Skip to main content

Junga






        From the opening scene, where a police inspector is instructed to conduct an encounter of the dreaded don Junga (Vijay Sethupathi), director Gokul sets the tone for a quirky, laugh-a-minute dark comedy. Following the style of Venkat Prabhu, Gokul uses some successful yesteryear BGMs in a few scenes and turns them on their head to make the scenes comical. Take for instance the scene where Junga narrates his flashback... We get the Baashha BGM, which abruptly stops when Vijay Sethupathi states that his story is not a patch on Baashha's. 

Junga, who is a bus conductor, is hopelessly in love with a Telugu speaking girl (Madonna Sebastian, in a sweet cameo), but he is forced to take up violence when she is harassed by eve teasers. The scene that leads up to this moment is extremely comical, in the CS Amudan style of spoofing iconic film scenes of past. But fans of Vijay Sethupathi get a well choreographed fight scene (the stunts are by Anbu Arivu, who also give us a stylish umbrella fight scene in the second half, which is set in Paris). Junga’s mother (Saranya Ponvannan) is concerned that her son, whom she has kept protected all these years from the bad world of gangsters, is now following his ancestors' path. She tells him that his grandfather, Lingaa, and father, Ranga, were foolhardy dons, splurging money on “success parties” after a successful murder and squandering all their wealth. The wealth lost also included a movie hall named Cinema Paradise, which was gifted by her father as dowry. Junga wows to follow his legacy and get back all the lost wealth, particularly Cinema Paradise, but assures her that will not repeat mistakes made by the predecessors. He becomes a miserly don, offering discounts for taking up jobs, approaching each task in the most cost-effective way, and duly saving up for reclaiming the lost movie hall.

Meanwhile, aging don Sopparaju (played a la Godfather style by Radharavi in a cameo) hatches a plan to demolish the movie hall to make space for shopping mall, and Junga is forced to confront Chettiar (Suresh Menon), who is now the legal custodian of Cinema Paradise having usurped this from his family. Chettair humiliates him and Junga vows to seek revenge by going to Paris (traveling in economy class via eight connecting flights to keep cost low!) and kidnapping Chettair’s daughter, Yazhini (Sayyesha). However, in a turn of circumstances, Yazhini gets abducted by the Italian drug mafia!

The movie is clearly helped by Gokul’s writing and Vijay Sethupathi’s performance. There are a few passing references to current socio-political situations, including the Cauvery issue, which are told in a casual, comical way that is sure to strike a chord with audience. Yogi Babu, as Junga's "assistant don", is at his best with his comic one liners and timing. There is a scene where he speaks French, which is sure to bring the roof down. The music (by Siddharth Vipin) is passable, except for 'Lokikkirya', which might turn into a troll groups anthem in the future. It also subtly parodies social media's obsession with one-hit wonders.

A few scenes are far-stretched in the name of comedy, and the pace dips in the second half, but on the whole, Junga is fully worth your time and money. Go with your families and friends and enjoy. Some of the dialogues will become part of regular conversation going forward.





                  ஆரம்ப காட்சியில் இருந்து, ஒரு போலீஸ் இன்ஸ்பெக்டர் பயமுறுத்தப்பட்ட டான் ஜுங்கா (விஜய் சேதுபதி) ஒரு நேர்காணலை நடத்துவதற்கு அறிவுறுத்தப்படுகிறார், இயக்குனர் கோக்குல் ஒரு நகைச்சுவையான, சிரிப்பு, ஒரு நிமிடம் இருண்ட காமெடிக்கு தொனியை அமைத்துள்ளார். வெங்கட் பிரபுவின் பாணியைப் பின்பற்றி, சில காட்சிகளில் சில வெற்றிகரமான முன்னாள் BGM களைப் பயன்படுத்துகிறார், மேலும் காட்சிகளை நகைச்சுவையாக உருவாக்குவதற்கு தங்களது தலையைத் திருப்புகிறார். உதாரணமாக ஜங்கா அவரது ஃப்ளாஷ்பேக்கை விவரிக்கும் காட்சியை எடுத்துக் கொள்ளுங்கள் ... பாஷா பி.ஜே.எம்.வை நாங்கள் பெறுகிறோம், இது விஜய் சேதுபதி தனது பாஷாவின் பாட்ச் அல்ல என்று திடீரென்று நிறுத்தி விடுகிறது.

