Skip to main content

RICHIE



RICHIE SYNOPSIS: A journalist tries to find the real virtue of a man called Richie from people who had known him.

RICHIE REVIEW: 'Who IS Richie?' That's the quest on which a journalist (Shraddha Srinath) embarks on, to find out the real virtue of the man who is different things to different people. Kaka Peter (Kumaravel) sees Richie (Nivin Pauly) as a hireling of gangster Isaac Annachi, (GK Reddy, whose snow-white fake beard makes him seem like Santa), at whose hands he almost met his death. But for Murugesh (Aadukalam Murugadoss), he is the friend who treated him with compassion. As for Richie's father, Sagayam (Prakash Raj), a reverend, he is someone who is beyond redemption. And Raghu (Raj Bharath), who was once a friend, sees him as someone who dashes his plans.

A remake of the Kannada film Ulidavaru Kandanthe, Richie is built around characters who are victims of their circumstances. Richie is unable to overcome the fact that both his friend and father deserted him in his hour of need. Raghu is more concerned about his own safety and future, having run away from gang with a treasure — an invaluable statue. And that makes his mother, Radha (Thulasi), who pines for her long-lost son, a victim as well. Peter, on the other hand, has to face the reaction that comes him way following his action of ignoring Isaac Annachi. Meanwhile, Selvam (Natty) has come to the place to forget the ghost of his past, and his actions there are defined by his attraction to Peter's sister Philomina (Lakshmi Priyaa).

Where Richie scores is in the new-age-y treatment of its premise. Gautham Ramachandran breaks up the film into various chapters through which we learn both about Richie and the events of the past. And in all these chapters, we get a sub-plot involving the treasure, which is a metaphor for the happiness that lies within each of these character's grasp only to elude them in the end.

But the film doesn't leave as much of an impact as it should. This is mainly because it doesn't feel rooted in its milieu. It is overtly stylised to give it the feel of a neo-noir, but this approach ends up alienating us, to some extent. Both the dialogues, which have a lot more English than you would expect from a film set in a coastal village, and the costumes feel out of place; even Nivin's strong Malayalam accent doesn't gel. Thankfully, even when the arty approach threatens to distance the

characters from audience, the fine cast also does its best to make us care about them. The cinematography by Pandi Kumar, which is all mood, and the flamboyant score by Ajaneesh Loknath, which, at times, drowns out the dialogues, keep us absorbed in this tale.
เดคാเดฐเดจിเดฐเดจിเดตിเตป เดชോเดณി, เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดถ്เดฐീเดจാเดฅ്, เดจเดŸเดฐാเดœเตป เดธുเดฌ്เดฐเดน്เดฎเดฃ്เดฏเตปเดธംเดตിเดงാเดจംเด—ൗเดคം เดฐാเดฎเดšเดจ്เดฆ്เดฐเดจ്‍ เดธിเดจിเดฎ เดตിเดญാเด—ംActionเดฆൈเดฐ്‍เด˜്เดฏം111
Critic Review
เดจേเดฐം, เดช്เดฐേเดฎം‌ เดŽเดจ്เดจീ เดธിเดจിเดฎเด•เตพ เดคเดฎിเดด്‍เดจാเดŸ്เดŸിเดฒ്‍ เดฎിเด•เดš്เดš เดช്เดฐเดคിเด•เดฐเดฃเด™്เด™เตพ เดจേเดŸിเด•ൊเดŸുเดค്เดคിเดฐുเดจ്เดจเดคിเดจാเดฒും, เดจിเดตിเตป เดชോเดณിเดฏുเดŸെ เด†เดฆ്เดฏ เดคเดฎിเดด് เดธിเดจിเดฎ เดšുเดตเดŸുเดตെเดฏ്เดช്เดช് เดŽเดจ്เดจ เดจിเดฒเดฏിเดฒും เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดŸെ เดฑീเดฒീเดธിเด™്เด™ിเดจു เดฎเดฒเดฏാเดณിเด•เดณും เดคเดฎിเดดเดฐും เด’เดฐേเดธเดฎเดฏം เด•ാเดค്เดคിเดฐിเด•്เด•ുเด•เดฏാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു.

