Skip to main content

Lakshmi




Lakshmi(Ditya) is an aspiring dancer who wants to win the Indian Little Champs title. Due to her family restrictions, she is unable to fulfill her dream. This is the time, Vijay Krishna(Prabhudeva) spots Lakshmi and helps her join a dance academy in Hyderabad.
When everything is set up for Lakshmi’s group to perform at the Indian Little Champs show, one of the committee members throws Lakshmi and VK a massive challenge. What is that challenge? Will VK accept it and come out victorious in the end? To know this, you need to catch the film in theaters near you.

One of the major plus points of the film are the kids who performed at the dance show. They are just amazing and it’s an absolute treat to watch them perform some difficult dance movements with so much ease and flexibility.
Especially, Ditya, who played the titular role is just outstanding. She is seen dancing throughout the film with so much grace and impressive facial expressions. Upcoming heroine Aishwarya Rajesh’s performance as a responsible young mother is convincing.
Not to forget, Prabhudeva, the Indian Michael Jackson. After so many years of his dancing career, PD still manages to give goosebumps to the audience with his enthralling and electrifying dance moves. The five-minute dance rehearsal in the flashback episode where Prabhudeva keeps on dancing with different variations is just magnificent.

Like any other dance-based film, the core point in Lakshmi is also the same. Two dance groups fighting for a title, their back stories and finally everyone uniting in the end, such stories are quite similar in many dance-based films. As the film mainly deals with dance there are no other basic commercial elements.
Yet another minus of the film is that the emotional bond between Prabhudeva and Aishwarya Rajesh’s relationship is not showcased in a proper way. The film’s pace drops a bit during pre-climax as the proceedings run on a very predictable note.

Director Vijay, who is widely known for his emotional dramas has come up with a regular dance-based film. But he nicely inserted the required emotions at appropriate intervals. His idea of making a dance-based film with kids is appreciable and Vijay has worked very hard to extract superb performances from the kids.
Editing work by Anthony is good as he kept the film’s runtime short and sweet. Cinematography by Nirav Shah is apt as he nicely exposed the stage setup and color texture decently. Lastly, music by Sam C. S., which is crucial for a dance-based film shines as the beats and song bits which come in the latter half of the film are foot tapping. Production values for this limited budget film are good.
:
On the whole, Lakshmi is a typical dance-based film with some amazing dance moves from the little kids. Prabhu Deva and the little girl Ditya are show stealers. On the flip side, the story and core theme of the film are routine and quite old. If you are ok with this regular template and slow-paced narration, Lakshmi is worth a watch for all dance lovers.


లక్ష్మి కి డ్యాన్స్ అంటే ప్రాణం. అయితే వాళ్ళ అమ్మ నందిని (ఐశ్వర్య రాజేష్) కి గతంలో జరిగిన అనుభవం వల్ల ఆమెకు లక్ష్మి డ్యాన్స్ చేయడం అస్సలు ఇష్టం ఉండదు. దాంతో లక్ష్మి , నందిని కి తెలియకుండా వీలుదొరికినప్పుడల్ల ఎక్కడపడితే అక్కడ డ్యాన్స్ చేస్తూ ఉంటుంది. ఈ క్రమంలో ప్రైడ్ అఫ్ ఇండియా జూనియర్స్ అనే కాంటెస్ట్ స్టార్ట్ అవుతుంది. ఈ షో లో లక్ష్మి ఎలాగైనా పాల్గొనాలి అనుకుంటున్నా క్రమంలో ఆమెకు కృష్ణ (ప్రభుదేవా) సాయం చేస్తాడు. అసలు కృష్ణ ఎవరు? ఆయనకు లక్ష్మి తల్లి నందినికి వున్నా సంభందం ఏమిటి? లక్ష్మి కోసం కృష్ణ ఏం చేశాడు ? ప్రైడ్ అఫ్ ఇండియా కాంటెస్ట్ లో లక్ష్మి గెలుస్తుందా? అనేదే మిగితా కథ.

