Skip to main content

Luka Chuppi





'Luka Chuppi' is a situational comedy from the word go. And the situation in question is live-in relationships. What starts as a news story for a local reporter Guddu, turns into his own love story with hilarious complications. But peddling along are a host of other societal issues like misogyny, gender inequality, caste bias and moral policing that are tackled in a funny and harmless way. However, there is hardly a dull moment in the film that never takes itself too seriously. 

As a debutante, director Laxman Utekar does a fine job of throwing in a bunch of quirky characters in unusual situations. Starting with the film’s hero Kartik Aaryan, who looks way too polished for his small-town character, but along the way, you soon start rooting for him. Whether he is covering a story or running for cover himself - Kartik exudes an endearing charm that is relatable. Ditto for Kriti. With all her prettiness and poise, she portrays the character of a girl-next-door without being over-the-top. However, the funny thing is, the two stand out as the only gorgeous couple in the entire town, what with the perfect touch of makeup and hairdo at all times. Their chemistry is not exactly crackling, but quite easy going, which works well for the narrative. 

While Aparshakti Khurana plays the supportive friend Abbas adequately well, there is a very noticeable lack of enough comic punches in his dialogues. Pankaj Tripathi, a regular in this genre, is largely wasted in a role that could have been etched out far more elaborately. The rest of the actors, get ample chance to contribute generously. Be it the eccentric members of Guddu’s joint family or Rashmi’s politician dad, who uses his clout to rally against inconsequential issues. 

But what really makes 'Luka Chuppi' an entertaining watch is the nuanced writing by Rohan Ghoge and its execution. The first half is swift and packed with funny moments that end in an unpredictable twist. The second half too, is marked by quite a few laugh-out-loud moments. At some point, the humour becomes repetitive, but it’s the short run-time that comes to the film’s rescue. Film’s two most popular songs (Coca-Cola & Poster) are thrown in at the end, during the credit roll.

Overall, 'Luka Chuppi' is a fun ride that never gets too preachy or uncomfortable for the family audience. It’s a clean entertainer with a message that’s not too loud, but clear, for sure. 


