Skip to main content

Paviettante Madhurachooral







A cinema penned by Sreenivasan invariably lifts the ante of audiences' expectation. In that Paviyettante Madhurachooral is reminiscent of the comic satires borne out of Sreenivasan's pen. The social commentary and the family drama are at display. After Aravindante Adhitikal, Sreenivasan yet again plays the titular character in Paviyettante Madhurachooral.

Pavithran maash is loved and respected as a model citizen in his part of the town. He lives an idyllic life with Annie, his childhood sweetheart and wife, in the midst of his organic farm in Chandanapara. But then one day, when a stranger walks in everything in his life is about to change. 

Paviyettante Madhurachooral is branded by the Sreenivasan brand of comic satire and the gift of repartee. The chemistry between the lead pair, Sreenivasan and Lena, seem a natural on-screen. Lena as Annie is unlike any other teacher's part she has played so far. After Kaly, and Kaattu this year, Shebin Benson proves his acting prowess yet again. His character's entry is pivotal to story and he does absolute justice to this responsibility over him. 

Seasoned actors like Vijayaraghavan and Harisree Ashokan do not disappoint one bit. P Sukumaran's visuals seamlessly blend into the nature of the narrative. As Sreekrishnan's directorial debut, Paviyettante Madhurachooral has a wonderful start. Given Sreekrishnan's experience in cinema, he does not seem new to direction, though he is. With names like Sreenivasan as the lead and screen writer, Ranjan Abraham as the editor and P Sukumaran as the cinematographer, Paviyettante Madhurachooral definitely has a crew to look out for. 

However, as it progresses ahead the film does lose it's flawless sheen. Inspite of an impeccable cast and crew, the story of Paviyettante Madhurachooral weakens as it progresses ; the climax being the film's weakest point. A sudden change in the cast and a time leap later the audience is left at a loss. What started as a good story, told well, slowly descents into the other direction.

Paviyettante Madhurachooral is a clean and well made family entertainer. Like a decent Sreenivasan movie, in its course, it makes you laugh, and also think. Albeit an unfortunate climax, the film is definitely a worthwhile watch this weekend.





เด…เดตിเดนിเดคเดตും เด…เดคിเดฒെ เดธเดธ്เดชെเดจ്เดธുเดฎൊเด•്เด•െ เดŸെเดฒിเดตിเดทเดจ് เดชเดฐเดฎ്เดชเดฐเด•്เด•ാเดฐ് เด…เดจിเดถ്เดšിเดคเด•ാเดฒเดค്เดคേเด•്เด•് เด•ുเดค്เดคเด•เดฏെเดŸുเดค്เดคു เดŽเดช്เดชിเดธോเดกുเด•เดณാเดฏി เด•ൃเดทി เดšെเดฏ്เดฏുเด•เดฏാเดฃെเดจ്เดจാเดฃ് เด•เดฐുเดคിเดฏเดคെเด™്เด•ിเดฒ് เดคെเดฑ്เดฑി. เด† เด…เดตിเดนിเดคเด•เดฅเด•เดณൊเดจ്เดจും เดธിเดจിเดฎเดฏിเดฒ്เดจിเดจ്เดจ്เด•ാเดฒเดนเดฐเดฃเดช്เดชെเดŸ്เดŸിเดŸ്เดŸിเดฒ്เดฒ. เด…เดฅเดตാ เด•เดฒാเดนเดฐเดฃเดช്เดชെเดŸ്เดŸാเดฒും เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจെเดช്เดชോเดฒുเดณ്เดณ เดตെเดฑ്เดฑเดฑเดจ് เดคിเดฐเด•്เด•เดฅാเด•ൃเดค്เดคുเด•്เด•เดณ് เดธเดฎ്เดฎเดคിเด•്เด•ുเด•เดฏിเดฒ്เดฒ.
                                                                                                                    

เดชเดตിเดฏേเดŸ്เดŸเดจ്เดฑെ เดฎเดงുเดฐเดš്เดšൂเดฐเดฒ് เดจเดตാเด—เดคเดจാเดฏ เดถ്เดฐീเด•ൃเดท്เดฃเดจ് เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดฏുเดจ്เดจ เด’เดฐു เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃ്. เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เดธിเดจിเดฎเดฏെเดจ്เดจാเดฒ് เดฎเดฒเดฏാเดณിเดฏെ เดชเดฐിเดนാเดธเด™്เด™เดณ് เด•ൊเดฃ്เดŸും เดธ്เดตเดฏം เดตിเดฎเดฐ്เดถเดจเด™്เด™เดณ് เด•ൊเดฃ്เดŸും เดŽเดจ്เดจുเดฎെเดจ്เดจും เดšിเดฐിเดช്เดชിเดš്เดš, เดšിเดจ്เดคിเดช്เดชിเดš്เดš เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เด…เดฒ്เดฒ เดจเด—เดฐเดตാเดฐിเดงി เดจเดŸുเดตിเดฒ് เดžാเดจ്, เด’เดฐു เดจാเดณ് เดตเดฐും เดชോเดฒെเดฏുเดณ്เดณ เดธിเดจിเดฎเด•เดณ് เดŽเดดുเดคി เดช്เดฐเดคിเดญเดฏുเดŸെ เดถോเดทเดฃเดฎോ เดŽเดจ്เดจ് เด•ാเดด്เดšเด•്เด•ാเดฐെเด•്เด•ൊเดฃ്เดŸു เดธംเดถเดฏിเดช്เดชിเดš്เดš เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เดธിเดจിเดฎเด•เดณുเดŸെ เดคുเดŸเดฐ്เดš്เดš.
                                                                                                                                                                                                        

