Skip to main content

Hello Guru Prema Kosame






No other genre casts a spell like family entertainers for the festive season and Hello Guru Prema Kosame makes good use of its timing. Set in a light-hearted vein for the most part, although peppered with a staple cinematic mix of middle class sentiments and romance, the film has a good share of sparkles to keep you engaged.

Hello Guru Prema Kosame endorses that typical middle class dream, of a boy from a smaller town who isn't willing to move out of his comfort zone, but yet is forced to do so for his parents. This film takes this trope to another level and even has a song on how nothing beats your 'native place'. Sanju from Kakinada comes to Hyderabad in lieu of a comfy job and stays in a government job-holder Vishwanath's house in the city. Even before Sanju hits it off with his IT colleague, the youngster strikes a strong rapport with a much elder Vishwanath. The guy also has a soft spot for his daughter Anupama, putting their equation in a quandary. There's confusion between attraction and love, a clash between friendship and larger good, these are the moments that facilitate good slice-of-life humour.

Rom-coms take it easy while glorifying male love and portraying the girl's father as a mere protector who mostly isn't on agreeable terms with the daughter's would-be. The film explores both these ends of love with equal care. Discussions between Sanju and Vishwanath throw light on generation gap, how the approach of a friend and a father differs when it comes to love, in a humourous vein. There's no sermonising on what's right and wrong, there are only discussions. Even in the climax where the director could have taken the easier route to strike an alliance between its lead actors, he ensures 'common sense' prevails.

Emotion and humour both get enough space in the story and thankfully, both aspects don't get diluted. The IT-job episode is a laugh riot to begin with. Ram keeps a firm check on his 'energetic star' image and shows restraint in the need of the hour. His comic timing gets better film after film and there's a gleam in his eyes as he portrays his lover-image to the hilt. But it looks like Prakash Raj had more fun among the pack. Walking the tight rope between exaggeration and subtlety with his humour, Prakash Raj yet again shows why he's one of the most valuable actors around. Smart dialogues and the absence of melodrama aids him and the film too. Though, the 'tu tu main main' between Ram and Prakash Raj may get on your nerves for a while.

Anupama holds her own despite being in a script that mostly explores the male pysche and shows she can groove well too. Pranitha was never known her meaty parts in the past and her miniscule role in Hello Guru.. too doesn't help her case. Devi Sri Prasad's music that seemed underwhelming prior to the film's release works better on-screen, most songs are visualised and executed well. Trinadha Rao Nakkina, the director delivers a clean entertainer that may not surprise you much but gives a good reason to hit theatres for the festival holidays.







సంజు ( రామ్ ) బీటెక్ పూర్తి చేసి హైద్రాబాద్లో ఉద్యోగం చేస్తూ వాళ్ళ అమ్మగారి స్నేహితుడైన విశ్వనాథ్ (ప్రకాష్ రాజ్) ఇంట్లో వుంటాడు. ఈ క్రమంలో విశ్వనాథ్ కూతురైన అనుపమ ( అనుపమ పరమేశ్వరన్) చూసి ప్రేమలో పడతాడు. మరోవైపు సంజు సహోద్యోగి అయినా రీతూ (ప్రణీత ) కూడా సంజు ను ప్రేమిస్తుంది. ఇక విశ్వనాథ్ కార్తీక్ (నోయల్ ) తో తన కూతురి పెళ్లిని ఫిక్స్ చేస్తాడు. ఆ తరువాత ఆ పెళ్లి ఎలా క్యాన్సల్ అవుతుంది. విశ్వనాథ్ రామ్ – అనుపమ ల పెళ్ళికి ఒప్పుకుంటాడా ? అసలు రీతూ ఏమైంది? అనేదే మిగితా కథ.
సినిమాకు ప్రధానంగా మూడు పాత్రలు మెయిన్ పిల్లర్స్ గా నిలిచాయి. అవి సంజు ,అనుపమ , విశ్వనాథ్ పాత్రలు. ఇక సంజు పాత్రలో రామ్ చక్కగా ఒదిగిపోయాడు. సినిమా అంత సెట్టిల్డ్ ఫర్ఫామెన్స్తో ఆకట్టుకున్నాడు. అను పాత్రలో నటించినా అనుపమా సీరియస్ పాత్రలో తన నటనతో మెప్పించింది.
ఇక ఎప్పటిలాగే తనకు అలవాటైన నటనతో ప్రకాష్ రాజ్ అలరించాడు. అమ్మాయికి తండ్రిగా ప్రేమించిన యువకుడికి ఫ్రెండ్ గా చక్కగా నటించారు. ఇక త్రినాథ రావు నక్కిన డైరెక్షన్ సినిమాకు హైలైట్ గా నిలిచింది. సెకండ్ హాఫ్ ను ఎమోషన్స్ తో డీల్ చేసిన విధానం బాగుంది. రైటర్ ప్రసన్న కుమార్ రాసిన డైలాగ్స్ చాలా బాగున్నాయి.

