Skip to main content

Ninu Veedani Needanu Nene





                     Supernatural thrillers tend to follow a similar pattern. The protagonists seem normal, but find themselves in unusually spooky circumstances and everything around them seems to be haunted. In Ninu Veedani Needanu Nene(NVNN), director Caarthik Raju brings in several quirks and twists to keep the audience interested but often flirts with a dangerous line between inventive and predictable. He does succeed, but not always. 

NVNN opens in 2035 (A detail that's irrelevant to the film) and we see a veteran psychiatrist (Murali Sharma) who helps a young group of students with their thesis on supernatural elements. He tells them about a case that was specially close to him, the story of Rishi (Sundeep Kishan) and Dia (Anya Singh), a young married couple who go on a road trip and get involved in a major accident. They find themselves in a deserted area and walk towards a cemetery. They somehow manage to get home (We still don't know how) and things seem to be normal again, but when they look in the mirror, they see someone else. Whenever Rishi and Dia look at their reflection in a mirror, they see Arjun (Vennela Kishore) and Madhavi (Pragathi) instead. How they crack this mystery and become normal again forms the crux of the story. 

Despite a few bizarre situations, the first hour absorbing. There are constant twists and turns and you relate to the characters' shock, fear and agony. The humour is brilliant and the horror element is not overdone. Posani, in particular, is hilarious as the cop who discovers there's a ghost living inside the protagonist's character. There are some subtle changes to the plot midway, which is cleverly done and changes the way you watch the film. 

Once you get past the subtle twists and turns, the director seems to run of ideas. The film completely loses its momentum in the second half and the protagonist's quest for answers is hardly convincing. The climax is even worse. What starts out as a quirky supernatural tale suddenly turns into a melodramatic sobfest, full of sermons. Even science can't figure out human emotions, is the message sent across — but it's hardly the emotion you're looking for from the film. 

Sandeep Kishan's character is overbearing, and is often projected as the guy who protects his wife at all times. "Don't worry, I'm there," he repeatedly keeps telling her, and yet, we hardly get to see her side of the story, and her emotions, even though she's pretty much going through the same thing. Strange. However, the film is lifted by the brilliance of Murali Sharma, Posani Murali Krishna and Vennela Kishore — all of whom deliver stellar performances. Vennela Kishore is more than just a funny guy and he shows that yet again, and looks convincing in every frame he's in. 

NVNN begins with a lot of promise and has a few bright moments, but it loses steam as it goes along and turns into a rather dull show. There are some entertaining moments, but you can't help but wonder, what it could've been and what is has turned out to be. 



                    ఆసక్తికరంగా ఈ చిత్రం కథ 2035సంవత్సరంలో మొదలవుతుంది.ఇద్దరు యువ స్కాలర్స్ అర్జున్ (కార్తీక్ నరేన్) మరియు మాధవి(మాళవిక నైర్) 2013లో హైదరాబాద్ లో జరిగిన ఒక కేసు విషయమై మానసిక వైద్యుడైన మురళి శర్మను కలవడం జరుగుతుంది. దాని ఆధారంగా మొత్తం కథ ఫ్లాష్ బ్యాక్ నేపథ్యంలో నడుస్తుంది.
రిషి(సందీప్ కిషన్),దియా(అన్య సింగ్) కొత్తగా పెళ్ళైన జంట. ఆనందంగా సాగుతున్న వారిజీవితంలో హైదరాబాద్ శివారు స్మశానంలో వద్ద వారి కార్ కి ప్రమాదం జరిగిన రోజు నుండి అనుకోని మలుపు తిరుగుతుంది. ఆ ప్రమాదం జరిగిన మరు దినం రిషి,దివ్యల ముఖాలు అద్దంలో అర్జున్(వెన్నెల కిషోర్)మాధవి లవలే కనిపిస్తుంటాయి.
వారి జీవితాలలో జరుగుతున్న ఈ అసహజ సంఘటల వెనుక అసలు కారణాలు తెలుసుకోవాలని రిషి ఓ మానసిక వైద్యుడు మురళీశర్మను కలువగా అతడు, దియా ను చర్చి ఫాదర్ ని కలవమని సలహా ఇస్తాడు. అలాగే మురళి శర్మ, రిషిని ఓ ఆత్మ వెంటాడుతోందని గుర్తిస్తాడు. చర్చి ఫాదర్ దియా కు 400ఏళ్ల క్రితం జరిగిన ఓ సంఘటనకు సంబంధం ఉందని గ్రహిస్తాడు. చివరిగా ఈ అసహజ సంఘటనలకు కారణం ఏమిటి,వెన్నెల కిషోర్ ఆత్మ సుందీప్ ని ఎందుకు వెంటాడుతుంది. అర్జున్,మాధవి ల మరణం వెనుక ఎవరున్నారు, అనేది తెరపైన చూడాలి.