เคซिเคฒ्เคฎ เค•ी เค•เคนाเคจी เคฎเคฅुเคฐा เคœैเคธे เค›ोเคŸे เคธे เคถเคนเคฐ เค•ी เคนै, เคœเคนां เค—ुเคก्เคกू เคเค• เคฒोเค•เคฒ เค•ेเคฌเคฒ เคšैเคจเคฒ เค•ा เคธ्เคŸाเคฐ เคฐिเคชोเคฐ्เคŸเคฐ เคนै। เคฐเคถ्เคฎि เคเค• เคฐाเคœเคจीเคคिเค• เคฆเคฒ เค”เคฐ เคธंเคธ्เค•ृเคคि เค—्เคฐुเคช เค•े เคธเคฐ्เคตेเคธเคฐ्เคตा เคค्เคฐिเคตेเคฆी เคœी (เคตिเคจเคฏ เคชाเค เค•) เค•ी เค‡เค•เคฒौเคคी เคฌेเคŸी เคนै, เคœो เคฆिเคฒ्เคฒी เคธे เคฎीเคกिเคฏा เค•ी เคชเฅाเคˆ เค•เคฐเค•े เค†เคˆ เคนै। เค‡ंเคŸเคฐ्เคจเคถिเคช เค•े เคคเคนเคค เคตเคน เค—ुเคก्เคกू เค•े เคฒोเค•เคฒ เค•ेเคฌเคฒ เคšैเคจเคฒ เคธे เคœुเฅœเคคी เคนै, เคœเคนां เคฆोเคจों เคฎें เคช्เคฏाเคฐ เคนो เคœाเคคा เคนै। เคฏเคนां เคคเค• เคคो เค ीเค• เคฅा, เคฎเค—เคฐ เค•เคนाเคจी เคฎें เคŸ्เคตिเคธ्เคŸ เคคเคฌ เค†เคคा เคนै เคœเคฌ เคฐเคถ्เคฎि เค—ुเคก्เคกू เค•े เคธाเคฅ เคฒिเคต เค‡เคจ เค•เคฐเค•े เค‰เคธे เคชเคฐเค–เคจा เคšाเคนเคคी เคนै। เคฎुเคฆ्เคฆा เคฏเคน เคนै เค•ि เคฐเคถ्เคฎि เค•े เคชिเคคा เคค्เคฐिเคตेเคฆी เคœी เค…เคญिเคจेเคคा เคจाเคœिเคฎ เค–ाเคจ เค•े เคฒिเคต เค‡เคจ เค•ा เค•เฅœा เคตिเคฐोเคง เค•เคฐ เค‰เคธเค•ी เคซिเคฒ्เคฎों เค•ो เคฌैเคจ เค•เคฐเคตा เคšुเค•े เคนैं। เค…เคฌ เค‰เคจเค•े เคชाเคฐ्เคŸी เคธเคฆเคธ्เคฏों เค•ा เค•เคนเคฐ เคฎเคฅुเคฐा เค•े เคฒเคต เค•เคชเคฒ्เคธ เคชเคฐ เคฌเคฐเคธ เคฐเคนा เคนै। เค‰เคธเค•ी เคชाเคฐ्เคŸी เค•े เคฎेंเคฌเคฐ्เคธ เคช्เคฐेเคฎी เคœोเฅœों เค•ो เคฆेเค–เคคे เคนी เค‰เคจเค•ा เคฎुंเคน เค•ाเคฒा เค•เคฐเคจे เคธे เคจเคนीं เคšूเค•เคคे। เคเคธे เคฎें เค—ुเคก्เคกू เค•ा เคฆोเคธ्เคค เค…เคฌ्เคฌाเคธ (เค…เคชाเคฐเคถเค•्เคคि เค–ुเคฐाเคจा) เคคिเค•เฅœเคฎ เคฒเค—ाเคคा เคนै เค•ि เคšैเคจเคฒ เค•े เคฒिเค เค•ी เคœाเคจेเคตाเคฒी เคเค• เคธ्เคŸोเคฐी เค•े เคฒिเค เคตे เคฒोเค— เค—्เคตाเคฒिเคฏเคฐ เคœा เคนी เคฐเคนे เคนैं, เคคो 20 เคฆिเคจ เค•े เค‡เคธ เค…เคธाเค‡เคจเคฎेंเคŸ เคฎें เคฆोเคจों เค—्เคตाเคฒिเคฏเคฐ เคฎें เคฒिเคต เค‡เคจ เค•เคฐเค•े เคเค•-เคฆूเคธเคฐे เค•ो เค†เคœเคฎा เคธเค•เคคे เคนैं। 

เค—्เคตाเคฒिเคฏเคฐ เคฎें เคฆोเคจों เค•िเคฐाเค เค•ा เค˜เคฐ เคฒेเค•เคฐ เคฒिเคต เค‡เคจ เค•เคฐเคจे เค•े เคฌाเคฆ เคถाเคฆी เค•ा เคซैเคธเคฒा เค•เคฐ เคนी เคฒेเคคे เคนैं, เคฎเค—เคฐ เคคเคญी เค‰เคจเค•े เคช्เคฏाเคฐ เคชเคฐ เคจเคœเคฐ เคฒเค— เคœाเคคी เคนै। เค—ुเคก्เคกू เค•े เคญाเคˆ เค•ा เคธाเคฒा เคฌाเคฌूเคฒाเคฒ (เคชंเค•เคœ เคค्เคฐिเคชाเค ी) เคฆोเคจों เค•ो เคธाเคฅ เคฆेเค– เคฒेเคคा เคนै เค”เคฐ เค‰เคจ्เคนें เคฎैเคฐिเคก เค•เคชเคฒ เคธเคฎเคเค•เคฐ เค—ुเคก्เคกू เค•े เคชूเคฐे เคชเคฐिเคตाเคฐ เค•ो เค—्เคตाเคฒिเคฏเคฐ เคฒे เค†เคคा เคนै। เค—ुเคก्เคกू เค•ो เค•ोเคธเคจे-เคชीเคŸเคจे เค•े เคฌाเคฆ เคฆोเคจों เค•े เคชเคฐिเคตाเคฐ เค‰เคจ्เคนें เคถाเคฆीเคถुเคฆा เคฎाเคจเค•เคฐ เค…เคชเคจा เคฒेเคคे เคนैं, เคฎเค—เคฐ เค—ुเคก्เคกू เค”เคฐ เคฐเคถ्เคฎि เค•ी เคฎुเคธीเคฌเคค เคฏเคน เคนै เค•ि เคฆोเคจों เค•ी เคถाเคฆी เคจเคนीं เคนुเคˆ เคนै เค”เคฐ เค…เคฌ เคฆोเคจों เคฒुเค• เค›िเคช เค•เคฐ เคคเคฐเคน-เคคเคฐเคน เคธे เคถाเคฆी เค•เคฐเคจे เค•ी เคคिเค•เฅœเคฎें เคฒเค—ाเคคे เคนैं। 