เดœൈเดตเด•ൃเดทി เดฎുเดคเดฒ് เดต്เดฏാเดœเดช്เดชാเดฒ് เดตเดฐെเดฏുเดณ്เดณ เดตാเดŸ്เดธ്เด†เดช്เดช് เด…เดฎ്เดฎാเดตเดจ് เดธിเดฆ്เดงാเดจ്เดคเด™്เด™เดณ് เด•ൂเดŸ്เดŸിเดฏിเดฃเด•്เด•ിเดฏുเดณ്เดณ เดกเดฏเดฒോเด—ുเด•เดณാเดฒ്เดธเดฎ്เดชเดจ്เดจเดฎാเดฃ് เด•เดท്เดŸിเดš്เดš് เดฐเดฃ്เดŸുเดฎเดฃിเด•്เด•ൂเดฑിเดฒ് เดคാเดดെเดฏുเดณเดณ เดธിเดจിเดฎ. เดŸെเดฒിเดตിเดทเดจ്เด•ാเดฐുเดŸെ เด•ൈเดฏിเดฒ് เด•ിเดŸ്เดŸിเดฏാเดฒ് 365 เดฆിเดตเดธเดตും เด†เด˜ോเดทിเด•്เด•ാเดจ് เดชเดฑ്เดฑിเดฏ เด’เดฐു เด…เดตിเดนിเดคเด•เดฅ เดฐเดฃ്เดŸുเดฎเดฃിเด•്เด•ൂเดฑിเดฒ് เด’เดคുเด•്เด•ി เดŽเดจ്เดจൊเดฐു เดต്เดฏเดค്เดฏാเดธം เดฎാเดค്เดฐเดฎേเดฏുเดณเดณു. เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃ് เดฎുเด–്เดฏเด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดฎാเดฏ เดชเดตിเดค്เดฐเดจ് เดŽเดจ്เดจ เด…เดง്เดฏാเดชเด•เดจെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดคും. เดฒെเดจเดฏാเดฃ് เดจാเดฏിเด•. เดˆ เดฐเดฃ്เดŸുเด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณ്เด•്เด•ിเดŸเดฏിเดฒൂเดŸെ เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ്เดฑെ เดŸിเดช്เดชിเด•്เด•เดฒ് เดธാเดฎൂเดนിเด•เดœീเดตിเดค เดตിเดฎเดฐ്เดถเดจเด™്เด™เดณുเดฎാเดฏി เดฎുเดจ്เดจേเดฑുเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎ เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ്เดฑെ เดฎเด•เดจ് เดŽเดจ്เดจ് เด…เดตเด•ാเดถเดช്เดชെเดŸ്เดŸു เดตเดฐുเดจ്เดจ เด…เดจเดจ്เดคു เดŽเดจ്เดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดตเดฐเดตോเดŸെ เดคเดฒเดฏും เด•ുเดค്เดคിเดตീเดดും. เดชിเดจ്เดจเด™്เด™ോเดŸ്เดŸ് เดฌാเดฒിเดถเดฎാเดฏ เดตിเดถเดฆീเด•เดฐเดฃเด™്เด™เดณ് เด•ൊเดฃ്เดŸ് เดเดฑെเด•്เด•ുเดฑെ เดŠเดนിเด•്เด•ാเดตുเดจ്เดจ เด•เดฅാเด—เดคിเดฏിเดฒെเดค്เดคി เดตเดฒിเดฏ เดฌเดนเดณเด™്เด™เดณൊเดจ്เดจുเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เด…เดตเดธാเดจിเด•്เด•ും.
                                                                                                                    

