Skip to main content

Naa... Nuvve



స్క్రీన్ ప్లే : జయేంద్రకళ్యాణ్మ, తమన్నాలు జంటగా నటించిన రొమాంటిక్ ఎంటర్టైనర్ ‘నా నువ్వే’. జయేంద్ర దర్శకత్వంలో రూపొందిన ఈ చిత్రం ఈరోజే ప్రేక్షకుల ముందుకొచ్చింది. మరి ఈ సినిమా ఎలా ఉందో ఇప్పుడు చూద్దాం..
  


కథ :
ఆర్జేగా పనిచేసే మీరా (తమన్నా) డెస్టినీ మూలంగా వరుణ్ (కళ్యాణ్ రామ్) అనే అబ్బాయిని ప్రేమిస్తుంది. వరుణ్ కూడ మీరా తన మీద పెంచుకున్న ప్రేమను చూసి కన్విన్స్ అయి ప్రేమిస్తాడు. కానీ వాళ్ళ ప్రేమకు అనుకోని కష్టం ఎదురవుతుంది. వరుణ్ మీరాకు దూరంగా వెళ్లిపోతాడు.
దాంతో మీరా ఎలాగైనా వరుణ్ ను కలుసుకోవాలని ఏకధాటిగా 36 గంటలపాటు లైవ్ రేడియో షో చేస్తుంది. అసలు వరుణ్, మీరాల ప్రేమ కథ ఏంటి, వాళ్ళ ప్రేమకు ఎవరి వలన కష్టం వచ్చింది, వరుణ్ ను కలుసుకోవడానికి మీరా చేసిన 36 గంటల ప్రయత్నం ఫలించిందా లేదా అనేదే సినిమా.
ప్లస్ పాయింట్స్ :
కథానాయిక వైపు నుండి నడిచే ఈ ప్రేమ కథలో కథానాయిక పాత్రను చేసిన తమన్నా చాలా బాగా నటించింది. ప్రతి ఫ్రేమ్ లోను అందంగా కనిపిస్తూ అలరించింది. డెస్టినీని నమ్మి ఏమాత్రం పరిచయం లేని అబ్బాయిని ప్రేమించే అమ్మాయి పాత్రలో ఆమె ఇమిడిపోయింది. ముఖ్యంగా రొమాంటిక్ సన్నివేశాల్లో, డ్యాన్సుల్లో తన హావా భావాలతో ఆకట్టుకుంది.
హీరో కళ్యాణ్ రామ్ కొత్తగా ట్రై చేసిన క్లాస్ లుక్ బాగుంది. ఆయన సెటిల్డ్ పెర్ఫార్మెన్స్ కూడ ఆకట్టుకుంది. దర్శకుడు జేయేంద్ర హీరో హీరోయిన్ల లవ్ ట్రాక్ ను డెస్టినీకి లింక్ చేయడం కొంత ఆసక్తికరంగా అనిపిస్తుంది. కిరణ్ ముప్పవరపు, విజయ్ వట్టికూటి, మహేష్ కోనేరులు నిర్మాతలుగా సినిమాకు ఎంత చేయాలో అంతా చేశారు. చిత్రాన్ని సాంకేతికంగా, క్వాలిటీ పరంగా ఉన్నత స్థానంలో నిలబెట్టారు. ప్రీ క్లైమాక్స్ లో హీరోయిన్ హీరో కోసం పడే ఆరాటం ఎమోషనల్ గా అనిపిస్తుంది. వెన్నెల కిశోర్, బిత్తిరి సత్తి చేసిన కామెడీ ఓ రెండు మూడు చోట్ల వర్కవుట్ అయింది.
మైనస్ పాయింట్స్ :
డెస్టినీ ఆధారంగా ఒక ప్రేమ కథను నడపడమనే దర్శకుడు జయేంద్ర ఆలోచన బాగున్నా దాన్ని స్క్రీన్ మీద ప్రేక్షకుడ్ని పూర్తిస్థాయిలో సంతృప్తిపరిచే విధంగా ప్రొజెక్ట్ చేయలేకపోయారు. మొదటి అర్ధభాగాన్ని హీరో హీరోయిన్ల పాత్రలను, వాటి స్వభావాల్ని ఎస్టాబ్లిష్ చేయడానికి, డెస్టినీ ద్వారా వాళ్లిద్దరూ కలుసుకునేలా చేయడానికి ఖర్చు పెట్టేసిన దర్శకుడు సన్నివేశాల మీద పెద్దగా దృష్టి పెట్టలేదు. ప్రతి సన్నివేశం నామమాత్రంగానే ఉంది. ఆరంభం నుండి చివరి వరకు కథనం నిదానంగానే సాగింది తప్ప వేగం అందుకోలేదు.
ఇక హీరోయిన్ పాత్రను అంత బలంగా రాసుకున్న ఆయన హీరో పాత్రలో మాత్రం క్లారిటీ మైంటైన్ చేయలేదు. హీరో ఇంటిలిజెంట్ గానే కనిపిస్తుంటాడు కానీ కథను, కథనాన్ని మాత్రం నడపలేడు. సినిమా ఆద్యంతం డెస్టినీ చేతుల్లోనే ఉండటంతో ప్రేక్షకులకు ప్రధాన పాత్రలతో ట్రావెల్ చేసే సౌకర్యం లభించక సినిమా కంటెంట్ తో కనెక్ట్ కాలేకపోయారు. ఇక ముగింపుతో సహా కీలకమైన సన్నివేశాలు చాలా నాటకీయంగా అనిపిస్తాయి.
హీరో హీరోయిన్ల జోడీ చూసేందుకు బాగానే ఉన్నా వాళ్లిద్దరూ కలిసి ఉండే సమయం తక్కువగా ఉండటంతో వాళ్ళ మధ్య ప్రేమ కథలకి అవసరమైన రొమాన్స్ పూర్తిగా పండలేదు. పాటలు వినడానికి బాగున్నా ప్లేస్‌మెంట్‌ లేకపోవడంతో సరైన ఇంపాక్ట్ ఇవ్వలేకపోయాయి.
సాంకేతిక విభాగం :
దర్శకుడు జయేంద్ర కథను పేపర్ మీద రాసుకున్నంత అందంగా స్క్రీన్ మీద ఎగ్జిక్యూట్ చేయలేకపోయారు. డెస్టినీ పేరుతో సన్నివేశాల్లో నాటకీయత ఎక్కువడంతో కథలో సహజత్వం చాలా వరకు లోపించింది. పైగా రొమాంటిక్ సినిమాలో రొమాన్స్ కూడ లోపించింది. హీరోయిన్ పాత్ర, ప్రేమ కథకు డెస్టినీని లింక్ చేయడం వంటి అంశాల్లో మాత్రమే ఆయన ప్రతిభ కనబడింది.
పి.సి. శ్రీరామ్ గారి కెమెరా మ్యాజిక్ హీరోయిన్ ను, సన్నివేశాలను అందంగా తయారుచేయగా, శరత్ బ్యాక్ గ్రౌండ్ స్కోర్, పాటల సంగీతం ఆకట్టుకున్నాయి. ఎడిటింగ్ బాగానే ఉంది. పైన చెప్పినట్టు ప్రొడక్షన్ వాల్యూస్ చాలా బాగున్నాయి.
తీర్పు :
ఈ ‘నా నువ్వే’ పూర్తిగా డెస్టినీ మూలంగా నడవడంతో అనుకున్నంతగా ప్రేక్షకులకు కనెక్ట్ కాలేకపోయింది. కథానాయిక పాత్ర, అందులో మిల్కీ బ్యూటీ తమన్నా నటన, ప్రీ క్లైమాక్స్, సెకండాఫ్లో వచ్చే రెండు ఎమోషనల్ సీన్స్ ఆకట్టుకోగా దర్శకుడు జయేంద్ర విఫలమవడంతో ప్రేమ జంట మధ్య రొమాన్స్ లోపించడం, పాటల ప్లేస్‌మెంట్‌ కుదరకపోవడం వాటికి తోడు నెమ్మదిగా సాగే కథనం, చాలా సన్నివేశాలు మరీ నాటకీయంగా ఉండటంతో ఫలితం దెబ్బతింది. మొత్తం మీద కళ్యాణ్ రామ్ రొమాంటిక్ హీరోగా చేసిన ఈ ప్రయత్నం పూర్తి స్థాయిలో మెప్పించలేదనే చెప్పాలి.