 เคจिเคฐ्เคฆेเคถเค• เคฒเค•्เคท्เคฎเคฃ เค‰เคคेเค•เคฐ เคจे เค…เคชเคจी เคซिเคฒ्เคฎ เค•े เคœเคฐिเค เคฒिเคต เค‡เคจ เคœैเคธे เคฌेเคนเคฆ เคนी เคธाเคฎเคฏिเค• เคตिเคทเคฏ เค•ो เคฌเคนुเคค เคนी เค–ूเคฌเคธूเคฐเคคी เคธे เค‰เค ाเคฏा เคนै। เคซिเคฒ्เคฎ เคฌเคนुเคค เคนी เคฒाเค‡เคŸ เคฎोเคฎेंเคŸ्เคธ เค•े เคธाเคฅ เคถुเคฐू เคนोเคคी เคนै। เคซเคฐ्เคธ्เคŸ เคนाเคซ เคฎें เคœ्เคฏाเคฆा เค•ुเค› เค˜เคŸเคคा เคจเคนीं, เคฎเค—เคฐ เคธेเค•ंเคก เคนाเคซ เคฎें เค•เคนाเคจी เค•เคˆ เคฎเคœेเคฆाเคฐ เคŸเคฐ्เคจ्เคธ เค”เคฐ เคŸ्เคตिเคธ्เคŸ เค•े เคธाเคฅ เค†เค—े เคฌเฅเคคी เคนै। เคจिเคฐ्เคฆेเคถเค• เคจे เคถाเคฆी เค”เคฐ เคฒिเคต เค‡เคจ เค•े เคฌเคนाเคจे เคฎोเคฐเคฒ เคชुเคฒिเคธिंเค— เคชเคฐ เคญी เค•เคŸाเค•्เคท เค•िเคฏा เคนै, เคฎเค—เคฐ เคฌเคนुเคค เคนी เคนเคฒเค•े-เคซुเคฒเค•े เค…ंเคฆाเคœ เคฎें। เคซिเคฒ्เคฎ เคœेंเคกเคฐ เค‡เค•्เคตॉเคฒिเคŸी, เค•ाเคธ्เคŸ เคธिเคธ्เคŸเคฎ เค”เคฐ เค›ोเคŸे เคถเคนเคฐ เค•ी เคธोเคš เค•ो เคญी เค›ूเคคी เคนै। เคซिเคฒ्เคฎ เค•े เคซเคฐ्เคธ्เคŸ เคนाเคซ เคฎें เค—ुเคก्เคกू เค”เคฐ เคฐเคถ्เคฎि เค•े เคฒिเคต เค‡เคจ เค•े เคฆौเคฐाเคจ เค˜เคฐเคตाเคฒों เค•ा เค‰เคจเค•ी เค–ोเคœ-เค–เคฌเคฐ เคจ เคฒेเคจा เค–เคŸเค•เคคा เคนै। เคนाเคฒांเค•ि เคธिเคšुเคเคถเคจเคฒ เค•ॉเคฎिเคกी เค•े เคฎเคœेเคฆाเคฐ เคชเคฒ เคชूเคฐी เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคญเคฐเคชूเคฐ เคฎเคจोเคฐंเคœเคจ เค•เคฐเคคे เคนैं। 

