Skip to main content

Kalari



Kalari begins with a bird’s eye view of the Vathuruthy area in Kochi. A voice-over informs us about how the place came to be a settlement of Tamils. We are then introduced to Murugesan (Krishna, who tries his best in a vaguely written role), who runs a provision store in the area. He cares for his sister, Thenmozhi (Samyuktha), who is in love with Anwar (Vishnu), a call-taxi driver — who might also be a pimp. Murugesan’s alcoholic father (MS Bhaskar, who superbly captures the body language and modulation of a drunkard) keeps ruining prospective alliances for Thenmozhi, and decides to get her married to Moorthy (Krishna Deva), who works for the area’s big shot Siddique Bhai (Jayaprakash) — because Moorthy buys him booze! But a tragedy occurs, and Murugesan, who has agoraphobia (an anxiety disorder), must confront his fears and overcome them to ensure that justice prevails.


Even though the premise of Kalari seems fairly routine, it still offers promise for a convincing emotional drama. But the film is let down by the dated treatment. Neither the script nor the filmmaking feels fresh. Despite the initial information on the setting, we disappointingly realise that it hardly plays a role in the narrative (this story could have been in set in Chennai and it wouldn’t have felt any different). The romantic track between Murugesan and Mallika (Vidya Pradeep) feels perfunctory and only contribute to the length of the film. And the less said about Black Pandi’s attempts at comedy the better.


Thankfully, the agoraphobia angle makes things somewhat interesting in the second half, but even here, we are left with the feeling that it could have been exploited better. If only had the pacing been better, with swiftly narrated events, it would have built up some tension in the plot. In fact, the long-drawn-out way in which the scenes are presented ruins the twist in the end as it gives us more than enough time to outthink the script and guess how things are going to turn out.


த்தம், வெடி சத்தம் என்று எதற்கெடுத்தாலும் பயந்து மயங்கும் அப்பாவி மளிகைக் கடை ஓனராக முருகேசன் (கிருஷ்ணா). முருகேசனின் தங்கை தேன்மொழி (சம்யுக்தா மேனன்) அப்படியே அண்ணனுக்கு நேரெதிர். ரவுடிகளை செருப்பால் அடிக்கவும், தவறு செய்தவர்களை எதிர்த்துப்பேசவும் துளியும் தயங்கமாட்டார். குடிகார அப்பா மாரி (எம்.எஸ். பாஸ்கர்) வீட்டைக் கவனிக்காமல் வீட்டிலிருக்கும் பொருள்களையே விற்று குடிக்கும் அளவுக்குப் பொறுப்பில்லாமல் இருப்பதால், முருகேசனுக்கு குடும்பத்தில் டபுள் பொறுப்பு. தங்கையை நல்ல இடத்தில் கட்டிக்கொடுக்க வேண்டும் என்ற லட்சியத்தைக் கொண்டிருக்கும் முருகேசன், தன் தங்கச்சிக்கு நேரும் கொடுமை தாங்காமல், தன் சுயரூபத்தில் இருந்து விலகி எப்படி வில்லனை பழி தீர்த்தார் என்பதே களரியின் கதை.

பெரிய ஹீரோக்களைப் போல் மாஸ் பாடலுடன் என்ட்ரியாகும் கிருஷ்ணா, முதல் பாதியில் கோழையாகவும், இரண்டாம் பாதியில் ரவுடிகளை விரட்டி விரட்டி வெளுக்கும் சூப்பர் ஹீரோவாகவும் வெரைட்டி காட்டியிருக்கிறார். பார்லரில் வேலை பார்க்கும் மாடர்ன் பெண்ணாக 'நாயகி' வித்யா பிரதீப். கமர்ஷியல் படங்களில் ஹீரோயின்களுக்கு கொடுக்கப்படும் மிகப்பெரிய வேலைதான் வித்யாவுக்கும். அதாங்க, பாட்டுக்கும் ரொமான்ஸுக்கும் வந்துபோற ரோல்! கிருஷ்ணாவின் தங்கையாக சம்யுக்தா மேனன். மலையாளத்தில் விரைவில் வெளியாகவிருக்கும் 'தீ வண்டி' படத்தின் மூலம் அதிக எதிர்பார்ப்பை ஏற்படுத்தியிருக்கும் இவர், இப்படத்திலும் தனது நடிப்பை கச்சிதமாக வெளிப்படுத்தியிருக்கிறார். தனது அண்ணனுக்கு ஏதாவது ஒன்று என்றால் நரம்பு புடைக்கும் அளவுக்கு வீர வசனம் பேசுவது, மற்ற நேரங்களில் இருக்கிற இடம் தெரியாத அளவுக்கு சாந்தமாக இருப்பது எனப் பக்கா குடும்பத்துப் பெண்ணாக வலம் வந்திருக்கிறார். கண்டிப்பாக சினிமாவில் பெரிய எதிர்காலம் சம்யுக்தாவுக்கு உண்டு. வெல்கம் டு கோலிவுட்!  


கேரளா கொச்சினுக்கு அருகேயுள்ள தமிழர்கள் வாழும் பகுதியான 'வாதுருத்தி' என்ற இடத்தில் படம் தொடங்குகிறது. படம் தொடங்கியதில் இருந்து புதிதாக எதாவது ஒரு காட்சி வந்துவிடாதா என்கிற நம் ஆர்வத்துக்கு கடைசி வரை இயக்குநர் கிரண் தீனி போடவில்லை. பல தமிழ்ப்படங்களில் பார்த்த ட்விஸ்டுகள், மிரட்டல் காட்சிகள் என முதல் பாதி முழுக்க இப்படியே நகர்கிறது. அப்போ இரண்டாவது பாதி ஓகேவானு கேட்காதீங்க; அதுவும் அதே மாதிரிதான் இருக்கிறது. 

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...