సినిమాకు మెయిన్ మైనస్ అంటే రొటీన్ స్టోరీ అని చెప్పుకోవాలి. సినిమా ఊహించిన విధంగా ఉండడంతో వచ్చే ట్విస్ట్ లు కూడా ఆసక్తికరంగా అనిపించవు. ఇక రామ్ -ప్రణీత లవ్ ట్రాక్ కూడా సినిమాకు మరో మైనస్ అయ్యింది. ఫస్ట్ హాఫ్ లో వచ్చే కొన్ని సన్నివేశాలు సాగదీసినట్లుగా అనిపిస్తాయి.

ఇక సెకండ్ హాఫ్ లో ఓన్లీ రామ్ , ప్రకాష్ రాజ్ పాత్రల ఫై ఫోకస్ పెట్టడంతో హీరోయిన్ పాత్ర ఎలివేట్ కాలేకపోయింది. రామ్ – అనుపమ ల మధ్య వచ్చే లవ్ సన్నివేశాలను కూడా ఇంకొంచెం ఆసక్తికరంగా రాసుకోవాల్సింది.

కెప్టెన్ అఫ్ ది షిప్ అయిన డైరెక్టర్ త్రినాథ రావు నక్కిన తన గత చిత్రాల మాదిరిగానే ఈ చిత్రానికి సరైన అవుట్ ఫుట్ నుఇచ్చారు. రొటీన్ స్టోరీ అయినా ఎంగేజింగ్ కథనంతో ప్రేక్షకులను మెప్పించడంలో విజయం సాధించారు. కామెడీ ని ఎమోషన్స్ ను బ్యాలన్స్ చేసిన తీరు కూడా బాగుంది.
ఇక దేవి శ్రీ ప్రసాద్ నుండి ఆశించిన మ్యూజిక్ ఈచిత్రంలో ఉండదు. రామ్ గత చిత్రాలకు అద్భుతమైన ఆడియో ను అందించిన దేవి ఈ చిత్రం తో నిరాశ పరిచాడు. ఒక్క టైటిల్ సాంగ్ తప్ప మిగితావి గుర్తుండిపోవు. నేపథ్య సంగీతం ఓకే. కార్తీక శ్రీనివాస్ ఎడిటింగ్ బాగుంది. విజయ్ కె చక్రవర్తి ఛాయాగ్రహణం పర్వాలేదనిపిస్తుంది. ఇక ప్రముఖ నిర్మాత దిల్ రాజు నిర్మాణ విలువలు జస్ట్ ఒకే అనిపిస్తాయి.
త్రినాధరావు నక్కిన దర్శకత్వంలో ఎనర్జిటిక్ హీరో రామ్ నటించిన ‘హలో గురు ప్రేమకోసమే’ చిత్రం చాలాభాగం కామెడీతో.. కీలక సన్నివేశాల్లో ఎమోషన్ తో మరియు రామ్, ప్రకాష్ రాజ్ ల నటనతో చాలా వరకు సినిమా ప్రేక్షకులను మెప్పిస్తుంది. అయితే సింపుల్ స్టోరీ కావడం, ఆ స్టొరీలో సరైన లవ్ ట్రాక్ కూడా లేకపోవడం.. కొన్ని సన్నివేశాలు ఆసక్తికరంగా సాగకపోవడం వంటి అంశాలు సినిమాకు మైనస్ గా చెప్పవచ్చు. ఓవరాల్ గా ఈ చిత్రం ఫ్యామిలీ అడియన్స్ తో పాటు.. యూత్ ని కూడా ఆకట్టుకుంటుంది.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...