เค—ुเคก्เคกू เค•े เคฐूเคช เคฎें เค•ाเคฐ्เคคिเค• เคฌेเคนเคฆ เคช्เคฏाเคฐे เคฒเค—े เคนैं। เค‰เคจเค•े เคเค•्เคธเคช्เคฐेเคถเคจ เค•ा เคญोเคฒाเคชเคจ เค”เคฐ เค†ंเค–ों เค•ी เคˆเคฎाเคจเคฆाเคฐी เค•िเคฐเคฆाเคฐ เค•ो เคฌेเคšाเคฐा เคนोเคจे เค•े เคธाเคฅ-เคธाเคฅ เคตिเคถ्เคตเคธเคจीเคฏ เคญी เคฌเคจाเคคी เคนै। เค•ाเคฐ्เคคिเค• เค•ी เคฌाเคฒเคธुเคฒเคญ เคจिเคถ्เคšเคฒเคคा เค‰เคจเค•े เค•िเคฐเคฆाเคฐ เค•ो เคฎเคœเคฌूเคคी เคฆेเคคी เคนै। เค•ृเคคि เคธेเคจเคจ เคจे 'เคฌเคฐेเคฒी เค•ी เคฌเคฐ्เคซी' เค•े เคฌाเคฆ เคเค• เคฌाเคฐ เคซिเคฐ เค…เคชเคจी เคญूเคฎिเค•ा เค•ो เค…เคชเคจे เค…ंเคฆाเคœ เคฎें เคจिเคญाเคฏा เคนै। เคฆोเคจों เค•ी เค•ेเคฎเคธ्เคŸ्เคฐी เค•เคฎाเคฒ เค•ी เคฐเคนी เคนै। เคซिเคฒ्เคฎ เคฎें เคชंเค•เคœ เคค्เคฐिเคชाเค ी เคจे เคฌाเคฌूเคฒाเคฒ เค•ी เคญूเคฎिเค•ा เคฎें เค…เคชเคจे เค–ाเคธ เค•ॉเคฎिเค• เค…ंเคฆाเคœ เคฎें เคฆเคฐ्เคถเค•ों เค•ो เค–ूเคฌ เคนंเคธाเคฏा เคนै। เค…เคชाเคฐเคถเค•्เคคि เค–ुเคฐाเคจा เคญी เค…เคฌ्เคฌाเคธ เค•े เคฐूเคช เคฎें เคฏाเคฆ เคฐเคน เคœाเคคे เคนैं। เคธเคชॉเคฐ्เคŸिंเค— เค•ाเคธ्เคŸ เคซिเคฒ्เคฎ เค•ा เคฎเคœเคฌूเคค เค†เคงाเคฐ เคธ्เคคंเคญ เคธाเคฌिเคค เคนुเคˆ เคนै। เคธเคญी เค•ी เค•ॉเคฎिเค• เคŸाเค‡เคฎिंเค— เค—เคœเคฌ เค•ी เคนै। 

เคซिเคฒ्เคฎ เค•ा เคธंเค—ीเคค เค•เคˆ เคธंเค—ीเคคเค•ाเคฐों เคจे เคฎिเคฒเค•เคฐ เคฆिเคฏा เคนै เค”เคฐ เค‰เคจเค•ा เคฏเคน เคช्เคฐเคฏाเคธ เคธเคซเคฒ เคธाเคฌिเคค เคนुเค† เคนै। เคซिเคฒ्เคฎ เค•ा เค—ाเคจा 'เค•ोเค•ा เค•ोเคฒा' เคฐेเคกिเคฏो เคฎिเคฐ्เคšी เค•े 8เคตें เคชाเคฏเคฆाเคจ เคชเคฐ เค”เคฐ 'เคชोเคธ्เคŸเคฐ เคฒเค—เคตा เคฆो' 13เคตें เคชाเคฏเคฆाเคจ เคชเคฐ เคนै। 

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...