Skip to main content

Cuban Colony




After the hit film Angamaly Diaries, Cuban Colony is yet another movie based on the rustic township. The movie revolves around the life of simpletons of the locality.

The film is about a handful of friends, who come together on the occasion of a wedding and how certain turn of events lead to gang wars. 

The film is directed and written by Manoj Varghese Parecattil and for a debutant, he shows promise as the captain of the project. Working with some known actors and newcomers, selected through rigorous auditions, Manoj makes them perform quite convincingly. Jino John, Sreekanth, Abel B Kunnel, Aishwarya Unni, Sreeraj, Gokul and Anagha Maria Ann, who lead the narrative, have all landed into their characters on two feet. Sinoj P Ayyappan cranks the camera for this Angamali story and his cinematic eye finds a good pairing with the director's vision. The 'maanga curry' song by Aristo Suresh was probably talked about much ahead of the release of the film for it's rustic, folk flavour. However, Cuban Colony has two more songs, both of which are reasonably well executed. Aloshya Kavumpurath does a good job with the music and background score of Cuban Colony blending it neatly into the narrative. 

Manoj is definitely a better director than a writer as the story is somewhat half baked. While the film has it's cinematic moments it also drags its feet along, quite a bit. With some more precision and deftness on the editing table, Cuban Colony would have won our rapt attention.

Albeit a few flaws, the team of Cuban Colony deserves a round of applause. For a team largely made of newbies they have made the story into a visual experience of fairly good cinematic quality. 





เด•്เดฏൂเดฌเตป เด•ോเดณเดจി เดนിเดฑ്เดฑാเดฏ เด…เด™്เด•เดฎാเดฒി เดกเดฏเดฑിเด•്เด•് เดถേเดทം เดฆുเดฌാเดฏ് เดŸൗเตบเดทിเดช്เดชിเดจ്เดฑെ เด…เดŸിเดธ്เดฅാเดจเดค്เดคിเดฒാเดฃ് เดšിเดค്เดฐം เดจിเตผเดฎ്เดฎിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดฒเดณിเดคเดฎാเดฏ เดฆൈเตผเด˜്เดฏเดฎുเดณ്เดณ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคെ เดšുเดฑ്เดฑിเดช്เดชเดฑ്เดฑിเดฏാเดฃ് เดšിเดค്เดฐം.

เดธിเดจിเดฎ เด’เดฐു เด•เดฒ്เดฏാเดฃเดธเดฎเดฏเดค്เดค് เด’เดฐുเดฎിเดš്เดš് เด’เดฐുเดฎിเดš്เดš് เด’เดฐു เด•ൂเดŸ്เดŸം เดธുเดนൃเดค്เดคുเด•്เด•เดณാเดฃ്. เดšിเดฒ เดธംเด˜เดŸ്เดŸเดจเด™്เด™เตพ เดจเดŸเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค് เดธംเด˜เดŸ്เดŸเดจเด™്เด™เดณിเดฒേเด•്เด•ാเดฃ്.

เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดฎเดจോเดœ് เดตเตผเด—ീเดธ് เดชเดฐเด•െเดฑ്เดฑിเดฒാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เด…เดฐเด™്เด™േเดฑ്เดฑเดค്เดคിเดจൊเดช്เดชം เดˆ เดšിเดค്เดฐเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดจാเดฏเด•เดจാเดฏും เด…เดฆ്เดฆേเดนം เดตാเด—്เดฆാเดจം เดšെเดฏ്เดฏുเดจ്เดจു. เดšിเดฒ เดช്เดฐเดถเดธ്เดคเดฐാเดฏ เด…เดญിเดจേเดคാเด•്เด•เดณും เดชുเดคുเดฎുเด–เด™്เด™เดณുเดฎൊเดค്เดค് เดœോเดฒി เดšെเดฏ്เดฏുเดฎ്เดชോเตพ, เดฎเดจോเดœ് เด•เดฐിเดฏเตผ เดตเดดി เดคിเดฐเดž്เดžെเดŸുเดค്เดค്, เดฎเดจോเดœ് เด…เดตเดฐെ เดฌോเดงเดชൂเตผเดต്เดตം เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เดœിเดจเตป เดœോเตบ, เดถ്เดฐീเด•ാเดจ്เดค്, เด†เดฌേเตฝ เดฌി เด•ുเดจ്เดจเตฝ, เดเดถ്เดตเดฐ്เดฏ เด‰เดฃ്เดฃി, เดถ്เดฐീเดฐാเดœ്, เด—ോเด•ുเตฝ, เด…เดจเด˜ เดฎเดฐിเดฏ เด†เตป เดŽเดจ്เดจിเดตเดฐെเดฒ്เดฒാം เดฐเดฃ്เดŸു เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณിเตฝ เดคเด™്เด™เดณുเดŸെ เด•เดฅാเดชാเดค്เดฐเด™്เด™เดณിเดฒേเด•്เด•് เดŽเดค്เดคുเดจ്เดจു. เดธിเดจോเดœ് เดชി เด…เดฏ്เดฏเดช്เดชเตป เดˆ เด…เด™്เด•เดฎാเดฒി เด•เดฅเดฏുเดŸെ เด•്เดฏാเดฎเดฑ เดšเดฒിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจ്เดฑെ เด•ാเดด്เดšเดช്เดชാเดŸോเดŸെ เดจเดฒ്เดฒൊเดฐു เดœോเดกിเดฏാเดฃ് เดธിเดจ്เดงു. เด…เดฐിเดธ്เดฑ്เดฑോ เดธുเดฐേเดทിเดจ്เดฑെ 'เดฎാംเด— เด•เดฑി' เดŽเดจ്เดจ เด—ാเดจം เดˆ เดธിเดจിเดฎเดฏുเดŸെ เดฑിเดฒീเดธിเดจു เดฎുเตปเดชാเดฃ് เดเดฑെเดฏും เดธംเดธാเดฐിเดš്เดšเดค്. เดŽเดจ്เดจിเดฐുเดจ്เดจാเดฒും, เด•്เดฏൂเดฌเตป เด•ോเดณเดฃിเด•്เด•് เดฐเดฃ്เดŸു เด•ൂเดŸി เด•ൂเดŸുเดคเตฝ เด—ാเดจเด™്เด™เตพ เด‰เดฃ്เดŸ്, เด…เดต เดฐเดฃ്เดŸിเดฐเดŸ്เดŸി เดจเดจ്เดจാเดฏി เดจเดŸเดช്เดชിเดฒാเด•്เด•ുเดจ്เดจു. เด•്เดฒോเดฌเตป เด•ോเดณเดจിเดฏിเดฒെ เดธംเด—ീเดคเดตും เดชเดถ്เดšാเดค്เดคเดฒ เดธ്เด•ോเดฑും เด‰เดณ്เดณ เด’เดฐു เดšിเดค്เดฐเดฎാเดฃ് เด…เดฒോเดท്เดฏ เด•เดตുเดฎ്เดชുเดฑเดค്เดค്.

เด’เดฐു เด•เดฅ เดŽเดดുเดค്เดคുเด•ാเดฐเดจെเด•്เด•ാเดณും เดฎിเด•เดš്เดšൊเดฐു เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจെเดฏാเดฃ് เดฎเดจോเดœ് เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดธിเดจിเดฎเดฏ്เด•്เด•് เดธിเดจിเดฎാเดฑ്เดฑിเด•് เด•്เดตോเตบเดธ് เด‰เดฃ്เดŸ്. เดŽเดกിเดฑ്เดฑിเด™് เดŸേเดฌിเดณിเตฝ เด•ുเดฑเดš്เดšുเด•ൂเดŸി เด•ൃเดค്เดฏเดคเดฏോเดŸെเดฏും เด•ൃเดค്เดฏเดคเดฏോเดŸെเดฏുเดฎുเดณ്เดณ เด•്เดฏൂเดฌเตป เด•ോเดณเดฃിเด•്เด•് เดžเด™്เด™เดณുเดŸെ เดง്เดฏാเดจเดถ്เดฐเดฆ്เดง เดฒเดญിเด•്เด•ുเดฎാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു.


เด•ുเดฑเดš്เดšു เด•ുเดฑเดตുเด•เตพ เด‰เดฃ്เดŸെเด™്เด•ിเดฒും, เด•്เดฏൂเดฌเตป เด•ോเดณเดจി เดธംเด˜ം เด’เดฐു เด•ൈเดฏเดŸി เด•เดฐเดธ്เดฅเดฎാเด•്เด•ും. เดจเดฒ്เดฒൊเดฐു เดธിเดจിเดฎാเดฑ്เดฑിเด•് เด•്เดตാเดณിเดฑ്เดฑിเดฏുเดŸെ เด’เดฐു เดฆൃเดถ്เดฏാเดจുเดญเดตเดฎാเดฏി เด…เดตเตผ เด’เดฐു เดชുเดคിเดฏ เดŸീเดฎിเดจെ เด…เดตเดคเดฐിเดช്เดชിเดš്เดšു.


Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...