Skip to main content




The trailers of 'Neeyum Njanum' that released way in advance suggested a love story set in Malabar, a narrative told quite often. But, 'Neeyum Njanum' is a pleasant departure from the suspected narrative.

Yakub Muhammad, a special branch officer, falls in love with Hashmi while tailing her as a person of interest in an investigation. He pursues her enough that they end up a happily-married couple. But life has far more hurdles in store for them, including a stranger from her past that could shake her marriage to its core.

'Neeyum Njanum' is a love story, alright. But the plot goes beyond the realms of a conventional love story. It's a love story neatly packed in layers of thrill and comedy. With Sharaf U Dheen and Vishnu Unnikrishnan in the cast one is to expect comedy, no doubt. But given Sharaf U Dheen is the leading man here, his humour is quite subtle, honest and believable. 

Given her recent performances, Anu Sithara, as Hashmi, is as good as one may expect. Vishnu Unnikrishnan is also commendable for his performance of subtle humour. Music being an important factor in the narrative, the songs of 'Neeyum Njanum' are thoroughly enjoyable. Kudos to Vinu Thomas. It keeps us engaged in the narrative without overdoing the Malabar cliche. Clinto Antony also gives the film a lift with his visuals full of life. However, written and directed by AK Sajan, 'Neeyum Njanum' is a narrative of our time, touching on themes of moral policing, religion, and politics. He creates Mylanchivalavu, a fictional village in Malabar, and its people as a reflection of the characteristic human instincts. And he uses sharp wit and wry sarcasm as his story telling tools, making it a somewhat intelligent cinema.

The story of 'Neeyum Njanum' makes a slow start, shifting gears till it finds its sweet spot in the second half. It is safe to say, that only then does the story catch up. So, some level of patience is advised. There is fine line between a Roadside Romeo and Romeo himself. And Sharaf U Dheen has famously played the creepy Roadside Romeo in many films (Premam), of which even references are made here. 'Neeyum Njanum' shows Yakub start as a Roadside Romeo transform into a Romeo by sheer persistence. And it's problematic implying that even though a woman has specifically stated her discomfort, it is ok to pursue her, often stalk her, so that she will eventually concur to your wish. Yes, this is a pattern being followed in cinemas since time immemorial, however, we as a society are, at the very least, learning to understand that 'a woman's no means no'. 

'Neeyum Njanum' is a love story at heart which does not ignore the politics of religion and morality, that we see around us.



เด•ോเด•്เด•േเดด്เดธ് เดซിเดฒിംเดธ് เดจിเตผเดฎ്เดฎിเดš്เดšു เดŽ เด•െ เดธാเดœเตป เดŽเดดുเดคി เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดคിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ 'เดจീเดฏും เดžാเดจും' เดช്เดฐเดฃเดฏเดตും เด‡เดจ്เดจเดค്เดคെ เดธാเดฎൂเดนിเด• เดชเดถ്เดšാเดค്เดคเดฒเดค്เดคിเตฝ เดช്เดฐเดฃเดฏം เดจേเดฐിเดŸുเดจ്เดจ เดตെเดฒ്เดฒുเดตിเดณിเด•เดณുเดฎാเดฃ് เดช്เดฐเดคിเดชാเดฆിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดทเดฑเดซുเดฆീเดจും เด…เดจു เดธിเดค്เดคാเดฐเดฏും เดช്เดฐเดงാเดจ เดตേเดทเด™്เด™เดณിเดฒെเดค്เดคുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐം เด•ോเดดിเด•്เด•ോเดŸ് เด•േเดจ്เดฆ്เดฐിเด•เดฐിเดš്เดšാเดฃ് เด•เดฅ เดชเดฑเดฏുเดจ്เดจเดค്. เดจീเดฏും เดžാเดจും เดจเดฎ്เดฎเดณാเดฏി เด’เดดുเด•ുเดจ്เดจ เดช്เดฐเดฃเดฏ เดธാเดซเดฒ്เดฏเดค്เดคിเดจ്‍เดฑെ เด•เดฅ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค് เดชเดฐเดฎ്เดชเดฐാเด—เดค เดฐീเดคിเดฏിเตฝ เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃ്. 