2014เตฝ เด•เดจ്เดจเดŸ เดธിเดจിเดฎเดฏിเตฝ เดตിเดช്เดฒเดตം เดธൃเดท്เดŸിเดš്เดš เดธിเดจിเดฎเดฏെเดจ്เดจ เด“เดฎเดจเดช്เดชേเดฐുเดณ്เดณ, เดฐเด•്เดทിเดค്เดค് เดทെเดŸ്เดŸി เด•เดฅเดฏും, เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏും เดธംเดตിเดงാเดจเดตും เดจിเตผเดต്เดตเดนിเดš്เดš, เด…เดฆ്เดฆേเดนം เดคเดจ്เดจെ เดจാเดฏเด•เดจാเดฏി เด…เดญിเดจเดฏിเด•്เด•ുเด•เดฏും เดšെเดฏ്เดค 'เด‰เดณിเดกเดตเดฑു เด•เดฃ്เดŸเดจ്‍เดฑെ'เดฏുเดŸെ เดคเดฎിเดด് เดฑീเดฎേเด•്เด•് เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃു เดฑിเดš്เดšി. เดตിเดจോเดฆ് เดทൊเตผเดฃ്เดฃൂเดฐും เด†เดจเดจ്เดค് เด•ുเดฎാเดฑും‌ เดšേเตผเดจ്เดจ് เดจിเตผเดฎ്เดฎിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്‍เดฑെ เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏും เดธംเดตിเดงാเดจเดตും เด—ൗเดคം เดฐാเดฎเดšเดจ്เดฆ്เดฐเดจാเดฃ്.

เดจിเดฏോ เดจൊเดฏเตผ เด†เด•്เดทเตป เด•്เดฐൈം เดตിเดญാเด—เดค്เดคിเตฝ เดšിเดค്เดฐീเด•เดฐിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ, เดคിเดฐเด•്เด•เดฅเดฏിเดฒും เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณിเดฒുเดฎൊเด•്เด•െ เดต്เดฏเดค്เดฏเดธ്เดคเด•เตพ เดชเดฐീเด•്เดทിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด’เดฐു เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃിเดค്. เดฑിเดš്เดšി เดŽเดจ്เดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคെ เดšുเดฑ്เดฑിเดชเดฑ്เดฑിเดฏാเดฃു เด•เดฅാเดตിเด•เดธเดจം. เดšെเดฑുเดช്เดชเดค്เดคിเตฝ เดšെเดฏ്เดคൊเดฐു เดตിเด•ൃเดคിเดฏുเดŸെ เดซเดฒเดฎാเดฏി เดŽเดŸ്เดŸു เดตเตผเดทം เดœുเดตเดจൈเตฝ เดนോเดฎിเตฝ เด•ിเดŸเด•്เด•േเดฃ്เดŸി เดตเดจ്เดจ, เดคൂเดค്เดคുเด•ുเดŸിเดฏിเดฒെ เดคീเดฐเดฆേเดถเด—്เดฐാเดฎเดค്เดคിเดฒെ เด’เดฐു เดชാเดคിเดฐിเดฏുเดŸെ เดฎเด•เดจാเดฃു‌ เดฑിเดš്เดšാเตผเดก് เด…เดฅเดตാ เดฑിเดš്เดšി. เดฎുเดคിเตผเดจ്เดจเดช്เดชോเตพ เดฑിเดš്เดšി เดจാเดŸ്เดŸിเดฒെ เดชേเดฐുเด•േเดŸ്เดŸ เดคെเดฎ്เดฎാเดŸിเดฏും เด—ുเดฃ്เดŸเดฏുเดฎാเดฏി เดฎാเดฑി. เด†เดฐെเดฏും เด•ൂเดธാเดคെ, เดธเดฆാเดธเดฎเดฏเดตും เดตെเดณ്เดณเดฎเดŸിเดš്เดš്, เดšുเดฃ്เดŸเดค്เดค് เดธിเด—เดฐเดฑ്เดฑും เด•เดค്เดคിเดš്เดšാเดฃു เดจเดŸเดค്เดคം. เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดŸെ เดนീเดฑോเดฏിเดธเดตും เดฎാเดธ്เดธും เด…เดค്เดฏാเดตเดถം เดฎเดธാเดฒเดฏൊเด•്เด•െ‌ เดšേเตผเดค്เดค് เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃു เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്.

เด’เดฐു เดœേเดฃเดฒിเดธ്เดฑ്เดฑും เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดฎാเดฏി เด…เด•เดจ്เดจ เดชเดฐിเดšเดฏเดตുเดฎുเดณ്เดณ เด’เดฐു เดธ്เดค്เดฐീเดฏുเดŸെ เด…เดจ്เดฏേเดทเดฃเด™്เด™เดณിเตฝ เดจിเดจ്เดจാเดฃു เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดŸെ เด•เดฅเดฏിเดฒേเด•്เด•് เดตเดฐുเดจ്เดจเดค്. เด…เดŸുเดค്เดคു เดจเดŸเดจ്เดจൊเดฐു เดธംเดญเดตเดค്เดคിเตฝ เดฐเดฃ്เดŸുเดชേเตผ เดฎเดฐเดฃเดช്เดชെเดŸ്เดŸു. เด† เดตിเดทเดฏเดค്เดคിเดจ്‍เดฑെ เดธเดค്เดฏാเดตเดธ്เดฅ เด…เดฑിเดฏാเดจും เด…เดจ്เดตേเดทിเด•്เด•ാเดจുเดฎാเดฏി เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดฎാเดฏി เดฌเดจ്เดงเดช്เดชെเดŸ്เดŸ เดชเดฒเดฐുเดŸെเดฏും เด…เดจുเดญเดตเด™്เด™เดณിเดฒൂเดŸെเดฏാเดฃു เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดตിเด•เดธเดจം.

เดจിเดฐเดตเดงി เดชാเดฐเดฒเตฝ เด•เดฅเด•เตพ เดธിเดจിเดฎเดฏിเตฝ เด•เดŸเดจ്เดจുเดตเดฐുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്. เด•േเดจ്เดฆ്เดฐเด•เดฅเดฏുเดฎാเดฏി เดฌเดจ്เดงเดช്เดชെเดŸ്เดŸ് เด’เดฐുเดชാเดŸ് เด‰เดชเด•เดฅเด•เดณും เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณും เด•เดŸเดจ്เดจുเดตเดฐുเดจ്เดจു. เด†เด•െเด•ൂเดŸി เด…เดตിเดฏเตฝ เดชเดฐുเดตเดฎാเดฃു เดฑിเดš്เดšി. เดจിเดตിเตป เดจเดจ്เดจാเดฏി เดคเดจ്เดจെ เดฑിเดš്เดšിเดฏെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดŸ്เดŸുเดฃ്เดŸ്. เดฐെเด•്เดทിเดค്เดค് เดทെเดŸ്เดŸിเดฏുเดŸെ เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดฎാเดฏി เดคാเดฐเดคเดฎ്เดฏം‌ เดจเดŸเดค്เดคเดฐുเดคെเดจ്เดจ് เดช്เดฐเดฎോเดทเดจ്‍เดฑെ เดญാเด—เดฎാเดฏി เดจเดŸเดค്เดคിเดฏൊเดฐു เด…เดญിเดฎുเด–เดค്เดคിเดฒ്‍ เดชเดฑเดž്เดžിเดฐുเดจ്เดจു. เดคเดฎിเดด് เดกเดฏเดฒോเด—ുเด•เตพ เดšിเดฒเดฏിเดŸเดค്เดค് เดชเดฑเดฏുเดฎ്เดชോเตพ เดธ്เดตเดญാเดตിเด•เดค เดจเดท്เดŸเดช്เดชെเดŸുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸെเดจ്เดจเดคൊเดดിเดš്เดšാเตฝ เดฎിเด•เดš്เดš เดฐീเดคിเดฏിเตฝ เดคเดจ്เดจെ, เดจിเดตിเตป เดฑിเดš്เดšിเดฏെเดจ്เดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเดค്เดคെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšുเดฃ്เดŸ്.

เดช്เดฐเด•ാเดถ് เดฐാเดœ്, เดจเดŸเดฐാเดœ് เดธുเดฌ്เดฐเดฎเดฃ്เดฏเตป, เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดถ്เดฐീเดจാเดฅ്, เดฒเด•്เดท്เดฎി เดช്เดฐിเดฏ เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐാเดฃു เดฎเดฑ്เดฑു เดช്เดฐเดงാเดจ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดฒെ เดธംเด—ീเดคം เด•เดจ്เดจเดŸเดฏിเตฝ เดšെเดฏ്เดค เด…เดœเดจീเดท് เดฒോเด•เดจാเดงเตป เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃു. เดฌി.เดœി.เดŽเดฎും เดชാเดŸ്เดŸുเด•เดณും เดตเดณเดฐെ เดฎിเด•เดš്เดšเดคും เดฐเดธเด•เดฐเดตുเดฎാเดฃ്.

