Skip to main content

Nannu Dochukunduvate




of camaraderie, love and madness, here’s Nannu Dochukunduvate that gives us another ringside view of the arena stepping into the shoes of a short film actor. She’s a college girl Meghana (Nabha Natesh), who comments on her own videos to generate hype for her mediocre short films, makes her principal ‘like’ her videos on social media, enjoys creating starry tantrums on sets, craves for attention in public and boasts of her follower count online. The director gives some validity to the crazy side in her and doesn’t portray her as a mere jumping jack. We give it a pass too, for she’s only a girl past her teens preferring to see the lighter side to life.

This lively character meets a sober, self-absorbed Karthik (Sudheer Babu), a stereotyped software engineer whose life revolves around numbers, targets and not friends. The situation that brings them together borders on absurdity-Karthik needs an escape route from marriage and has to convince his father that he’s in a relationship. The fun elements come alive ever since. The worlds of the contrasting personalities surprisingly find a meeting point. The two were supposed to act like a couple and here, they end up taking their equation to the next level in an unlikely journey. 

The atmosphere surrounding short films is authentic. There are notable Youtube stars Darling Das, Shanmukh Jaswanth, Viva Harsha to sprinkle timely and funny references, their wannabe-attitude gives scope for strong humour and even Sudheer Babu isn’t spared. Watch out for the dialogue-stretch where he struggles to say a dialogue for a short film (that’s apparently titled ‘Biscuit’). Nabha Natesh unleashes the livewire in her effectively amid these characters. 

The first hour is a breeze, the director is successful in balancing the film’s emotional and exaggerated dimensions. The trouble begins only later. The comedy quotient gets relatively redundant, one wonders what’s so funny about Shankarabharanam Thulasi saying, 'I don’t know how an aeroplane flies mid-air carrying so many people'. The film moreover runs on a predictable terrain and is more screenplay-driven than story-driven. 

The couple’s consistent mood-swings in their relationship begin to feel monotonous. The sparks only come in intermittently, we’re indulgently reminded that Sudheer Babu is the producer of the film too, that he’s now a commercially bankable actor and he gets his part with the fights, moves and costumes and even his twist to the ‘Priya Varrier-wink’. These parts don’t contribute so much to film though. The director brings in a quintessential and welcome twist to the proceedings just when you begin to lose hope. The emotional texture of the story does evoke a surprise, deserved more elaboration. Nasser, Thulasi bring credibility to their parts. It’s a bonus that the film ends on a high note. 

The enchanting parts may not come together to create a larger sum in Nannu Dochukunduvate, but the film is a riot when it sticks to humour and a passe, when it tries to give an emotional context to the lighter portions. 




కార్తీక్ (సుదీర్ బాబు) చాలా ఫోకస్డ్ గా చాలా ప్రాక్టికల్ గా ఉంటాడు. తన గోల్ కోసం..ఎప్పుడు కష్టపడే స్వభావం ఉన్న ఎంప్లాయ్. అలాంటి వ్యక్తి అమెరికా వెళ్లి.. తన గోల్ ని ఎలాగైనా సాధించాలని కలలు కంటూ.. ప్లాన్ చేసుకుంటుంటాడు. కానీ తన గోల్ కి అడ్డుగా అన్నట్టు అతనికి అతని పేరెంట్స్ పెళ్లి సంబంధాలు చూస్తుంటారు. ఈ క్రమంలో ఆ పెళ్లి సంబంధాలు నుంచి తప్పించుకోవడానికి కార్తీక్, మేఘన (నభ నటేష్)అనే షార్ట్ ఫిల్మ్ హీరోయిన్ని తన గర్ల్ ఫ్రెండ్ గా పేరెంట్స్ కి పరిచయం చేస్తాడు.
ఇలా కొన్ని పరిణామాల అనంతరం కార్తీక్ మేఘన పరిచయం స్నేహంగా, ఆ స్నేహం కాస్త ప్రేమాగా మారుతుంది. కానీ కొన్ని సంఘటనల కారణంగా కార్తీక్ మేఘనను దూరంగా పెట్టాలని భావిస్తాడు. కార్తీక్ మేఘనను దూరం పెట్టాల్సిన ఆ సంఘటనలు ఏమిటి ? అసలు కార్తీక్ తన గోల్ రీచ్ అవుతాడా ? చివరికి కార్తీక్ మేఘన ఎలా కలుసుకుంటారు ? లాంటి విషయాలు తెలియాలంటే ఈ చిత్రం చూడాల్సిందే.
సుధీర్ బాబు గత తన సినిమాల్లో కంటే ఈ సినిమాలో కొత్త లుక్ తో ఫ్రెష్ గా కనిపించాడు. తన క్యారెక్టరైజేషన్ తో తన టైమింగ్‌ తో అక్కడక్కడా నవ్వించే ప్రయత్నం చేస్తూనే, ఇటు సెటిల్డ్ పెర్ఫార్మెన్స్ తో హీరోగా తన పాత్రకి పూర్తి న్యాయం చేశాడు. ఇంటర్వెల్ సీన్స్ లో కూడా చాలా బాగా చేశాడు.
తెలుగులో తొలిసారి కథానాయకిగా నటించిన నాభ నటేష్ కూడా తన స్క్రీన్ ప్రెజెన్స్ తో గ్లామర్ తో బాగానే ఆకట్టుకుంది. సినిమాలో ఇంపార్టంట్ రోల్ లో కనిపించిన నాభ మంచి ప్రతిభను కనబర్చింది. ఆమె తదుపరి చిత్రాల్లో కూడా మంచి పాత్రలను ఎంపిక చేసుకుంటే, టాలీవుడ్ లో స్టార్ హీరోయిన్ అయ్యే అవకాశం ఉంది.
తండ్రి పాత్రలో నటించిన నాజర్ ఎప్పటిలాగే తన నటనతో మెప్పిస్తారు. ఇక సినిమాలోని మిగిలిన నటీనటులు కూడా తమ పాత్ర పరిధి మేరకు బాగానే నటించారు.
దర్శకుడు ఆర్ ఎస్ నాయుడు ఫస్ట్ హాఫ్ ని సరదాగా నడిపాడు. సెకండాఫ్ లో కూడా సరదాగా నడుపుతూనే కొంచెం ఎమోషనల్ గా కనెక్ట్ చేసే ప్రయత్నం చేసారు. సినిమాలో హీరో పాత్రను పెద్దగా ఎమోషన్ లేకుండా నడుపుతూ సినిమాలో కొత్తదనం తెచ్చే ప్రయత్నం చేశారు. మొత్తానికి దర్శకుడు కథను చూపించిన విధానం బావుంది.

