Skip to main content

The Kung Fu Master






Story: Targeted by a notorious drug and martial arts gang, siblings Rishi and Rithu face a tragedy. They use their own expertise in wingchen to get back at the criminals


Review: Director Abrid Shine's movies are theme based and he usually uses them to good effect, telling simple, enjoyable stories about police work or cricket crazy youngsters. He ups the ambition and scale with Kung Fu Master, but fails to connect with the audience in the same way as his earlier films. And the reason? Simply that there is too little action for a film that is titled Kung Fu Master.


The first half of the 126-minute movie is taken to establish the sweet family dynamics of siblings Rishi and Rithu Ram, played by newcomer Jiji Scaria and Neeta Pillai. These scenes are repeated more often than necessarily in the more action packed second half.


The first half is, disappointingly, almost devoid of action. Things begin to get interesting when, after being targeted by a druggie martial arts champion, played by Sanoop D, the siblings get into revenge mode. But it's almost a case of too little too late, except when it comes to the violence, of which there is too much, coming from these siblings.


The action choreography is headed by Abrid Shine and is exciting, though low on the novelty factor. It is, however, very interesting to see Neeta Pillai look athletic and take on the bad guys; she looks very believable doing so. Jiji Scaria is also good with his fast punches, which is kind of the highlight of the action sequences. Sanoop is exaggeratedly menacing.


Basically, the story is quite slim with weak characterisation. There is no real chemistry between the siblings, and it is not clear why Rishi would endanger his sister with trying to get revenge, under his circumstances. Dialogues like, 'we're sending you to hell' and 'welcome to the melodies of heaven' don't pack the expected punch.


The movie on the whole progresses very predictably but watch if you want to see a girl trade punches with panache.


เด•ുเด™്เดซു เดฎാเดธ്เดฑ്เดฑเตผ เด†เดฆ്เดฏเดฆിเดจം เด…เดž്เดšเดฐเดฏുเดŸെ เดทോเดฏ്เด•്เด•് เดชเดŸ്เดŸാเดฎ്เดชി เดฆേเดต് เดธിเดจി เดช്เดฒെเด•്เดธിเตฝ เดšെเดฒ്เดฒുเดฎ്เดชോเตพ เดจാเดฒു เดชേเตผ เดŽเดจ്เดจെ เด•ാเดค്เดคു เดจീเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു . เด…เดตเตผ เดŽเดจ്เดจെ เด’เดฐു เดตിเดถിเดท്เดŸാเดคിเดฅിเดฏെ เดชോเดฒെ เดธ്เดตീเด•เดฐിเดš്เดšു เด…เดž്เดšു เดชേเดฐ് เดคിเด•เดž്เดžാเตฝ เดธിเดจിเดฎ เดช്เดฐเดฆเตผเดถിเดช്เดชിเด•്เด•ാเดฎെเดจ്เดจ് เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเดฑുเด•ാเตผ เด•ൊเดŸുเดค്เดค เดตാเด—്เดฆാเดจ เดช്เดฐเด•ാเดฐം . เดžാเตป เดšെเดจ്เดจเดคും เดŸിเด•്เด•เดฑ് เด•ൊเดŸുเด•്เด•ുเด•เดฏും เดธിเดจിเดฎ เดคുเดŸเด™്เด™ുเด•เดฏും เดšെเดฏ്เดคു. เดนാเดณിเตฝ เดŽ เดธി เดฏൊเดจ്เดจും เด‡เดŸ്เดŸിเดŸ്เดŸിเดฒ്เดฒാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു . เด…เดคൊเดจ്เดจും เด†เดฐുเดฎൊเดฐു เดตിเดทเดฏเดฎാเด•്เด•ിเดฏിเดฒ്เดฒ . เดธിเดจിเดฎเดฏിเดŸ്เดŸเดฒ്เดฒോ เดŽเดจ്เดจ เด†เดถ്เดตാเดธเดค്เดคിเตฝ เด†เดฏിเดฐുเดจ്เดจു เด…เดตเตผ เด…เดฅเดตാ เดžเด™്เด™เตพ เดฎเดฑ്เดฑൊเดฐു เดธിเดจിเดฎ เดเดคൊเดฐു เดธാเดนเดšเดฐ്เดฏเดค്เดคിเดฒും เด…เดช്เดชോเตพ เดธ്เดตീเด•เดฐിเด•്เด•ാเตป เดคാเดฒ്เดชเดฐ്เดฏเดฎുเดณ്เดณ เดตเดฐുเดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจിเดฒ്เดฒ เด…เดตเตผ.

1983, เด†เด•്เดทเตป เดนീเดฑോ เดฌിเดœു , เดชൂเดฎเดฐം เดŽเดจ്เดจിเด™്เด™เดจെเดฏുเดณ്เดณ เดถ്เดฐเดฆ്เดงേเดฏเดฎാเดฏ เดฎൂเดจ്เดจു เดธിเดจിเดฎเด•เตพเด•്เด•് เดถേเดทം เดŽเดฌ്เดฐിเดก് เดทൈเตป เดธംเดตിเดงാเดจം เดšെเดฏ്เดค เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃ് เด•ുเด™് เดซു เดฎാเดธ്เดฑ്เดฑเตผ . เดชേเดฐ് เดธൂเดšിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดตിเดงം เดฎാเตผเดทเตฝ เด†เตผเดŸ്เดŸ്เดธ് เด†เดฃ് เดชเดฆเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดนൈเดฒเดฑ്เดฑ്. เด‡เดคുเดตเดฐെ เดฎเดฑ്เดฑൊเดฐു เดฎเดฒเดฏാเดณ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจും เดšെเดฏ്เดฏാเตป เดงൈเดฐ്เดฏം เด•ാเดฃിเด•്เด•ാเดค്เดค เดเดฐിเดฏ เด†เดฃ് เด‡เดค് .เดŽเดฌ്เดฐിเดก് เดทൈเตป เดคിเด•เดž്เดž เดงീเดฐเดคเดฏോเดŸെ เด†เดฃ് เดฎാเตผเดท്เดฏเตฝ เด†เตผเดŸ്เดธുเดฎാเดฏി เดฎുเดจ്เดจോเดŸ്เดŸുเดชോเดตുเดจ്เดจเดคും เด—ോเดณเดŸിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดคും .

A tale of vengeance เดŽเดจ്เดจ เดŸാเด—്‌เดฒൈเดจോเดŸെ เดตเดจ്เดจിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดฆി เด•ുเด™്เดซു เดฎാเดธ്เดฑ്เดฑเตผ เด’เดฐു เด•്เดณീเตป เดฑിเดตเดž്เดš് เดธ്เดฑ്เดฑോเดฑി เด†เดฃ് . เด‰เดค്เดคเดฐാเด—เดขിเดฒെ เดเดคോ เดšെเดฑുเด•ിเดŸ เดนിเดฎാเดฒเดฏเตป เดชเดŸ്เดŸเดฃเดค്เดคിเตฝ เดคാเดฎเดธിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด‹เดทി เดฑാം เดŽเดจ്เดจ เด•ുเด™്เดซു เดฎാเดธ്เดฑ്เดฑเดฑുเดŸെ เดœീเดตിเดคเดค്เดคിเตฝ เด’เดฐുเดจാเตพ เดธാเดฏാเดน്เดจเดค്เดคിเตฝ เดฒൂเดฏിเดธ് เด†เดจ്เดฑเดฃി เดŽเดจ്เดจൊเดฐു เดตിเดฒ്เดฒเตป เดตเดจ്เดจ് เดธംเดนാเดฐเดคാเดฃ്เดกเดตเดฎാเดŸുเด•เดฏാเดฃ് . เดคเดฒเดจാเดฐിเดดเดฏ്เด•്เด•് เดœീเดตിเดคം เดคിเดฐിเดš്เดšുเด•ിเดŸ്เดŸിเดฏ เด‹เดทിเดฏ്เด•്เด•് เดจเดท്เดŸเด™്เด™เตพ เดเดฑെเดฏാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു . เดชเด•്เดทെ , เดธിเดจിเดฎเดฏเดฒ്เดฒേ เดจാเดฏเด•เดจ് เดคിเดฐിเดš്เดš് เดตเดฐാเดคിเดฐിเด•്เด•ാเตป เดชเดฑ്เดฑിเดฒ്เดฒเดฒ്เดฒോ . เดจാเดฎเดฎാเดค്เดฐเดฎാเดฏ เดˆ เด•เดฅเดฏാเดฃ് เด’เดฐു เดฎเดฃിเด•്เด•ൂเตผ เดŽเดŸുเดค്เดค് เด•ാเดฐ്เดฏเดฎാเดฏ เดกെเด•്เด•เดฑേเดทเดจൊเดจ്เดจും เด•ൂเดŸാเดคെ เดซเดธ്เดฑ്เดฑ് เดนാเดซിเตฝ เดŽเดฌ്เดฐിเดก് เดชเดฑเดž്เดžു เดตെเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค് .

เดคเดŸ്เดŸിเด•്เด•ൂเดŸ്เดŸ് เดŽเดจ്เดจ് เดชเดฑเดฏിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด†เดฆ്เดฏ เด’เดฐു เดฎเดฃിเด•്เด•ൂเดฑിเดจ് เดถേเดทം เดตเดฐുเดจ്เดจ เดช്เดฐเดคിเด•ാเดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เด’เดฐു เดฎเดฃിเด•്เด•ൂเตผ เดซൈเดฑ്เดฑ് เดธീเดจുเด•เตพ เด†เดฃ് เดชเดŸเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เด—ിเดฏเตผ เดคเดŸ്เดŸുเดจ്เดจเดค് . เด‡เดจ്เดฑเตผเดฎിเดทเตป เดŽเดจ്เดจ് เดŽเดดുเดคിเดฏിเดŸ്เดŸ เดธ്เด•്เดฐീเดจിเดฒെ เด…เด•്เดทเดฐเด™്เด™เตพ เดคเด•ിเดŸം เดฎเดฑിเดž്เดžു เดŸെเตผเดฎിเดจേเดทเตป เดŽเดจ്เดจാเดฏി เดฎാเดฑുเดจ്เดจเดคാเดฃ് เดชിเดจ്เดจെ เด•ാเดฃുเดจ്เดจเดค് . เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดคเดจ്เดจെ เดŽเดดുเดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดธ്เด•്เดฐിเดช്เดฑ്เดฑിเตฝ เด‡เดตിเดŸെเดฏും เด…เดช്เดฐเดคീเด•്เดทിเดคเดค്เดตเด™്เด™เดณോ เดตเดดിเดค്เดคിเดฐിเดตുเด•เดณോ เด’เดจ്เดจുเดฎിเดฒ്เดฒെเด™്เด•ിเดฒും เดฎാเตผเดท്เดฏเตฝ เด†เตผเดŸ്เดธ് เด‡เดคുเดตเดฐെ เด’เดฐു เดฎเดฒเดฏാเดณเดชเดŸเดค്เดคിเดฒും เดŽเดŸുเดค്เดคിเดŸ്เดŸിเดฒ്เดฒാเดค്เดค เดตിเดงം เดตൃเดค്เดคിเดฏാเดฏി เดšെเดฏ്เดคു เดตเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു.

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...