Skip to main content

Mithai






Debutant Prashant Kumar’s Mithai features a stellar cast featuring names like Bhushan, Kamal Kamaraju, Swetha Varma and Aditi Myakal on it. Most of these actors do their best to breathe life into characters, even those that are underwritten. But that is unfortunately not enough to make the film always work. Mithai starts off with superb potential but goes downhill as the film progresses, with only Rahul Ramakrishna, Priyadarshi and Bhushan saving the day. 

Sai (Rahul Ramakrishna) is a corporate employee who loses his job, gets his house burgled and almost loses his fiancé, all in the span of a day. To make matters worse, everyone in his life – be it his boss, fiancé or even a long-lost friend Krishna (Ravi Varma) seem to treat him with nothing but disdain. His carefree friend Jani (Priyadarshi), who floats in the same boat as him, has no aim in life, much to the chagrin of his wife. Sai is soon thrown a challenge – to not get married unless he finds the burglar and he accepts, in hope that people finally begin taking him seriously. Both the friends embark on a madcap journey to find the thief.

The premise, while simple, sounds promising on paper and Prashant too makes it work for him in bits and pieces. Sure, the jokes don’t always land nor does the twist at the end really surprise anyone, but the downfall of the film truly lies in the parts where it seems to drag on and on, with scenes that do nothing to move the story forward. A musician Siddharth (Kamal Kamaraju) and his babe (Arsha) are introduced into the narrative, only for their scenes involving nothing but eating various delicacies and his girlfriend providing him and the audience gyaan on the origin of it, and a long, ridiculous scene involving detective Deepti (Swetha Varma) talking to her clients which isn’t even funny. There’s a lot more weaved into this tale, involving dream sequences, Sai’s inherited car, a donkey, a random man dressed in neon green always hovering around Sai and Jani and of course, the encouragement offered to the duo by the laidback Dude (Bhushan) who loves his pet goat Sundari.

Unfortunately for Prashant, he takes on too much for his debut film and only delivers sporadically. Mithai does have scenes that will stay with you, long after the film is done, especially when it comes to the philosophy that lies underneath all the mess. Rahul Ramakrishna, Priyadarshi and Bhushan deliver stellar performances, with the chemistry between the former two being the highlight of the film. Between the three, they deliver even the drabbest dialogues with élan, making the film not a complete loss. Aditi Myakal does her best in the limited screen time she has. The ever-dependable Kamal Kamaraju fails to make his madcap character work, nor does the debutant Arsha, with both coming off as bad caricatures in the tale. The music by Vivek Sagar is stellar, setting the mood for the film. The costume and art direction of the film dares to charter into a territory that TFI rarely veers into. 

Go watch Mithai this weekend only if a tale of misadventure and some mindless fun is what you seek. Also watch this one especially for the leads, for they save the film whenever it needs it. Give this one a miss if quirky films that sometimes make no sense are not your cup of tea. 





