Skip to main content

LILLI






She seems vulnerable and helpless in a moment but turns out to be a powerful and courageous woman in the next. 'Lilli' brushes aside the idea that pregnant women, let alone women, are weak and they can't survive in the society's underbelly.

Lilli (Samyuktha Menon) is pregnant and due for delivery in two weeks. One night after a broken phone conversation about her husband’s accident, she steps out of her home, only to be abducted by three men. She is trapped, and the men are here with a purpose. They would go to any extent to know the whereabouts of a little girl. For these men, violence is a way of life. The mystery about Lilli’s connection with the money and the girl they are chasing forms the storyline of the movie. 

Samyuktha Menon presents a power packed performance in her lead role. She sustains the emotional core of the movie with her beautiful portrayal of the mysterious Lilli. Directed by Prashobh Vijayan, the movie is well crafted, especially the shots from inside the room where Lilli was trapped. The light falling through a window pane which resembles a womb, a firefly flying over a helpless Lilli and the roots that have penetrated through the wall; all owe it to the technical team. Interesting sequences and flashbacks are narrated cleverly and effectively through excellent cinematography, sound design and editing along with decent acting of the cast. 

It's interesting to compare Lilli to another one-woman movie like Anushka Sharma’s NH10. The female-centric movie gives a message of hope for struggling women who are yet to release that there is an unsurpassable power inside them if they have the will to survive. However, the inclusion of demonetisation in the plot seemed unnecessary. 

Lilli is a survival drama that is high on violence, at times an overdose of it. Not everyone can stomach it but if you succeed, the film will get you thinking.




เดคുเดŸเด•്เด•เด•്เด•ാเดฐเดจാเดฏ เดช്เดฐเดถോเดญ് เดตിเดœเดฏเตป เดŽเดดുเดคി เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดคിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ 'เดฒിเดฒ്เดฒി' เดค്เดฐിเดฒ്เดฒเตผ เดตിเดญാเด—เดค്เดคിเตฝ เดชെเดŸുเดค്เดคാเดตുเดจ്เดจ เด’เดฐു เดชเดฐീเด•്เดทเดฃ เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃ്. เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดธ്เดตเดฏം เดตിเดฒเดฏിเดฐുเดค്เดคുเดจ്เดจ เดชോเดฒെ เด’เดฐു 'เดธെเตฝเดซ് เดฒേเตบเดก് ' เดธിเดจിเดฎാเด•്เด•ാเดฐเตป เดŽเดจ്เดจ เดจിเดฒเดฏിเตฝ เด‡เดคുเดชോเดฒൊเดฐു เดชเดฐീเด•്เดทเดฃ เดธിเดจിเดฎเดฏെเดŸുเด•്เด•ാเตป เด•ാเดฃിเดš്เดš เดฎിเดŸുเด•്เด•ിเดจെ เด…เดญിเดจเดจ്เดฆിเด•്เด•ാเดคെ เดตเดฏ്เดฏ. 

เดธാเดกിเดธ്เดฑ്เดฑിเด•് เดธ്เดตเดญാเดตเดค്เดคിเดฒുเดณ്เดณ เด•്เดฐൈം เดธീเด•്เดตเตปเดธുเด•เตพ เดจിเดฑเดž്เดžു เดจിเตฝเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐം เดช്เดฐเดฆเตผเดถเดจเดค്เดคിเดจെเดค്เดคിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค് E4 เดŽเตป്เดฑเตผเดŸൈเตปเดฎെเตป്เดฑ്เดธിเตป്เดฑെ เดฌാเดจเดฑിเตฝ E4 เดŽเด•്เดธ്เดชെเดฐിเดฎെเตป്เดฑ്‍‍เดธാเดฃ്. 'เดคീเดตเดฃ്เดŸി' เดŽเดจ്เดจ เดคเตป്เดฑെ เด†เดฆ്เดฏ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒൂเดŸെ เดฎเดฒเดฏാเดณിเด•เดณുเดŸെ เดชเดฐിเดšിเดคเดฎുเด–เดฎാเดฏി เดฎാเดฑിเดฏ เดธംเดฏുเด•്เดค เดฎേเดจോเตป เด•േเดจ്เดฆ്เดฐ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു

เด’เดฐു เดชൂเตผเดฃ เด—เตผเดญിเดฃിเดฏുเดŸെ เดธാเดงാเดฐเดฃ เดœീเดตിเดค เด•ാเดด്เดš്เดšเด•เดณോเดŸെ เด†เดฐംเดญിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐം เดคുเดŸเด•്เด•เดค്เดคിเตฝ เด’เดฐു เดซാเดฎിเดฒി เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดช്เดฐเดคീเดคി เด‰เดณเดตാเด•്เด•ിเดฏെเด™്เด•ിเดฒും เดชൊเดŸുเดจ്เดจเดจെ เด•เดŸുเดค്เดค เดกോเดธിเดฒുเดณ്เดณ เดตเดฏเดฒเตปเดธിเดฒേเด•്เด•ു เดฎാเดฑി. เดชിเดจ്เดจീเดŸเด™്เด™ോเดŸ്เดŸ് เด•เดฅเดฏുเดŸെ เด“เดฐോ เดตเดณเดตിเดฒും เดคിเดฐിเดตിเดฒും เดตเดฏเดฒเตปเดธ് เดŽเดฒเดฎെเตป്เดฑ് เด‡เดฒ്เดฒാเดค്เดค เดธീเดจുเด•เตพ เดตിเดฐเดณเดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു.

