŸെ เดฒൂเด•്เด•് เด…เดจുเดท്เด•เดฏുเดŸെ เดฒുเด•്เด•ും เดเดฑെ เดถ്เดฐเดฆ്เดงേเดฏเดฎാเดฃ്. เดคാเดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดนൊเดฑเตผ เดฒുเด•്เด•ും เดช്เดฐേเด•്เดทเด• เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดจേเดŸിเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เดฌാเดนുเดฌเดฒിเดฏിเดฒെ เดฆേเดตเดธേเดจเดฏ്เด•്เด•് เดถേเดทം เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เตผ เด•ാเดค്เดคിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด’เดฐു เด…เดจുเดท്เด•ാ เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃിเดค്. เด…เดฐുเดฆ്เดงเดคിเดฏുเดฎാเดฏി เด’เดฐു เดฌเดจ്เดงเดตുเดฎിเดฒ്เดฒ เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏിเดฒെ เด…เดจുเดท്เด•เดฏുเดŸെ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ് เด…เดฐുเดฆ്เดงเดคിเดฏുเดฎാเดฏി เดธാเดฎ്เดฏ เดฎുเดฃ്เดŸെเดจ്เดจ് เดคเดฐเดค്เดคിเดฒുเดณ്เดณ เดตാเตผเดค്เดคเด•เตพ เดช്เดฐเดšเดฐിเดš്เดšിเดฐുเดจ്เดจു. เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดซเดธ്เดฑ്เดฑ് เดฒുเด•്เด•് เดชോเดธ്เดฑ്เดฑเดฑിเตฝ เดคാเดฐം เด‡เดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐം เด…เดฐുเดฆ്เดงเดคിเดฏുเดฎാเดฏി เดธാเดฎ്เดฏเดฎുเดฃ്เดŸെเดจ്เดจാเดฃ് เดจിเดฐൂเดชเด•เดฐുเดŸെ เดตിเดฒเดฏിเดฐുเดค്เดคเดฒ്‍. เดŽเดจ്เดจാเดฒ്‍ เด…เดจുเดท്‌เด•เดฏുเดŸെ เดฒുเด•്เด•് เดฎുเดคเดฒ്‍ เดŽเดฒ്เดฒാเดค്เดคിเดฒും เดฎാเดฑ്เดฑเดฎുเดฃ്เดŸെเดจ്เดจ് เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เด…เดฃിเดฏเดฑเดช്เดฐเดตเดฐ്‍เดค്เดคเด•เดฐ്‍ เดชเดฑเดฏുเดจ്เดจു. เดŸീเดธเตผ เดฌാเด—เดฎเดคി เด’เดฐു เดนൊเดฑเตผ เดค്เดฐിเดฒ്เดฒเตผ เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃ്. เดจേเดฐเดค്เดคെ เดคเดจ്เดจെ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดซเดธ്เดฑ്เดฑ്เดฒുเด•്เด•് เดชോเดธ്เดฑ്เดฑเตผ เดช്เดฐേเด•്เดท เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดจേเดŸിเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เดธ്เดตเดจ്เดคം เด•ൈเด•เดณിเดฒേเดฏ്เด•്เด•് เด†เดฃി เด…เดŸിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดคുเตพเดช്เดชെเดŸെเดฏുเดณ്เดณ เดญീเดคിเดœเดจเด•เดฎാเดฏ เดฐംเด—ം เด‰เตพเดช്เดชെเดŸുเดค്เดคിเดฏിเดŸ്เดŸുเดณ്เดณ เดŸീเดธเตผ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดฐുเดŸെ เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดจേเดŸിเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เดฆേเดตเดธേเดจเดฏുเดฎാเดฏി เดคാเดฐเดคเดฎ്เดฏเดช്เดชെเดŸുเดค്เดคเดฒ്เดฒേ เดฌാเดนുเดฌเดฒിเดฏ്เด•്เด•് เดถേเดทം เดชുเดฑเดค്เดคിเดฑเด™്เด™ിเดฏ เด…เดจുเดท്เด• เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃ് เดฌാเด—เดฎเดคി. เด…เดคു เด•ൊเดฃ്เดŸ് เด‡เดคിเดจു เดฆേเดตเดธേเดจเดฏുเดฎാเดฏി เดฌเดจ്เดงเดฎുเดฃ്เดŸെเดจ്เดจു เดคเดฐเดค്เดคിเดฒുเดณ്เดณ เดตാเตผเดค്เดคเด•เตพ เดช്เดฐเดšเดฐിเดš്เดšിเดฐുเดจ്เดจു. เดŽเดจ്เดจാเตฝ เด…เดค് เดถเดฐിเดฏเดฒ്เดฒെเดจ്เดจ് เดคാเดฐം เดคเดจ്เดจെ เดต്เดฏเด•്เดคเดฎാเด•്เด•ിเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เดฎเดฒเดฏാเดณเดค്เดคിเตฝ เดŽเดค്เดคിเดš്เดšเดค് เด…เดจ്เดฏเดญാเดท เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฏ เดฌാเด—เดฎเดคിเดฏെ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจ്‍ เดฌി เด‰เดฃ്เดฃിเด•ൃเดท്เดฃเดจ്เดฑെ เด‰เดŸเดฎเดธ്เดฅเดคเดฏിเดฒുเดณ്เดณ เด†เดฐ്‍เดกി เด‡เดฒ്เดฒ്เดฏൂเดฎിเดจേเดทเดจ്‍เดธാเดฃ് เด•േเดฐเดณเดค്เดคിเดฒെเดค്เดคിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดฎเดฒเดฏാเดณം เดธിเดจിเดฎเด•เดณ്‍เด•്เด•് เดฒเดญിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค് เดชോเดฒെ เดคเดจ്เดจെเดฏുเดณ്เดณ เดตൈเดก് เดฑിเดฒീเดธാเดฃ് เดฌാเด—เดฎเดคിเด•്เด•ാเดฏി เด•േเดฐเดณเดค്เดคിเดฒ്‍ เด‰เดฃ്เดฃിเด•ൃเดท്เดฃเดจ്‍ เด’เดฐുเด•്เด•ിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดจൂเดฑിเดฒ്‍ เด…เดงിเด•ം เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒാเดฃ് เดšിเดค്เดฐം เดฑിเดฒീเดธ് เดšെเดฏ്เดคเดค്.


Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...