เดธ്เดชെเดท്เดฏเตฝ เดฌ്เดฐാเดž്เดš് เด“เดซീเดธเตผ เดฏാเด•്เด•ൂเดฌ് เด…เดจ്เดตേเดทเดฃเดค്เดคിเดจിเดŸเดฏിเตฝ เด•เดฃ്เดŸുเดฎുเดŸ്เดŸുเดจ്เดจ เดชെเตบเด•ുเดŸ്เดŸിเดฏുเดฎാเดฏി เด…เดŸുเดช്เดชเดค്เดคിเดฒാเด•ുเดจ്เดจเดคും เดช്เดฐเดฃเดฏം เด…เดฏാเดณുเดŸെ เดคൊเดดിเดฒിเดฒും เดœീเดตിเดคเดค്เดคിเดฒും เด‰เดฃ്เดŸാเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดฎാเดฑ്เดฑเด™്เด™เดณുเดฎാเดฃ് 'เดจീเดฏും เดžാเดจും' เดชเดฑเดฏുเดจ്เดจเดค്. เด†เตพเด•്เด•ൂเดŸ്เดŸเดค്เดคിเดจ്‍เดฑെ เดฌเดฒเดค്เดคിเตฝ เดธാเดฎൂเดนിเด• เดตിเดฐുเดฆ്เดง เดถเด•്เดคിเด•เตพ เดต്เดฏเด•്เดคിเดฌเดจ്เดงเด™്เด™เตพเด•്เด•ിเดŸเดฏിเตฝ เดจเดŸเดค്เดคുเดจ്เดจ เด…เดจാเดตเดถ്เดฏ เด‡เดŸเดชെเดŸเดฒുเด•เตพ เดคുเดฑเดจ്เดจു เด•ാเดฃിเด•്เด•ാเตป เดช്เดฐเดคിเดชเดค്เดคിเดฏേเดคുเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เดˆ เดธിเดจിเดฎ เดถ്เดฐเดฎിเด•്เด•ുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เดตเดฒിเดฏ เดฌเดนเดณเด™്เด™เตพ เด’เดจ്เดจുเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เดจേเดฐെ เด•เดฅเดฏിเดฒേเด•്เด•് เดชോเด•ുเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎ เด†เดฆ്เดฏ เดชเด•ുเดคിเดฏിเตฝ เดคเดจ്เดจെ เดจเดฏം เดต്เดฏเด•്เดคเดฎാเด•്เด•ുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. 

เด’เดฐു เดช്เดฐเดค്เดฏേเด• เดธാเดนเดšเดฐ്เดฏเดค്เดคിเตฝ เดฆുเดฌാเดฏിเดฒെ เดœเดฏിเดฒിเตฝ เด…เด•เดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจ เดจാเดฏเด•เตป เดจാเดŸ്เดŸിเตฝ เดคിเดฐിเดš്เดšെเดค്เดคുเดจ്เดจเดคുเดฎാเดฏി เดฌเดจ്เดงเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดธംเดญเดตเด™്เด™เดณുเดŸെ เดจീเดŸ്เดŸി เดตเดฒിเดš്เดšുเดณ്เดณ เด…เดตเดคเดฐเดฃเดฎാเดฃ് เด•ോเดดിเด•്เด•ോเดŸเตป เดฎൊเดž്เดšുเดณ്เดณ เดˆ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดช്เดฐเดคിเดชเดค്เดคിเดฏേเดคുเดฎിเดฒ്เดฒാเดคെ เด•เดฅเด•เดดിเดš്เดšเดค്. เด•്เดฒൈเดฎാเด•്เดธ് เดตเดฐെ เด•ൊเดฃ്เดŸെเดค്เดคിเด•്เด•ാเตป เด†เด•เดธ്เดฎിเด•เดคเดฏുเดŸെ เดชเดฐിเดธീเดฎเด•เตพ เด’เด•്เด•െเดฏും เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดฒംเด˜ിเดš്เดšു. เดšിเดฒ เดธเดฎเดฏเด™്เด™เดณിเตฝ เด…เดŸുเดค്เดคിเดŸെ เดชുเดฑเดค്เดคിเดฑเด™്เด™ിเดฏ เดšിเดค്เดฐเด™്เด™เดณാเดฏ 'เด…เด™്เด•ിเตพ', 'เดตเดฐเดค്เดคเตป ' เดŽเดจ്เดจിเดตเดฏെ เดˆ เดธിเดจിเดฎ เดตീเดฃ്เดŸും เด“เตผเดฎ്เดฎിเดช്เดชിเดš്เดšു. เดŽเด™്เด•ിเดฒും เดˆ เด•เดฅเดฏ്เด•്เด•് เดจാเดŸเตป เด•ാเดด്เดšเด•เดณുเดŸെ เดšാเดฐുเดคเดฏുเดฃ്เดŸ്. เดจിเดฒเดตാเดฐเดฎുเดณ്เดณ เดคเดฎാเดถเด•เดณും เดชാเดŸ്เดŸുเด•เดณുเดฎുเดฃ്เดŸ് . 

