Skip to main content

Kalavani 2




                        A few minutes into Kalavani 2, you realise that the characters Arkki (Vemal) and Maheshwari (Oviya) aren't the same people who were seen in its prequel. Though a few characters have been retained from the first part, the premise is different. The positive aspect of the film is the perfomance of Saranya and Ilavarasu. Vemal portrays a character which is quite similar to most of the roles he has essayed till date. Vigneshkanth, Mayilsamy and Ganja Karuppu stay true to what have been written for them. But 'Oviya Army' is in for a big disappointment as she has only a few scenes - as the namesake female lead. After a patience-testing first half, the second half turns out to be comparatively better because of some partly engaging scenes, but that doesn't help in saving the movie from being a tiring watch. With hardly anything new to offer in terms of story and screenplay, Kalavani 2 is the latest to join the list of unnecessary sequels in Kollywood.



கரு - களவாணியில் அரைத்த கிராமத்து இளைஞனின் சேட்டை கதையை, கிராமத்து அரசியல் கலந்து மீட்டெடுக்கும் முயற்சி. 

கதை - இது களவாணி படத்தின் தொடர்ச்சி இல்லை. ஆனால் அதில் வரும் அத்தனை பாத்திரங்களும் அப்படியே அதே உறவுமுறைகளில் வருகிறார்கள். வேலைக்கு போகாமல் வெட்டியாய் ஊருக்குள், களவாணித் தனம் செய்து திரியும் விமல், ஊருக்குள் வரும் கவுன்சிலர் எலக்‌ஷனில் விளையாட்டுப் போக்கில் நிற்கிறார். அது பிரச்சனையாக ஒரு நிலையில் தன் காதலுக்குக்காக அந்த எலக்‌ஷனில் எப்படி ஜெயிக்கிறார் என்பது தான் கதை. 

விமர்சனம்:
 ஊர் பிரசிடெண்ட் எலக்‌ஷன் தான் கதைக்களம், பல குளறுபடிகளும் காமெடிகளும் நடக்கும் தேர்தல். வெற்றி பெற்ற களவானி அறிக்கி தான் இதில் ஹீரோ தேர்தலில் அறிக்கி எப்படி ஜெயிக்கிறர் என்பது தான் பின்னனி. இப்படி அருமையாக கிடைத்த, அடித்து ஆடவேண்டிய களத்தில் நின்று மூச்சுவாங்கி திணறியிருக்கிறார்கள். 

திரைக்கதையில் பாக்கியராஜை ஞாபகப்படுத்தி ஒரு புதிய, இன்றைய நவீன கிராமத்தை, நம் கண் முன்காட்டிய படம் தான் களவாணி. கிராமத்து களவாணி இளைஞர்களின் சேட்டையை, பலவிதமான கிராமத்து மனிதர்களை நமக்கு அறிமுகப்படுத்திய படம் ஆனால் களவாணி இரண்டாம் பாகத்தில் எல்லாமே மிஸ்ஸிங். கிராமத்து மனிதர்களில் சிலர் ஒரு சில காட்சிகளில் மட்டும் ஈர்க்கிறார்கள். பல இடங்களில் லாஜிக் சொதப்பல் 

விமல் ஓவியா இருவரிடமும் ஒரு முதிர்ச்சி அப்பட்டமாக தெரிகிறது. கள்வாணியில் மேக்கப் இல்லா அப்பாவி முகங்களாக இருந்தார்கள் இதில் மேக்கப் பிதுங்கி தெரிவது ஏனோ?. விமலுக்கு இந்த ரோல் அல்வா, ஆனால் இதில் களவாணியில் இருந்து நிறைய மாற்றங்கள் இருக்கிறது. அந்தக் கேரக்டர் கடடைசி வரை எதுவும் பெரிதாக திட்டமிடாமல் தேமேவென இருக்கிறது. திரைக்கதையே ஒரு வகையில் அப்படித்தான் இருக்கிறது. இளவரசு சரண்யா இந்த படத்தின் ஒரே அழகு இவர்கள் தான். இருவரிடத்திலும் அத்தனை அந்நியோன்யம் அத்தனை பாந்தம். ஓவியா அழகாக இருக்கிறார் அவ்வளவே! 

ஆர் ஜே விக்னேஷிடம் சினிமாவுக்கான நடிப்பு வரவில்லை என யாராவது தெளிவு செய்தால் பராவாயில்லை. காட்சிகளுக்கான முகபாவனைகளை மாற்றி மாற்றி கொடுத்துக்கொண்டிருக்கிறார். கஞ்சா கருப்பு பல காலங்களுக்கு பிறகு சிரிக்க வைக்கிறார். 

இயக்குநர் சற்குணம் வாகை சூடவா படத்தை செய்தவர் தானா என பலத்த சந்தேகம் வருகிறது. சினிமாவுக்கான எந்த அழகியலும் படத்தில் இல்லை. கிராமத்து எலக்‌ஷனை கொஞ்சம் ஆராய்ந்திருந்தால் பல கதைகள் கிடைத்திருக்கும் ஆனால் திரைக்கதை சுவாரஸ்யமே இன்றி வெகு மேலோட்டமாக எழுதப்பட்டிருக்கிறது. உருவாக்கத்தில் இத்தனை கவனக் குறைவா எனக் கேடுக்கும்படி இருக்கிறது. ஒளிப்பதிவு காட்சிகளில் ஒன்று கூட சரியான ஃபிரேமிங் இல்லை சிறு பிள்ளைகளின் குறும்படம் போல் எடுக்கபட்டு இருக்கிறது. எடிட்டிங் மொத்தமான சொதப்பல். பல இடங்களில் காட்சிகள் முடிவே இல்லாமல் கட்டாகிறது. பல ng ஷாட்கள் வைத்து எடிட் செய்தது போல் இருக்கிறது. இசை மற்றுமொரு சொதப்பல் கலக்கப் போவது யாருக்கு நகைச்சுவை மேம்படுத்தி காட்ட அங்கங்கே வரும் இசை போல் படத்தில் காமெடி வருகிறது என இசை சொல்லிக் கொண்டிருக்கிறது. மொத்தத்தில் ஒரு நல்ல டீமிலிருந்து ஏமாற்றம் தரும் படம். 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...