ஒரு பஸ் நடத்துபவர் யார் Junga, ஒரு தெலுங்கு பேசும் பெண் (மடோனா செபாஸ்டியன், ஒரு இனிமையான கேமியோ) மீது நம்பிக்கையற்றதாக உள்ளது, ஆனால் அவர் ஈவ் டீஸர்கள் தொந்தரவு போது வன்முறை எடுக்க வேண்டிய கட்டாயத்தில் உள்ளது. இந்த தருணத்திற்கு இட்டுச்செல்லும் காட்சியில், கடந்த காலத்தின் கதாபாத்திரத்தின் காட்சிகளான சினிமா காட்சிகள் சி.ஏ.அமுடன் பாணியில் மிகவும் நகைப்புக்குரியது. ஆனால் விஜய் சேதுபதி ரசிகர்கள் நன்கு இயக்கிய சண்டை காட்சியை (பாம்புகளில் அமைக்கப்பட்டுள்ள இரண்டாவது பாதியில் எங்களுக்கு ஒரு ஸ்டைலான குடை சண்டை காட்சியைக் கொடுத்தவர் அன்ப் அவூவ் என்பவர்). ஜங்காவின் தாயார் (சரண்யா பொன்வண்ணன்), அவரது மகன், இந்த குண்டர்கள் அனைவரையும் கெட்ட உலகத்திலிருந்து காப்பாற்றிக் கொண்டிருக்கிறாரோ, இப்போது அவரது முன்னோரின் பாதையை பின்பற்றுகிறார். அவரது தாத்தா, லங்கா மற்றும் தந்தை, ரங்கா, முட்டாள்தனமான டான்ஸ், ஒரு வெற்றிகரமான கொலைக்குப் பின்னர் "வெற்றிகரமான கட்சிகள்" மீது பணத்தை பிரித்து, தங்கள் செல்வங்களை எல்லாம் நசுக்கிவிட்டனர் என்று அவரிடம் கூறுகிறார். இழந்த செல்வம் சினிமா பாரடைஸ் என்ற திரைப்பட அரங்கில் அடங்கியிருந்தது, இது அவரது தந்தை வரதட்சணை என பரிசாக வழங்கப்பட்டது. ஜங்கா தனது மரபுகளை பின்பற்றவும், இழந்த அனைத்து செல்வங்களையும், குறிப்பாக சினிமா பாரடைஸையும் திரும்பப் பெறுவதற்கு உதவுகிறார், ஆனால் முன்னோடிகளால் செய்யப்பட்ட தவறுகளை மீண்டும் செய்ய மாட்டார் என்று அவருக்கு உறுதியளிக்கிறார். அவர் ஒரு துரதிருஷ்டவசமான நன்கொடையாக, வேலைகளை எடுத்துக்கொள்வதற்கான தள்ளுபடிகளை வழங்குகிறார், ஒவ்வொரு பணியையும் மிகவும் செலவு குறைந்த முறையில் அணுகுவதோடு இழந்த திரைப்பட மண்டபத்தை மீட்டெடுப்பதற்கு உடனடியாக சேமித்து வைக்கிறார்.

இதற்கிடையில், வயதான டோன சொப்பராஜூ (ஒரு கேடோவில் ராதாராவியால் ஒரு லா காட்பாதர் பாணியில் நடித்தார்) ஷாப்பிங் மாலுக்கு இடமாற்றம் செய்ய திரைப்பட மண்டபத்தை அழிக்க திட்டமிட்டுள்ளது, இப்போது ஜுங்கா செட்டியார் (சுரேஷ் மேனன்), சினிமா பாரடைஸ் தனது குடும்பத்தில் இருந்து அதை கைப்பற்றியது. சேட்டேர் அவரை அவமானப்படுத்தி, பாரிஸிற்கு செல்வதன் மூலம் பழிவாங்குவதற்காக ஜன்கா சம்மதிக்கிறார், செட்டேரின் மகள் யசினி (சயீஸ்ஷா) கடத்தப்படுகிறார். ஆயினும், சூழ்நிலைகளின் காரணத்தால், யசினி இத்தாலிய போதைப்பொருள் மாபியாவால் கடத்தப்படுகிறார்!

கோகுலின் எழுத்து மற்றும் விஜய் சேதுபதி நடித்ததன் மூலம் இந்த படம் தெளிவாக உதவுகிறது. காவிரி விவகாரம் உட்பட, தற்போதைய சமூக-அரசியல் சூழ்நிலைகளுக்கு ஒரு சில வழிகாட்டுதல் குறிப்புகள் உள்ளன, இது ஒரு தற்காலிக, நகைச்சுவை வழியில் சொல்லப்படுகின்றது. யோகி பாபு, ஜங்காவின் "உதவியாளர் டான்", அவரது நகைச்சுவை ஒரு லீனியர் மற்றும் நேரத்துடன் சிறந்ததாக உள்ளது. அவர் பிரஞ்சு பேசும் ஒரு காட்சி உள்ளது, இது கூரை கீழே கொண்டு உறுதி. 'லோகிகிரிய' தவிர, இசையமைப்பாளர் (சித்தார்த் விபின்), எதிர்காலத்தில் ஒரு ட்ரூல் குழும கீதமாக மாறும். இது ஒரு வெற்றிகரமான அதிசயங்களைக் கொண்டு சமூக ஊடகங்களின் மூர்க்கத்தனத்தை மறைத்து வைத்துள்ளது.

சில காட்சிகள் நகைச்சுவை என்ற பெயரில் மிக நீளமானவை, மற்றும் இரண்டாம் பாதியில் வேகம் குறைகிறது, ஆனால் ஒட்டுமொத்த, Junga உங்கள் நேரம் மற்றும் பணம் முழுமையாக மதிப்பு. உங்கள் குடும்பங்கள் மற்றும் நண்பர்களிடம் சென்று அனுபவிக்கவும். சில உரையாடல்கள் வழக்கமான உரையாடலின் ஒரு பகுதியாக மாறும்.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...