เดตเดฐเดค്เดคเดจു เดถേเดทം เดทเดฑเดซുเดฆീเดจ്‍เดฑെ เดฎിเด•เดš്เดš เดช്เดฐเด•เดŸเดจเดฎാเดฃ് เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒെ เดŽเดŸുเดค്เดคു เดชเดฑเดฏാเดตുเดจ്เดจ เด•ാเดฐ്เดฏം, เดจാเดฏിเด•ാเดตേเดทเดค്เดคിเตฝ เด…เดจു เดธിเดค്เดคാเดฐเดฏും เด’เดช്เดชം เดจിเดจ്เดจു . เดธിเดœോ เดตിเตฝเดธเตบ , เดตിเดท്เดฃു เด‰เดฃ്เดฃിเด•ൃเดท്เดฃเตป เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐാเดฃ് เดฎเดฑ്เดฑു เดช്เดฐเดงാเดจ เดตേเดทเด™്เด™เตพ เด•ൈเด•ാเดฐ്เดฏം เดšെเดฏ്เดฏുเดจ്เดจเดค്. เดฆിเดฒീเดท് เดชോเดค്เดคเตป , เด…เดœു เดตเตผเด—ീเดธ് , เดธുเดฐเดญി เดคുเดŸเด™്เด™ിเดฏเดตเดฐും เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒുเดฃ്เดŸ്. 

เดตിเดจു เดคോเดฎเดธ് เดธംเด—ീเดคเดตും เด•്เดฒിเดจ്‍เดฑോ เด†เตป്เดฑเดฃി เด›ാเดฏാเด—്เดฐเดนเดฃเดตും เดจിเตผเดตเดนിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ 'เดจീเดฏും เดžാเดจും' เดธാเด™്เด•േเดคിเด• เดตเดถเด™്เด™เดณിเตฝ เด•ുเดฑเดตൊเดจ്เดจും เดตเดฐുเดค്เดคിเดฏിเดฒ്เดฒ. เด•เดฃ്เดฃിเดจും เด•ാเดคിเดจും เด‡เดฎ്เดชเดฎുเดณ്เดณ เด’เดŸ്เดŸേเดฑെ เดฐംเด—เด™്เด™เตพ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดจു เดฎുเดจ്เดจിเดฒെเดค്เดคിเด•്เด•ാเตป เด…เดฃിเดฏเดฑ เดช്เดฐเดตเตผเดค്เดคเด•เตผเด•്เด•ു เด•เดดിเดž്เดžു เดŽเดจ്เดจเดคിเตฝ เด…เดญിเดฎാเดจിเด•്เด•ാเตป เดตเด•เดฏുเดฃ്เดŸ്. 

เดšെเดฑിเดฏ เดคീം เดฎിเด•เดš്เดš เด…เดตเดคเดฐเดฃം เด•ൊเดฃ്เดŸ് เดถ്เดฐเดฆ്เดงിเด•്เด•เดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎเด•เดณും เดฎിเด•เดš്เดš เด•เดฅเดฏുเดŸെ เด…เดตเดคเดฐเดฃเดค്เดคിเดฒെ เดชാเดณിเดš്เดš เด•ൊเดฃ്เดŸ് เดฎാเดฑ്เดฑു เด•ുเดฑเดž്เดžു เดชോเด•ുเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎเด•เดณുเดฎുเดฃ്เดŸ്. เดฐเดฃ്เดŸാം เด—เดฃเดค്เดคിเตฝ เดชെเดŸുเดค്เดคാเดตുเดจ്เดจ เด’เดฐു เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฏി 'เดจീเดฏും เดžാเดจും ' เดฎാเดฑുเดจ്เดจเดค് เดตเดฒിเดš്เดšു เดจീเดŸ്เดŸിเดฏ เดตൈเด•ാเดฐിเด• เดฐംเด—เด™്เด™เดณും เด†เด•เดธ്เดฎിเด•เดคเดฏുเดŸെ เด…เดคിเดช്เดฐเดธเดฐเดตും เด•ൊเดฃ്เดŸാเดฃ്. เดˆ เดธിเดจിเดฎ เดจเดŸเดค്เดคുเดจ്เดจ เดธാเดฎൂเดนിเด• เด‡เดŸเดชെเดŸเดฒുเด•เตพ เดคീเตผเดค്เดคും เด•เดฏ്เดฏเดŸി เด…เตผเดนിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด’เดจ്เดจാเดฃ്. เด†เด•്เดทเดจും เดฎാเดธിเดจും เดช്เดฐാเดงാเดจ്เดฏเดฎൊเดจ്เดจും เด‡เดฒ്เดฒാเดค്เดคเดคെเด™്เด•ിเตฝเด•്เด•ൂเดŸിเดฏും เดเดตเตผเด•്เด•ും เด’เดฐു เดคเดตเดฃ เด•ാเดฃാเดตുเดจ്เดจ เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃിเดค് 

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...