సాయి (రాహుల్ రామకృష్ణ), జానీ (ప్రియదర్శి) చిన్నప్పటినుంచీ మంచి ఫ్రెండ్స్. ఏ పని చెయ్యకుండా జానీ, సాయితో తిని తిరిగుతుంటాడు. మరోవైపు పెళ్లి చేసుకోవటానికి ఏర్పాట్లు చేసుకుంటున్న సాయికి ఉన్న జాబ్ కూడా పోతుంది. ఆ తరువాత జరిగే కొన్ని నాటకీయ సంఘటనల అనంతరం సాయి తనకు కాబోయే భార్య కోసం కొన్న విలువైన చెయిన్ ను ఎవరో దొంగిలిస్తారు. ఆ తరువాత జరిగిన ఓ అవమానం కారణంగా ఆ దొంగను పట్టుకున్న తరువాతనే నేను పెళ్లి చేసుకుంటానని సాయి ఛాలెంజ్ చేస్తాడు. మరి సాయి ఆ దొంగను పట్టుకున్నాడా ? లేదా ? సాయి పట్టుకోవడానికి జానీ ఎలాంటి సహాయ సహకారాలు అందించాడు ? చివరికి సాయి పెళ్లి అవుతుందా ? లేదా ? లాంటి విషయాలు తెలియాలంటే ఈ చిత్రం చూడాల్సిందే.
ఈ సినిమాలో ప్రధాన పాత్రల్లో నటించిన ప్రముఖ కమెడియన్లు రాహుల్ రామకృష్ణ, ప్రియదర్శిలే ఈ సినిమాకు ప్రధాన బలం. సినిమాలో అక్కడక్కడ కొన్ని కామెడీ ఎలిమెంట్స్ పర్వాలేదని అనిపించాయంటే.. దానికి రాహుల్ రామకృష్ణ, ప్రియదర్శి నటనే కారణం. తమ పాత్రలకు తగ్గట్లు… తమ రియలిస్టిక్ యాక్టింగ్ తో మాడ్యులేషన్ తో ఆకట్టుకుంటూ సినిమాకే హైలెట్ గా నిలిచారు.
అలాగే కమల్ కామరాజు ట్రాక్ కూడా సినిమాలో కొంత ఇంట్రస్ట్ ను పెంచడానికి ఉపయోగపడింది. ఇక ఈ సినిమాలో తానూ పెళ్లి చేసుకోబోయే అమ్మాయి గురించి అసలు నిజం తెలిసే సన్నివేశంలో రాహుల్ రామకృష్ణ నటన చాలా బాగుంది. ఇతర కీలక పాత్రల్లో నటించిన నటీనటులు కూడా తమ పాత్రల పరిధి మేరకు బాగానే నటించారు.
దర్శకుడు ప్రశాంత్ కుమార్ రాసుకున్న కొన్ని సీన్స్ పర్వాలేదనిపించినప్పటికీ.. కథ కథనాల్లో మాత్రం ప్లో మిస్ అయింది. ముఖ్యంగా ఆయన రాసుకున్న కథనం ఆకట్టుకొన్నే విధంగా లేదు. దీనికి తోడు సెకెండ్ హాఫ్ స్లోగా సాగుతూ బాగా బోర్ కొట్టిస్తుంది.
దర్శకుడు సినిమాని ఇంట్రస్టింగ్ గా మొదలు పెట్టి.. ఆ తరువాత అనవసరమైన సీన్స్ తో కథను డైవర్ట్ చేశారనిపిస్తోంది. అనవసరమైన సన్నివేశాలు అలాగే అనవసరమైన సాంగ్స్ కూడా ఎక్కువైపోయాయి. పైగా సీన్స్ అన్ని కూడా.. ఒకేలా సాగడం కూడా విసుగు తెప్పిస్తోంది. ఈ రిపీట్ డ్ సీన్స్ మరీ ఎక్కువడంతో సినిమా ఫలితమే దెబ్బ తింది.
అసలు కథలోని మెయిన్ ప్లాట్ కి దారి తీసే.. మెయిన్ ప్లాట్ పాయింట్ కూడా చాలా పేలవంగా ఉంది. దానికి తోడూ లాజిక్స్ లేని సీన్స్ తో పండని కామెడీతో విసిగిస్తా32డు. మొత్తానికి దర్శకుడు కథా కథనాలన్ని ఆసక్తికరంగా మలచకపోగా.. ఉన్న కంటెంట్ ను కూడా బాగా ఎలివేట్ చేయలేకపోయారు. ఆయన స్క్రిప్ట్ పై బాగా శ్రద్ధ పెట్టి ఉండి ఉంటే బాగుండేది.

ఇక సాంకేతిక నిపుణుల గురించి మాట్లాడుకుంటే.. సంగీత దర్శకుడు వివేక్ సాగర్ అందించిన సంగీతం ఆకట్టుకుంటుంది. ముఖ్యంగా ఆయన అందించిన బ్యాక్ గ్రౌండ్ స్కోర్ సినిమాలో మెయిన్ ప్లస్ పాయింట్ గా నిలుస్తోంది.
ఇక ఎడిటింగ్ బాగుంది గాని, సెకండాఫ్ ని ఇంకా టైట్ గా ట్రీమ్ చేసి ఉంటే, సినిమాకి ప్లస్ అయ్యేది. సినిమాటోగ్రఫీ పర్వాలేదు. ఇక నిర్మాత పాటించిన నిర్మాణ విలువలు సినిమాకి తగ్గట్లే ