Skip to main content

CARBON







CARBON STORY: Siby is unmindful of his duties towards his family, but is in the pursuit of making some easy money via various fraudulent means. To escape one of the troubles he courted, he goes on an assignment to an old palace in a forest-ridden Cheenkannippara, which has a never-before effect on him.

CARBON REVIEW: It's not always that life's moments of truth or hints of destiny reveal themselves clean and clear. But when they do, how do we know we are reacting right and carving out a sensible path there on, braving our fears and dilemmas? Though an adventure thriller that keeps us on the edge of our seats, Carbon also prods your thoughts, through the protagonist's journey, about these larger questions of purposes, revelations and perseverance.

Naive, yet not enough to miss an opportunity to grab quick bucks, Siby is chasing one thing after the other, without much luck. "A tiger will sometimes have to try hard for about 10 times before landing a prey - I have read it in Balarama," he says more than once in the film. One of his pursuits invites a little too much trouble and he goes on a fly the coop assignment to a place bear-hugged by wilderness, Cheenkannippara. The tales of the town, one in particular, fascinates him enough to embark on a new journey with Sameera and a few others, whom he meets at the new place.

The character of Siby, the visuals and soundscape of the Cheenkannippara portion of the tale, the nail-biting moments in the wilderness, the inherent freshness of a treasure hunt - cum - transformation layout of the story, the meditative music, all of them play their parts well to keep you engaged throughout the duration of the film. The sincerity of the makers are evident in every frame, especially, if you have an eye for the unconventional. And as always, Fahadh enters the skin of the character so effortlessly and hooks you straight into the tale, offering some unadulterated laughter, helping you to accept your fears and more. The film squarely rests on his sturdy shoulders and it's hard not to warm to the heroism that he assumes, post intermission.

Yet, it's possible that it's not a film for all and not everyone's concept of entertainment. The second half drags a lot on and off, and also leaves certain questions and concerns unaddressed. The hallucinations of the lead character also appear a bit too overdone. The film is mostly a solo journey of Fahadh's character (despite the other three keeping his company) and the other characters around him are under-used.

If you can withstand the occasionally patience-testing-pace of Carbon, it can be a treat to watch, this weekend.เดซเดนเดฆ് เดซാเดธിเดฒ്‍ เดจാเดฏเด•เดจാเดตുเดจ്เดจ เดเดฑ്เดฑเดตും เดชുเดคിเดฏ เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃ് เด•ാเดฐ്‍เดฌเดฃ്‍. เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจ്‍ เดตേเดฃു เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏെเดดുเดคി เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดค เดธിเดจിเดฎ เด‡เดจ്เดจ് เดฎുเดคเดฒ്‍ เดคിเดฏเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒ്‍ เดช്เดฐเดฆเดฐ്‍เดถเดจเดค്เดคിเดจെเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฃ്. เด•ാเดŸിเดจെ เดชเดถ്เดšാเดคเดฒเดฎാเด•്เด•ി เดจിเดฐ്‍เดฎ്เดฎിเดš്เดš เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്‍ เดฎംเดฎ്เดค เดฎോเดนเดจ്‍เดฆാเดธാเดฃ് เดจാเดฏിเด•. เด…เดจുเด•เดฐเดฃเดฎเดฒ്เดฒ, เด…เดญിเดจเดฏിเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฃ് เด•ുเดž്เดžിเด•്เด•; เดถിเดตാเดœി เด—เดฃേเดถเดจാเดฏി เดฆുเดฒ്‍เด–เดฑിเดจ്เดฑെ เดตേเดทเดชเด•เดฐ്‍เดš്เดš เด•ിเดŸിเดฒเดจ്‍! เดคเดฎിเดดിเดฒെ เดซเดนเดฆിเดจ്เดฑെ เด…เดฐเด™്เด™േเดฑ്เดฑം เดฎോเดถเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เดช്เดฐเดฆเดฐ്‍เดถเดจം เดคുเดŸเดฐുเดจ്เดจเดคിเดจിเดŸെเดฏാเดฃ് เดˆ เดตเดฐ്‍เดทเดค്เดคെ เด†เดฆ്เดฏ เดธിเดจിเดฎ เดฑിเดฒീเดธിเดจെเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดฑിเดฏเดฒിเดธ്เดฑ്เดฑിเด•് เด…เดญിเดจเดฏเดค്เดคിเดฒ്‍ เดฌിเดฐുเดฆเดตും เดฌിเดฐുเดงാเดจเดจ്เดคเดฐ เดฌിเดฐുเดฆเดตും เดธ്เดตเดจ്เดคเดฎാเด•്เด•ിเดฏ เดจเดŸเดจെเดจ്เดจ เดตിเดถേเดทം เดซเดนเดฆ് เดจേเดฐเดค്เดคെ เดธ്เดตเดจ്เดคเดฎാเด•്เด•ി เด•เดดിเดž്เดžു. เด‡เดจ്เดจ് เดฎുเดคเดฒ്‍ เดฎเดฑ്เดฑൊเดฐു เด…เดญിเดจเดฏം เด•ാเดฃാം.. เด•ാเดฐ്‍เดฌเดฃ്‍ เดชുเดคുเดตเดฐ്‍เดทം เดชിเดฑเดจ്เดจเดคിเดจ് เดถേเดทം เดฎเดฒเดฏാเดณเดค്เดคിเดฒ്‍ เดจിเดฐเดตเดงി เดธിเดจിเดฎเด•เดณാเดฃ് เดฑിเดฒീเดธിเดจെเดค്เดคുเดจ്เดจเดค്. 2018 เดฒെ เดซเดนเดฆ് เดซാเดธിเดฒിเดจ്เดฑെ เด†เดฆ്เดฏเดค്เดคെ เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃ് เด•ാเดฐ്‍เดฌเดฃ്‍. เดตേเดฃു เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏെเดดുเดคി เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดค เดธിเดจിเดฎ เด‡เดจ്เดจ് เดฎുเดคเดฒ്‍ เดคിเดฏเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒ്‍ เดช്เดฐเดฆเดฐ്‍เดถเดจเดค്เดคിเดจെเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฃ്. เดช്เดฐเดงാเดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณ്‍ เดซเดนเดฆ് เดจാเดฏเด•เดจാเดตുเดฎ്เดชോเดณ്‍ เดฎംเดฎ്เดค เดฎോเดนเดจ്‍เดฆാเดธാเดฃ് เดจാเดฏിเด•. เด‡เดตเดฐ്‍เด•്เด•ൊเดช്เดชം เดฆിเดฒീเดท് เดชോเดค്เดคเดจ്‍, เดจെเดŸുเดฎുเดŸി เดตേเดฃു, เดธൗเดฌിเดจ്‍ เดทാเดนിเดฐ്‍, เดตിเดœเดฏเดฐാเด˜เดตเดจ്‍, เดฎเดฃിเด•เดฃ്เด เดจ്‍ เด†เดšാเดฐി เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐാเดฃ് เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്‍ เดฎเดฑ്เดฑ് เดช്เดฐเดงാเดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดธിเดฌിเดฏാเดฏി เดซเดนเดฆ് เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒ്‍ เดธിเดฌി เดŽเดจ്เดจാเดฃ് เดซเดนเดฆിเดจ്เดฑെ เดชേเดฐ്. เด‡เดจ്เดจเด•്เด•െ เดธเดฎുเดนเดค്เดคിเดฒെ เดšെเดฑുเดช്เดชเด•്เด•ാเดฐുเดŸെ เดช്เดฐเดคിเดจിเดงിเดฏാเดฏിเดŸ്เดŸാเดฃ് เดซเดนเดฆിเดจ്เดฑെ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐം เดถ്เดฐเดฆ്เดงിเด•്เด•เดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจเดค്. เดธเดฎീเดฑ เดŽเดจ്เดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคെเดฏാเดฃ് เดฎംเดฎ്เดค เดฎോเดนเดจ്‍เดฆാเดธ് เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดธാเดนเดธിเด•เดค เด‡เดท്เดŸเดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจ เดฌോเดณ്‍เดกാเดฏ เดชെเดฃ്‍เด•ുเดŸ്เดŸിเดฏാเดฃ് เดธเดฎീเดฑ. เด•ാเดŸ് เดชเดถ്เดšാเดคเดฒം เดธเดธ്‌เดชെเดจ്‍เดธ് เดค്เดฐിเดฒ്เดฒเดฑാเดฏി เดจിเดฐ്‍เดฎ്เดฎിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด•ാเดฐ്‍เดฌเดฃിเดจ്เดฑെ เด•เดฅ เด•ാเดŸ് เดชเดถ്เดšാเดคเดฒเดฎാเด•്เด•ിเดฏാเดฃ് เด’เดฐുเด•്เด•ിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്‍ เดจിเดจ്เดจും เด†เดฆ്เดฏം เดชുเดฑเดค്เดค് เดตเดจ്เดจ เดชോเดธ്เดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณും เดตീเดกിเดฏോ เด—ാเดจเดตുเดฎെเดฒ്เดฒാം เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดฐ്‍ เด‡เดฐുเด•ൈเดฏും เดจീเดŸ്เดŸിเดฏാเดฃ് เดธ്เดตീเด•เดฐിเดš്เดšിเดฐുเดจ്เดจเดค്. เด‡เดจ്เดจเดฒെ เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്‍ เดจിเดจ്เดจും เดฎเดฑ്เดฑൊเดฐു เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเดฑും เดชുเดฑเดค്เดค് เดตിเดŸ്เดŸിเดฐുเดจ്เดจเดค്. เดคിเดฏเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒേเด•്เด•്... เดจിเดฒเดตിเดฒ്‍ เด•്เดฐിเดธ്เดคുเดฎเดธിเดจ് เดคിเดฏเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒെเดค്เดคിเดฏ เดธിเดจിเดฎเด•เดณเดŸเด•്เด•ം เดจിเดฐเดตเดงി เดธിเดจിเดฎเด•เดณാเดฃ് เดคിเดฏเดฑ്เดฑเดฑുเด•เดณിเดฒ്‍ เดช്เดฐเดฆเดฐ്‍เดถเดจം เดคുเดŸเดฐുเดจ്เดจเดค്. เด…เดคിเดจൊเดช്เดชം เดˆ เดฆിเดตเดธเด™്เด™เตก เดตേเดฑെเดฏും เดธിเดจിเดฎเด•เดณ്‍ เดตเดฐുเด•เดฏാเดฃ്. เด…เด•്เด•ൂเดŸ്เดŸเดค്เดคിเดฒ്‍ เด•ാเดฐ്‍เดฌเดฃ്‍ เดตเดฒിเดฏൊเดฐു เดฎเดค്เดธเดฐเดตുเดฎാเดฏിเดŸ്เดŸാเดฃ് เดŽเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เด•േเดฐเดณเดค്เดคിเดจ് เดชുเดฑเดค്เดคും เดธിเดจിเดฎเดฏ്เด•്เด•് เดช്เดฐเดฆเดฐ്‍เดถเดจം เดเดฐ്‍เดช്เดชെเดŸുเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฃ്.


Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...