Skip to main content

Danny


 Danny Movie Review: Danny is what you might get when you have vague notions of what a murder mystery is but no clue of scriptwriting. The film is a masterclass in bad writing. Things happen in this film just because the director wills them to happen. There is no organic development of the scenes. Take the scene in which Kunthavai (Varalaxmi Sarathkumar), a newly promoted cop, is being thanked by the mother of a man who has been arrested on charges of murdered his young wife. The scene happens in Kunthavai’s house, in the day, and the camera pans inside to show us her sister Mathi proudly smiling. And the very next moment, we see the two sisters somewhere outside, at night, and a duo on a bike attacking them. This hop-skip-jump approach to scenes is not just disorienting (purely unintended, though), but also lays bare the paucity of imagination.



What we get in Danny are plot points instead of storytelling. Scene 1: Introduce the dog. Scene 2: Introduce the dog handler. Scene 3: The crime. Scene 4: Kill he dog handler. Scene 5: Introduce the protagonist. Scene 6: Make protagonist investigate the murder. Scene 7: Clue No 1. So on and so forth. While this approach might seem decent enough, what goes missing is how the scenes play out, and how smoothly they flow into one another. The same approach goes for the characters — cop who believes in justice rather than upholding the law; an innocent sister who has to die so that the investigation feels personal; a dog who is a sidekick; an antagonist who is a druggie; comedians who pop up trying (vainly) to make us laugh… We hardly care about any of these characters, even more so because none of them is developed beyond what their one-line description sounds like.

The director seems to have left it to his lead actress to make this simplistic writing work. But Varalaxmi, who looks the part, cannot do much because her character isn’t fleshed out well. Moreover, the filmmaking is equally basic. We get re-enactments of the murders just so the director can wring some sympathy out of us. But the problem is that even by the 15th minute, the viewer is already busy trying to solve a mystery of their own — the mystery of the lost interest? And they do not even have a dog to sniff it out!

ஒரு சின்ன சப்ஜெக்டை கூட, இப்படியான படமாக உருவாக்க முடியும். ஆனால் இது எதுவுமே இல்லாமல் கிரைம் த்ரில்லர், தஞ்சை மாவட்ட கதை களம், வரலட்சுமி ஹீரோயின். ஒளிப்பதிவாளர் பி.ஜி.முத்தையா தயாரிப்பு என்ற பில்டப்புகளுடன் வெளியாகி இருக்கிறது, டேனி! கிரைம் த்ரில்லருக்கான குறைந்தபட்ச நியாயத்தைக் கூட செய்யாமல் இரண்டு மணி நேரத்துக்கும் குறைவான ஒரு தொலைக்காட்சி தொடர் எபிசோடாக கடந்து சென்று விடுகிறது.

தஞ்சையின் பிரபலமான மருத்துவர், தனது ஒரே மகனை செல்லமாக வளர்க்கிறார். மகன் கேட்கும் போதெல்லாம் பணத்தை அள்ளிக் கொடுக்கிறார். ஒரு கட்டத்தில் மருத்துவமனையில் புழங்கும் ஒரு மருந்தை போதையாக உபயோகிக்க ஆரம்பித்து, அந்தப் போதையால் இளம்பெண்களைக் கடத்தி பாலியல் வன்கொடுமை செய்து கொல்கிறார். இதை தொடர்கிறார். இந்த மர்ம மரணங்கள் பற்றி விசாரிக்கிறார், போலீஸ் இன்ஸ்பெக்டர் வரலட்சுமி.

ஒரு கட்டத்தில் அவரது சகோதரியே வில்லனிடம் சிக்கி சீரழிகிறாள். பிறகு அவர் எப்படி டேனியின் உதவியுடன் வில்லனை கண்டுபிடித்து அழிக்கிறார் என்பது கதை. படத்தின் டைட்டில், டேனி. இது ஒரு போலீஸ் நாயின் பெயர். வரலட்சுமி குந்தவையாக வருகிறார். என்றாலும் ஒரு நாயின் பெயரையே படத்திற்கு டைட்டிலாக வைத்திருக்கிறார்களே என்று ஆச்சர்யத்தோடு பார்த்தால், அந்த நாய் வருகிறது, ஓடுகிறது, குரைக்கிறது, ஓடுகிறது. அதைத் தவிர வேறெதையும் செய்யவில்லை.

படத்தின் நாட்டை ஒரு ஹாலிவுட் படத்தில் இருந்து எடுத்திருக்கிறார்கள். அதை தஞ்சை களத்தில் தர முயற்சித்திருக்கிறார் இயக்குனர். முயற்சி திருவினையாக்கவில்லை. வரலட்சுமி மட்டுமே படத்தில் தெரிந்த முகம், அவரும் காக்கி யூனிபார்மை போட்டுக்கொண்டு நடந்தாலே போதும் என்று முடிவு செய்து நடித்திருக்கிறார். வரலட்சுமி உள்பட படத்தில் யாருமே நடிக்கவில்லை.

தங்களுக்கு கொடுக்கப்பட்ட வசனத்தை கேமரா முன்னால் பேசிவிட்டு போயிருக்கிறார்கள். ஒளிப்பதிவாளர் மட்டுமே கொஞ்சம் மெனக்கெட்டிருக்கிறார். கொரோனா லாக்டவுனால் ஊர் பக்கம் போக முடியாத தஞ்சாவூர்காரர்கள் தங்கள் ஊரை பறவை பார்வையில் பார்த்து சந்தோஷப்பட்டுக் கொள்ளலாம். 'ஓடிடி தளத்துக்குன்னாலும் கொஞ்சம் உருப்படியா எடுக்கலாம்ல' என்கிறார்கள் ரசிகர்கள்.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...