డ్యాన్స్ నేపథ్యంలో జరిగే ఈ స్టోరీ కి దిత్యా ప్రధాన ఆకర్షణ గా నిలిచింది. తన డ్యాన్స్ తో ప్రేక్షకులను ఆకట్టుకోవడం మాత్రమే కాకుండా నటన తోను మెప్పించింది. ఇదే మొదటి సినిమా అయినా అనుభవం వున్నా అమ్మాయిలా అద్భుతంగా నటించింది. ఇక కోచ్ పాత్రలో ప్రభుదేవా పాత్ర ఆకట్టుకుంటుంది. ముఖ్యంగా ఆయన ఈ వయసులోకూడా తన స్టెప్స్ తో ప్రేక్షకులను మరో సారి ఫిదా చేశారు. ఇక కొరియోగ్రాఫర్స్ రుయల్, పరేష్ రూపొందించిన నృత్యాలు ప్రేక్షకులను అలరిస్తాయి. ముఖ్యం గా 5నిమిషాలపాటు సాంగ్ , మ్యూజిక్ లేకుండా కంపోజ్ చేసిన డ్యాన్స్ సినిమాకు హైలైట్ గా నిలిచింది.
స్టేజి ఫియర్ తో లక్ష్మి బాధపడుతుంటే తన భయాన్ని పోగొట్టే సీన్ కూడా చాలా బాగా చూపెట్టారు. లక్ష్మి అమ్మ పాత్రలో నటించిన ఐశ్వర్య రాజేష్ తన పాత్రా మేర చక్కగా నటించారు. ఇక దర్శకుడు సింపుల్ కథకు తన అనుభవాన్ని జోడించి ఎక్కడా తడబడకుండా చాలా బాగా తెరకెక్కించారు.

ఈ స్టోరీ చాలా సింపుల్ కావడంతో ఎక్కడ ఆసక్తికర ట్విస్ట్ లు కనపడవు. చివర్లో వచ్చే ట్విస్ట్ బాగున్నా ప్రేక్షకులు అంతగా కనెక్ట్ అవ్వరు. సినిమా ఆద్యంతం డ్యాన్స్ లు తప్ప వేరే కమర్షియల్ అంశాలు ఎక్కువగా లేకపోవడం నిరాశ కలిగిస్తుంది. సినిమాలో కోవై సరళ , సత్యం రాజేష్ లాంటికమెడియన్స్ వున్నావారిని సరిగ్గా వాడుకోలేదు.
ఇక ఫస్ట్ హాఫ్ సాగినంత స్పీడ్ గా సెకండ్ హాఫ్ ఉండదు. సెకండ్ హాఫ్ లో వచ్చే సన్నివేశాలు కొంచెం సాగదీసినట్టుగా అనిపిస్తాయి. ఇక ఈ చిత్రం తమిళ భాషలో తెరకెక్కడం వల్ల తెలుగు డబ్బింగ్ కూడా అంత పర్ఫెక్ట్ గా కుదర్లేదు.

ఎ ఎల్ విజయ్ సింపుల్ కథ ను తీసుకొని దానికి కొన్ని ట్విస్టులు జోడించి ఎలాంటి తడబాటు లేకుండా తెరకెక్కించాడు. ఆయన అనుకున్నది అనుకున్నట్టుగా తెర మీద చూపెట్టడంలో చాలా వరకు సఫలం అయ్యాడు. ఈ చిత్రానికి సంగీతం అందించిన సామ్ సి ఎస్ పనితనం బాగుంది. పాటలు ,బ్యాక్ గ్రౌండ్ స్కోర్ తో ఆకట్టుకున్నాడు.

లక్ష్మి రెగ్యులర్ కమర్షియల్ సినిమాలకు భిన్నంగా ఆద్యంతం ఆకట్టుకునే డ్యాన్స్ లతో తెరకెక్కింది. లక్ష్మి అనే అమ్మాయి కథతో తెరకెక్కిన ఈచిత్రంలో ప్రభుదేవా, దిత్యా ల నటన, డ్యాన్స్ లు చిత్రానికి హైలైట్ అవ్వగా ఎలాంటి ఆసక్తికరమైన మలుపులు లేకుండా సాగడం మైనస్ పాయింట్ గా చెప్పవచ్చు. చివరగా ఈచిత్రం డ్యాన్స్ ను ప్రేమించే వారికీ అమితంగా నచ్చుతుంది.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...