సినిమా మొదటి భాగం ఎంటర్టైన్ గా సాగిన[, రెండువ భాగం మాత్రం అక్కడక్కడా నెమ్మదిగా సాగుతూ బోర్ కొట్టిస్తోంది. దర్శకుడు రాసుకున్న కొన్ని సన్నివేశాల్లో నాటకీయత ఎక్కువడంతో కథలో సహజత్వం కొంత వరకు లోపించిన ఫీలింగ్ కలుగుతుంది.
తండ్రి కొడుకుల సంబంధాన్ని మరింతగా మంచిగా చూపించి ఉంటే బాగుండేది. సినిమాలో మంచి స్టోరీ లైన్ ఉన్నా, సినిమాలో విలువైన భావోద్వేగాన్ని పండించే సన్నివేశాలకి స్కోప్ ఉన్నా, దర్శకుడు మాత్రం తన శైలిలోనే కథనాన్ని నడిపాడు.

దర్శకుడు ఆర్ ఎస్ నాయుడు రాసుకున్న కథను అందంగా స్క్రీన్ మీద ఎగ్జిక్యూట్ చేసే ప్రయత్నం చేశారు. కాకపొతే ఆయన కథనం పై ముఖ్యంగా రెండువ భాగం పై ఇంకొంచెం శ్రద్ధ పెట్టి ఉంటే బాగుండేది.
సినిమాలో సినిమాటోగ్రఫీ బాగుంది. సినిమాలో దృశ్యాలన్నీ ఆయన చాలా అందంగా చూపించారు. లోకనాథ్ అందించిన పాటల్లో కొన్ని ఆకట్టుకునేలా ఉన్నాయి. అలాగే ఆయన అందించిన బ్యాక్ గ్రౌండ్ స్కోర్ కూడా బాగుంది.
చోట కె ప్రసాద్ ఎడిటింగ్ బాగున్నా, సెకండ్ హాఫ్ లోని సాగతీత సన్నివేశాలను ఇంకా కొంత ట్రిమ్ చేసి ఉంటే బాగుండేది. సినిమాలోని సుదీర్ బాబు పాటించిన ప్రొడక్షన్ వాల్యూస్ చాలా బాగున్నాయి.

ఆర్ ఎస్ నాయుడు దర్శకత్వంలో హీరో సుధీర్ బాబు హీరోగా వచ్చిన నన్ను దోచుకుందువటే సినిమా సింపుల్ అండ్ గుడ్ లవ్ స్టోరీగా ప్రేక్షకులను మెప్పించింది. మొదటి భాగంలో వచ్చే సున్నితమైన సన్నివేశాలు మరియు ప్రేమ సన్నివేశాలు ప్రేక్షకులకు మంచి అనుభూతిని మిగులుస్తాయి. ఇక హీరోయిన్ నాభ నటేష్ కూడా తన స్క్రీన్ ప్రజెన్స్ తో గ్లామర్ తో ఆకట్టుకుంటుంది. నటన పరంగా కూడా ఆమె సినిమాకుచాలా ప్లస్ అయింది.
కాకపోతే ఈ సినిమా ట్రీట్మెంట్ నెమ్మదిగా సాగడం, సెకండ్ హాఫ్ లో కొన్ని సన్నివేశాలు సాగదీయడం, ప్రేక్షకులకు అంతగా రుచించకపోవచ్చు. మొత్తం మీద ఈ సినిమా మంచి చిత్రాలని కోరుకునే ప్రేక్షకులకు మంచి చాయిస్ అవుతుందనడంలో సందేహం లేదు.

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Android Kunjappan Version 5.25

  A   buffalo on a rampage ,   teenaged human beings   and a robot in addition, of course, to adult humans – these have been the protagonists of Malayalam films in 2019 so far. Not that serious Indian cinephiles are unaware of this, but if anyone does ask, here is proof that this is a time of experimentation for one of India’s most respected film industries. Writer-director Ratheesh Balakrishnan Poduval’s contribution to what has been a magnificent year for Malayalam cinema so far is  Android Kunjappan Version 5.25 , a darling film about a mechanical engineer struggling to take care of his grouchy ageing father while also building a career for himself.Subrahmanian, played by Soubin Shahir, dearly loves his exasperating Dad. Over the years he has quit several big-city jobs, at each instance to return to his village in Kerala because good care-givers are hard to come by and even the halfway decent ones find this rigid old man intolerable. Bhaskaran Poduval (Suraj ...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...