เดชേเดฐ് เดธൂเดšിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดคുเดชോเดฒെ เดธ്เด•ൂเดณ് เดช്เดฐเดฎേเดฏเดฎാเด•്เด•ിเดฏ เด•เดฅเดฏൊเดจ്เดจുเดฎเดฒ്เดฒ เดฎเดงുเดฐเดš്เดšൂเดฐเดฒ്. เดคീเดฐ്เดš്เดšเดฏാเดฏും เด•เดฅเดฏുเดŸെ เดชเดฐിเดธเดฐം เด’เดฐു เดนเดฏเดฐ് เดธെเด•്เด•เดจ്เดกเดฑി เดธ്เด•ൂเดณാเดฃ്. เดฎുเด–്เดฏเด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณാเดฏ เดชเดตിเดค്เดฐเดจും เดญാเดฐ്เดฏเดฏും เดธ്เด•ൂเดณിเดฒെ เดฎാเดคൃเด•ാ เด…เดง്เดฏാเดชเด•เดฐുเดฎാเดฃ്. เดช്เดฐเดฃเดฏเดตിเดตാเดนിเดคเดฐാเดฏ เด‡เดฐുเดตเดฐ്เด•്เด•ൂം เดฎเด•്เด•เดณിเดฒ്เดฒ. เดชാเดฒിเดฒ് เดฎുเดคเดฒ് เดชเดš്เดšเด•്เด•เดฑിเดฏിเดฒ് เดตเดฐെ เดต്เดฏാเดœเดตിเดฒ്เดชเดจ เดจเดŸเดค്เดคുเดจ്เดจ เดธ്เด•ൂเดณ് เดฎാเดจേเดœเดฐെ เดช്เดฐเดคിเดจാเดฏเด•เดธ്เดฅാเดจเดค്เดคുเดจിเดฐ്เดค്เดคിเด•്เด•ൊเดฃ്เดŸാเดฃ് เดธിเดจിเดฎ เดคുเดŸเด™്เด™ുเดจ്เดจเดค്. เดฆൂเดฐെ เดฆൂเดฐെ เด’เดฐു เด•ൂเดŸുเด•ൂเดŸ്เดŸാം, เด‡ംเด—്เดฒീเดท് เดฎീเดกിเดฏം เดคുเดŸเด™്เด™ിเดฏ เดฎുเดจ് เดธിเดจിเดฎเด•เดณിเดฒ് เด‡เดค്เดคเดฐം เดฎാเดจേเดœเดฐ് เดตിเดฒ്เดฒเดจ്เดฎാเดฐുเดฎാเดฏുเดณ്เดณ เดเดฑ്เดฑുเดฎുเดŸ്เดŸเดฒിเดฒൂเดŸെเดฏാเดฃ് เดธിเดจിเดฎ เดฎുเดจ്เดจോเดŸ്เดŸുเดจീเด™്เด™ുเดจ്เดจเดค്. เดต്เดฏാเดœเดช്เดชാเดฒ്, เดตിเดทเดช്เดชเดš്เดšเด•്เด•เดฑി เดตിเดฐുเดฆ്เดง เดจെเดŸുเด™്เด•เดจ് เดช്เดฐเดญാเดทเดฃเด™്เด™เดณ്เด•്เด•ിเดŸเดฏിเดฒൂเดŸെ เดธ്เด•ൂเดณിเดฒെ เด•เดฅเดฏുเดฎാเดฏി เดฎുเดจ്เดจോเดŸ്เดŸുเดจീเด™്เด™ുเดจ്เดจเดคിเดจിเดŸเดฏ്เด•്เด•ാเดฃ് เด’เดฐു เด•ാเดฐเดฃเดตുเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เดœാเดฐเดธเดจ്เดคเดคി เด•เดฏเดฑിเดตเดฐുเดจ്เดจเดค്. เด…เดคോเดŸെ เดตാเดŸเดธ്เด†เดช്เดช് เด…เดฎ്เดฎാเดตเดจ് เดฎോเดกเดฒ് เด‰เดชเดฆേเดถเด™്เด™เดณ് เดจിเดฒ്เด•്เด•ും. เดชിเดจ്เดจെเดฒ്เดฒാം เดถോเด•เดฎൂเด•เดฎാเดฏ เดฎെเดฒോเดก്เดฐാเดฎเดฏാเดฃ്.
                                                                                                                    


เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจെเดจ്เดจ เดจിเดฒเดฏിเดฒ് เด’เดฐുเดคเดฐเดค്เดคിเดฒുเดฎുเดณ്เดณ เดฎുเดฆ്เดฐ เดชเดคിเดช്เดชിเด•്เด•ാเดจ് เดถ്เดฐീเด•ൃเดท്เดฃเดจ് เดŽเดจ്เดจ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจു เด•เดดിเดž്เดžിเดŸ്เดŸിเดฒ്เดฒ. เด•ാเดฒเดนเดฐเดฃเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดถൈเดฒിเด•ൊเดฃ്เดŸ് เด‡เดดเดž്เดžുเดจീเด™്เด™ുเดจ്เดจ เด…เดตเดคเดฐเดฃം เดฐเดฃ്เดŸാം เดชเด•ുเดคിเดฏിเดฒൊเด•്เด•െ เดจเดจ്เดจേ เดฎുเดทിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เดชി. เดธുเด•ുเดฎാเดฑിเดจ്เดฑെ เดฎോเดถเดฎเดฒ്เดฒാเดค്เดค เดฆൃเดถ്เดฏเด™്เด™เดณും เดถ്เดฐീเดจിเดตാเดธเดจ് เดŽเดดുเดคിเดฏ เดšെเดฑിเดฏ เดจเดฐ്เดฎเดญാเดทเดฃเด™്เด™เดณുเดฎാเดฃ് เด•เดฃ്เดŸിเดฐിเด•്เด•ാเดตുเดจ്เดจ เดคเดฐเดค്เดคിเดฒ് เดธിเดจിเดฎเดฏെ เดชเดฐുเดตเดช്เดชെเดŸുเดค്เดคിเดฏെเดŸുเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്.

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...