เด‰เดณിเดกเดตเดฑു เด•เดฃ്เดŸเดจ്‍เดฑെเดฏും เดฑിเดš്เดšിเดฏും เด•เดฅാเดชเดฐเดฎാเดฏി เดเดฑെ เดธാเดฎ്เดฏเดคเด•เดณുเดณ്เดณ เดธിเดจിเดฎเด•เดณാเดฃ്. เดŽเดจ്เดจാเตฝ เด…เดตเดคเดฐเดฃเดค്เดคിเดฒും เดธംเดตിเดงാเดจเดค്เดคിเดฒും เดฐเดฃ്เดŸു เดง്เดฐുเดตเด™്เด™เดณിเดฒാเดฃെเดจ്เดจ് เดชเดฑเดฏേเดฃ്เดŸിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เดฐെเด•്เดทിเดค്เดค് เดทെเดŸ്เดŸിเดฏുเดŸെ เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดตാเดฒിเตฝ เด•െเดŸ്เดŸാเตป เดชോเดฒും เด•ൊเดณ്เดณാเดค്เดค เด’เดฐു เดšเดตเตผ เดฑീเดฎേเด•്เด•് เด†เดฃു เดฑിเดš്เดšി เดŽเดจ്เดจു เดชเดฑเดฏേเดฃ്เดŸിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจു.

เด†เด•്เดทเดจ്‍ เด•ൊเดฑിเดฏോเด—്เดฐാเดซി, เด•ോเดฎ്เดชോเดธിเดทเดจ്‍เดฑെ เดธൂเดท്เดฎเดค เดŽเดจ്เดจീ เด•ാเดฐ്เดฏเด™്เด™เดณിเตฝ เด’เด•്เด•െ เด…เดคീเดต เดถ്เดฐเดฆ്เดง เดšെเดฒുเดค്เดคിเดฏിเดฐുเดจ്เดจ เดฐെเด•്เดทിเดค്เดคിเดจ്‍เดฑെ เดธിเดจിเดฎเดฏെ เดจാเดฃം เด•െเดŸുเดค്เดค เดตിเดงเดฎുเดณ്เดณൊเดฐു เดฑീเดฎേเด•്เด•ാเดฃു เด—ൗเดคം เดฐാเดฎเดšเดจ്เดฆ്เดฐเตป เดจเดŸเดค്เดคിเดฏിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്.

เด›ാเดฏാเด—്เดฐเดนเดฃം, เดฎേเด•്เด•เดช്เดช്, เดธംเด—ീเดคം, เด…เดญിเดจเดฏം เดŽเดจ്เดจിเดตเดฏൊเด•്เด•െ‌ เดฎിเด•เดš്เดš് เดคเดจ്เดจെ เดจിเตฝเด•്เด•ുเดฎ്เดชോเตพ เดฑിเดš്เดšി เด†เด•െ เดฎൊเดค്เดคം เดคเดฐുเดจ്เดจ‌ เด†เดธ്เดตാเดฆเดจം เดคൃเดช്เดคിเด•เดฐเดฎเดฒ്เดฒ. เด‡เดดเดš്เดšിเดฒും, เด•เดฒ്เดฒുเด•เดŸിเดฏും, เดเดš്เดšുเด•െเดŸ്เดŸเดฒും เดฎുเดดเดš്เดš് เดจിเตฝเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เดธംเดตിเดงാเดจเดค്เดคിเดฒും เดŽเดกിเดฑ്เดฑിเด™്เด™ിเดฒെเดฏും เดชാเดณിเดš്เดšเด•เตพ เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃു‌ เดฑിเดš്เดšിเดฏുเดŸെ เดตീเดด്เดšเด•เตพ.เด’เดฐു เด†เด•്เดทเตป เดฎൂเดตി เดช്เดฐเดคീเด•്เดทിเดš്เดš് เดŸിเด•്เด•เดฑ്เดฑ് เดŽเดŸുเด•്เด•ുเดจ്เดจ เดช്เดฐേเด•്เดทเด•เดจെ เดจിเดฐാเดถเดช്เดชെเดŸുเดค്เดคാเตป เดธാเดง്เดฏเดคเดฏേเดฑെเดฏുเดณ്เดณ เดธിเดจിเดฎเดฏാเดฃു‌ เดฑിเดš്เดšി.

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...