Skip to main content

LILLI






She seems vulnerable and helpless in a moment but turns out to be a powerful and courageous woman in the next. 'Lilli' brushes aside the idea that pregnant women, let alone women, are weak and they can't survive in the society's underbelly.

Lilli (Samyuktha Menon) is pregnant and due for delivery in two weeks. One night after a broken phone conversation about her husband’s accident, she steps out of her home, only to be abducted by three men. She is trapped, and the men are here with a purpose. They would go to any extent to know the whereabouts of a little girl. For these men, violence is a way of life. The mystery about Lilli’s connection with the money and the girl they are chasing forms the storyline of the movie. 

Samyuktha Menon presents a power packed performance in her lead role. She sustains the emotional core of the movie with her beautiful portrayal of the mysterious Lilli. Directed by Prashobh Vijayan, the movie is well crafted, especially the shots from inside the room where Lilli was trapped. The light falling through a window pane which resembles a womb, a firefly flying over a helpless Lilli and the roots that have penetrated through the wall; all owe it to the technical team. Interesting sequences and flashbacks are narrated cleverly and effectively through excellent cinematography, sound design and editing along with decent acting of the cast. 

It's interesting to compare Lilli to another one-woman movie like Anushka Sharma’s NH10. The female-centric movie gives a message of hope for struggling women who are yet to release that there is an unsurpassable power inside them if they have the will to survive. However, the inclusion of demonetisation in the plot seemed unnecessary. 

Lilli is a survival drama that is high on violence, at times an overdose of it. Not everyone can stomach it but if you succeed, the film will get you thinking.




തുടക്കക്കാരനായ പ്രശോഭ് വിജയൻ എഴുതി സംവിധാനം ചെയ്തിരിക്കുന്ന 'ലില്ലി' ത്രില്ലർ വിഭാഗത്തിൽ പെടുത്താവുന്ന ഒരു പരീക്ഷണ ചിത്രമാണ്. സംവിധായകൻ സ്വയം വിലയിരുത്തുന്ന പോലെ ഒരു 'സെൽഫ് ലേൺഡ് ' സിനിമാക്കാരൻ എന്ന നിലയിൽ ഇതുപോലൊരു പരീക്ഷണ സിനിമയെടുക്കാൻ കാണിച്ച മിടുക്കിനെ അഭിനന്ദിക്കാതെ വയ്യ. 

സാഡിസ്റ്റിക് സ്വഭാവത്തിലുള്ള ക്രൈം സീക്വൻസുകൾ നിറഞ്ഞു നിൽക്കുന്ന ചിത്രം പ്രദർശനത്തിനെത്തിച്ചിരിക്കുന്നത് E4 എൻ്റർടൈൻമെൻ്റ്സിൻ്റെ ബാനറിൽ E4 എക്സ്പെരിമെൻ്റ്‍‍സാണ്. 'തീവണ്ടി' എന്ന തൻ്റെ ആദ്യ ചിത്രത്തിലൂടെ മലയാളികളുടെ പരിചിതമുഖമായി മാറിയ സംയുക്ത മേനോൻ കേന്ദ്ര കഥാപാത്രത്തെ അവതരിപ്പിച്ചിരിക്കുന്നു

ഒരു പൂർണ ഗർഭിണിയുടെ സാധാരണ ജീവിത കാഴ്ച്ചകളോടെ ആരംഭിക്കുന്ന ചിത്രം തുടക്കത്തിൽ ഒരു ഫാമിലി സിനിമയുടെ പ്രതീതി ഉളവാക്കിയെങ്കിലും പൊടുന്നനെ കടുത്ത ഡോസിലുള്ള വയലൻസിലേക്കു മാറി. പിന്നീടങ്ങോട്ട് കഥയുടെ ഓരോ വളവിലും തിരിവിലും വയലൻസ് എലമെൻ്റ് ഇല്ലാത്ത സീനുകൾ വിരളമായിരുന്നു.

പൂർണ ഗർഭിണിയായ ഒരു സ്ത്രീ തനിക്കും ജനിക്കാനിരിക്കുന്ന തൻ്റെ കുഞ്ഞിനും വേണ്ടി നടത്തുന്ന പോരാട്ടമാണ് നാം കാണുന്നതെങ്കിൽ രണ്ടാം പകുതിയോടെ ലില്ലിയുടെ മറ്റൊരു മുഖമാണ് സംവിധായകൻ പ്രേക്ഷകനു മുന്നിലെത്തിക്കുന്നത്.

പാശ്ചാത്യ സിനിമകളോടുള്ള ആരാധന കഥ പറയാൻ അവലംബിച്ച രീതിയിൽ ചിലയിടത്തൊക്കെ പ്രത്യക്ഷമായി. അവസാനം വരെ സസ്പെൻസ് നിലനിർത്തയെങ്കിലും സാധാരണക്കാർക്കു കണ്ടിരിക്കാവുന്നതിലും അധികമായിരുന്നു പല സമയത്തും സിനിമയിലെ ക്രൈം എലമെൻ്റ്. അക്രമരംഗങ്ങളുടെ ആധിക്യം കാരണം 'എ ' സർട്ടിഫിക്കറ്റ് ലഭിച്ചിരിക്കുന്ന ചിത്രം കുട്ടികളെയോ ലോല ഹൃദയമുള്ളവരെയോ ഉദ്ദേശിച്ചിട്ടുള്ളതല്ല

കഥാപാത്രങ്ങൾ ഏറെയില്ലാത്ത ചിത്രത്തിൽ ഉള്ളവരൊക്കെ ഭേദപ്പെട്ട പ്രകടനമാണ് കാഴ്ച്ചവെച്ചിരിക്കുന്നത്. ധനേഷ് ആനന്ദ്, ആര്യൻ കൃഷ്ണ മേനോൻ, കെവിൻ, കണ്ണൻ നായർ ( s ദുർഗ ഫെയിം ) തുടങ്ങിയവരാണ് പ്രധാന വേഷങ്ങളിൽ എത്തിയിരിക്കുന്നത്. ലില്ലിയായി തകർപ്പൻ പ്രകടനമാണ് സംയുക്തയുടേത്. തുടക്കത്തിൽ സ്വല്പം മങ്ങിപ്പോയെങ്കിലും സിനിമയുടെ സ്വഭാവം മാറുന്നതോടു കൂടി സംയുക്തയുടെ ലില്ലി സ്‌ക്രീനിൽ നിറഞ്ഞാടി

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...