เดชൂเตผเดฃ เด—เตผเดญിเดฃിเดฏാเดฏ เด’เดฐു เดธ്เดค്เดฐീ เดคเดจിเด•്เด•ും เดœเดจിเด•്เด•ാเดจിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดคเตป്เดฑെ เด•ുเดž്เดžിเดจും เดตേเดฃ്เดŸി เดจเดŸเดค്เดคുเดจ്เดจ เดชോเดฐാเดŸ്เดŸเดฎാเดฃ് เดจാം เด•ാเดฃുเดจ്เดจเดคെเด™്เด•ിเตฝ เดฐเดฃ്เดŸാം เดชเด•ുเดคിเดฏോเดŸെ เดฒിเดฒ്เดฒിเดฏുเดŸെ เดฎเดฑ്เดฑൊเดฐു เดฎുเด–เดฎാเดฃ് เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดจു เดฎുเดจ്เดจിเดฒെเดค്เดคിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്.

เดชാเดถ്เดšാเดค്เดฏ เดธിเดจിเดฎเด•เดณോเดŸുเดณ്เดณ เด†เดฐാเดงเดจ เด•เดฅ เดชเดฑเดฏാเตป เด…เดตเดฒംเดฌിเดš്เดš เดฐീเดคിเดฏിเตฝ เดšിเดฒเดฏിเดŸเดค്เดคൊเด•്เด•െ เดช്เดฐเดค്เดฏเด•്เดทเดฎാเดฏി. เด…เดตเดธാเดจം เดตเดฐെ เดธเดธ്เดชെเตปเดธ് เดจിเดฒเดจിเตผเดค്เดคเดฏെเด™്เด•ിเดฒും เดธാเดงാเดฐเดฃเด•്เด•ാเตผเด•്เด•ു เด•เดฃ്เดŸിเดฐിเด•്เด•ാเดตുเดจ്เดจเดคിเดฒും เด…เดงിเด•เดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു เดชเดฒ เดธเดฎเดฏเดค്เดคും เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒെ เด•്เดฐൈം เดŽเดฒเดฎെเตป്เดฑ്. เด…เด•്เดฐเดฎเดฐംเด—เด™്เด™เดณുเดŸെ เด†เดงിเด•്เดฏം เด•ാเดฐเดฃം 'เดŽ ' เดธเตผเดŸ്เดŸിเดซിเด•്เด•เดฑ്เดฑ് เดฒเดญിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐം เด•ുเดŸ്เดŸിเด•เดณെเดฏോ เดฒോเดฒ เดนൃเดฆเดฏเดฎുเดณ്เดณเดตเดฐെเดฏോ เด‰เดฆ്เดฆേเดถിเดš്เดšിเดŸ്เดŸുเดณ്เดณเดคเดฒ്เดฒ

เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เตพ เดเดฑെเดฏിเดฒ്เดฒാเดค്เดค เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเตฝ เด‰เดณ്เดณเดตเดฐൊเด•്เด•െ เดญേเดฆเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดช്เดฐเด•เดŸเดจเดฎാเดฃ് เด•ാเดด്เดš്เดšเดตെเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดงเดจേเดท് เด†เดจเดจ്เดฆ്, เด†เดฐ്เดฏเตป เด•ൃเดท്เดฃ เดฎേเดจോเตป, เด•െเดตിเตป, เด•เดฃ്เดฃเตป เดจാเดฏเตผ ( s เดฆുเตผเด— เดซെเดฏിം ) เดคുเดŸเด™്เด™ിเดฏเดตเดฐാเดฃ് เดช്เดฐเดงാเดจ เดตേเดทเด™്เด™เดณിเตฝ เดŽเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดฒിเดฒ്เดฒിเดฏാเดฏി เดคเด•เตผเดช്เดชเตป เดช്เดฐเด•เดŸเดจเดฎാเดฃ് เดธംเดฏുเด•്เดคเดฏുเดŸേเดค്. เดคുเดŸเด•്เด•เดค്เดคിเตฝ เดธ്เดตเดฒ്เดชം เดฎเด™്เด™ിเดช്เดชോเดฏെเด™്เด•ിเดฒും เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดธ്เดตเดญാเดตം เดฎാเดฑുเดจ്เดจเดคോเดŸു เด•ൂเดŸി เดธംเดฏുเด•്เดคเดฏുเดŸെ เดฒിเดฒ്เดฒി เดธ്‌เด•്เดฐീเดจിเตฝ เดจിเดฑเดž്เดžാเดŸി

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...