Skip to main content

Fry Day





A holier-than-thou Bela Kapoor (Prabhleen Sandhu) dedicates her life to the betterment of the society and leaves her sex-deprived, middle-aged husband Gagan (Govinda) craving for nights of sheer passion. Frustrated, the flamboyant theatre actor indulges in a steamy affair with a person half his age, Bindu (Digangana Suryavanshi) and decides to bring her home after his wife leaves the city for social work.

In the meantime, Rajiv’s sinking career as a salesman needs just one customer and that’s when the eccentric Kapoor couple come in to the picture. Varun Sharma as the small-town boy, stuck with the travails of life in a big city, is quite relatable, so is his performance and comic timing. Govinda’s dialled-up performance though mirrors his over-the-top style from the 90s and that’s one of the many problems this no-brainer comedy has to contend with.

The script of ‘FryDay’ drags on for a little too long and the humour showcased in the film, isn’t even at par with what the trailer promised to deliver. Most of the performances are off the mark, while the director loses a grip on the narrative in the second half of the film. The screenplay goes from situational humour to mindless gags in a hurry.

‘FryDay’ is one weekend party you shouldn’t consider attending, even if your name is on the guest list! 


कहानी की शुरुआत होती है, सैल्समैन राजीव छाबड़ा (वरुण शर्मा) से। यह बेचारा अपने काम में नाकामी का मारा है। इससे एक लंबे अरसे से प्यूरीफायर नहीं बिका है और अब इसकी नौकरी खतरे में है। नौकरी के हाथ से जाने के साथ-साथ गर्लफ्रेंड भी ऑफिस में काम करने वाले सफल सेल्समैन के साथ हो ली है। हर तरह से निराश होने के बाद राजीव किसी तरह से जुगाड़ करके स्टेज के जाने-माने आर्टिस्ट गगन (गोविंदा) की समाजसेवी पत्नी बेला (प्रभलीन संधू) को दीदी बनाकर उसके घर प्यूरीफायर लगाने पहुंचता है। गगन के घर पहुंचने के बाद वह देखता है कि बिंदु (दिगांगना सूर्यवंशी) जो कि पुलिस अफसर राजेश खेड़ा की बीवी है, गगन की बाहों में लिपटी हुई है। राजीव से पहले उस घर में एक चोर (बृजेंद्र काला) घुसपैठ कर चुका है और गगन और बेला के विवाहेतर संबंधों का राज जानकर उन्हें ब्लैकमेल करके घर में बड़े मजे से चोरी कर रहा है। राजीव के घर में दाखिल होने के बाद बहुत सारा कन्फ्यूजन पैदा हो जाता है। गगन राजीव के सामने बेला को अपनी बीवी बताता है। घर में राजीव के साथी प्लंबर( इश्तियाक खान) की एंट्री होती है। फिर गगन की असली बीवी बेला भी आ धमकती है और अंत में बिंदु का पुलिसिया पति भी आ पहुंचता है। कई उतार-चढ़ाव और झूट-सच के साथ कहानी अपनी मंजिल तक पहुंचती है।

निर्देशक अभिषेक डोगरा का सारा जोर फिल्म को टाइम पास बनाने में रहा। यही वजह है कि उन्होंने कहानी का दामन पूरी तरह से छोड़ दिया। हां, फिल्म में कॉमिडी ऑफ एरर्स का उन्होंने अच्छा-खासा इस्तेमाल किया है। लगता है उन्होंने यह फिल्म गोविंदा जैसे सीनियर ऐक्टर को ट्रिब्यूट देने के लिए भी बनाई है, क्योंकि एक सीन में वरुण शर्मा गोविंदा से कहते हैं, आप अपने आप में किसी संस्थान से कम नहीं, वहीं एक अन्य दृश्य में जब वरुण गोविंदा से पूछते हैं कि उन्हें ऑस्कर अवॉर्ड कब मिलेगा, तो वह कहते हैं, पहले नैशनल तो मिल जाए। पूरी फिल्म तकरीबन एक ही घर में शूट की गई है, तो इससे आपको फिल्मों जैसे भव्य विजुअल्स भी नहीं मिल पाता। मनु ऋषि चड्ढा के डायलॉग्ज मनोरंजक हैं। 
अभिनय के मामले में यह टिपिकल गोविंदा वाली फिल्म है, जिसमें गोविंदा ने जमकर मनोरंजन किया है। वरुण शर्मा ने कॉमिडी में उनके साथ को कायम रखा है। वरुण ने अपने अभिनय से लोगों को खूब हंसाया है। ये दोनों ही कलाकार अपने किरदारों में फिट नजर आते हैं। गोविंदा की कॉमिक टाइमिंग लाजवाब है। बृजेंद्र काला और राजेश शर्मा अपने अंदाज में आपका मनोरंजन करते हैं तो वहीं फिल्म से डेब्यू करनेवाली दिगांगना सूर्यवंशी का काम भी अच्छा है। प्रभलीन संधू औसत रही हैं। संगीत के मामले में फिल्म कुछ खास असर नहीं छोड़ पाती। 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...