ప్రధాన బలంగా చెప్పవచ్చు. చిత్రంలో పోసాని పై వచ్చే హాస్యసన్నివేశాలు, ఆత్మలు వెంటాడడం వంటి సన్నివేశాలతో పాటు, మురళి శర్మ పాత్ర వలన రివీల్ అయ్యే ఆసక్తికర మలుపులతో పాటు, మూవీ పతాక సన్నివేశాలు అద్బుతంగా ఉన్నాయి. అలాగే మూవీ ఇంటర్వల్ లో వచ్చే ట్విస్టింగ్ సన్నివేశాలు కూడా బాగా ఆకట్టుకొనే విధంగా ఉన్నాయి.
ఇక సందీప్ కిషన్ నటన చాలా బాగుంది. అలాగే రొమాంటిక్ సన్నివేశాలలో హీరో సందీప్ కిషన్ తో పాటు హీరోయిన్ అన్య సింగ్ చాలా అందంగా కనిపించారు. పతాక సన్నివేశాలతో పాటు చిత్రంలో కొన్ని కీలక ఎమోషనల్ సన్నివేశాలలో సందీప్ నటనకి మంచి మార్కులు పడ్డాయి. అన్య సింగ్ తన పాత్ర పరిధిలో చక్కగా నటించడంతో పాటు, చాలా గ్లామర్ గా కనిపించింది.
మురళి శర్మ పై నడిచే ఆసక్తికర సన్నివేశాలతో పాటు, పోసాని కృష్ణ మురళి హాస్యసన్నివేశాలలో అలరించారు. ఇక కీలక పాత్రలో కనిపించిన వెన్నెల కిషోర్ మరో మారు తన మార్కు నటనతో ఆకట్టుకున్నారు.

పట్టు కోల్పోయింది, ఇంటర్వెల్ ట్విస్ట్ తరువాత చిత్రం మరలా ఊపందుకొంది. ఐతే ఆసాంతం కొన్ని ఆసక్తికర,అనుకోని మలుపులతో ఎంగేజ్ చేయడంలో మాత్రం దర్శకుడు విజయం సాధించారు.
ఇక రెండవ భాగంలో కూడా చివరి పతాక సన్నివేశాలలో వచ్చే ఆసక్తికర మలుపు వరకూ సినిమా కొంచెం నెమ్మదిగానే సాగింది అనిపిస్తుంది. సందీప్ పాత్ర విషయంలో కొన్ని మిస్టరీలు సరిగా రివీల్ కాలేదని అనిపించింది. ఆల్గే ఫ్లాష్ బ్యాక్ ఎపిసోడ్ కొంచెం తగ్గిస్తే మంచిది అన్న భావన కలుగుతుంది.

దర్శకుడు కార్తిక్ రాజు ఓ నూతన కథను ఈ చిత్రంలో పరిచయం చేసాడు. ఐతే కీలకమైన మిస్టరీ సన్నివేశాలు తెరపై ఆవిష్కరించడంలో ఆయన పూర్తిగా విజయం సాధించలేదనిపిస్తుంది. అలాగే కొన్ని సందర్భాలలో అవసరం లేని హాస్యం జొప్పించి మూవీని నెమ్మదించేలా చేశాడు.
థమన్ అందించిన బ్యాక్ గ్రౌండ్ మ్యూజిక్ సినిమాకు ప్రధాన బలం అని చెప్పొచ్చు. అలాగే పాటల సంగీతం కానీ,చిత్రీకరించిన విధానం బాగుంది. మూవీ చివర్లో వచ్చిన ఎమోషనల్ సాంగ్ ఆకట్టుకుంది. పి కే వర్మ సినిమాటోగ్రపీ కూడా బాగుంది. చీకటి నేపథ్యంలో ఇంటీరియర్ లొకేషన్ లో తెరకెక్కిన సన్నివేశాలు రిచ్ గా వచ్చాయి.
ప్రవీణ్ ఎడిటింగ్ పర్వాలేదనిపించిన పోసాని,మురళి శర్మల సన్నివేశాలు కొన్ని కట్ చేస్తే బాగుండు అన్న భావన కలుగుతుంది. అలాగే ప్రొడక్షన్ వాల్యూస్ కూడా పర్వాలేదన్నట్లున్నాయి.

మొత్తంగా చెప్పాలంటే నిను వీడని నీడను నేను ఆసక్తికరంగా సాగే హారర్ థ్రిల్లర్ అని చెప్పవచ్చు.అనుకోని మలుపులతో,ఆసక్తిని రేపే సన్నివేశాలతో సినిమాలో దాదాపు చాలా భాగం ఆకట్టుకొనే విధంగా సాగుతుంది. మూవీలో హారర్ ఎలిమెంట్స్ తక్కువగా,సూపర్ నాచురల్ సన్నివేశాలు ఎక్కువగా ఎంగేజింగ్ గా సాగింది. థ్రిల్లర్ మూవీస్ ని ఇష్టపడే వారికీ నినువీడని నీడని నేను చిత్రం ఈ వారానికి మంచి ఆప్షన్ అని చెప్పవచ్చు.

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...