When the cast and crew list features names like Jayendra Panchapakesan – who has hundreds of ad films to his name, PC Sreeram – who has wielded the camera for Mani Ratnam for some of his most famous films, Sharreth – whose music for the film was appreciated much before the film’s release and a versatile Tamannaah and Kalyan Ram in lead roles, nothing less than cinematic magic is expected. Subha, the name used by the writing partnership of D Suresh and AN Balakrishnan, also wrote this one with Jayendra, with their previous collaboration being ‘180’. 

However, what is delivered to the audience are endless random scenes that are supposed to make one believe in the magic of destiny. Maybe it would even work, if only they stitched together well! 

Meera (Tamannaah) is the happy-go-lucky girl who’s told the good news that she has passed her exams on her fourth attempt just when she comes across a picture of Varun (Kalyan Ram). Believing him to be her lucky charm and in possession of Kalyani’s (Varun’s mother or grandmother, it’s never made clear) book, she sets out to find him in the vast city of Hyderabad. Varun (Kalyan Ram) on the other hand keeps trying to leave to the US, but somehow keeps getting deterred at the airport each time he tries to. Supposedly it is destiny doing its bit to bring these two lovebirds together. 

Beautiful love stories woven around the theme of destiny are nothing new and usually make for a compelling watch, the recently Akhil Akkineni and Kalyani Priyadarshan film ‘Hello’ being a good example. However, unlike ‘Hello’, ‘Naa Nuvve’ fails at making you care neither about the characters nor their journey. Despite the short run-time, the film seems to drag forever, failing to make a mark. The screenplay and editing of this one definitely needed some tweaking. PC Sreeram and Jayendra do however bring on some seemingly Mani Ratnam touches, with the story of how they meet woven around trains and all, bringing to mind films like ‘Sakhi’ and ‘OK Bangaram’. However, unfortunately, that’s where the similarity ends.

Why Jayendra would choose to set amateurish CGI-laden visuals for Sharreth’s beautiful songs, while having a pro like PC Sreeram at hand, is a mystery. The juvenile graphics fail to elevate the depth of the lyrics and even the vocals in some songs; distracting the viewers and making them chuckle even in supposedly serious scenes. The film features an extensive cast of stalwarts like Tanikella Bharani, Posani Krishna Murali, Surekha Vani, and even young ones like Bithiri Sathi, Vennela Kishore, Praveen and Priyadarshi (in an unnecessary cameo). However, this beautiful cast is reduced to doing nothing more than playing catalysts in the lead characters’ lives as and when needed. It is only Bithiri Sathi who manages to elicit some chuckles with his traffic cop act.

The only element that saves this film is Tamannaah looking cute as a button while trying her best to essay the role of Meera. Kalyan Ram too looks good enough in his reinvented avatar, playing the yin to Meera’s yang with perfection. Understated and casual, this film brings out a whole new side of him. If only the film had a passionate screenplay! 

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...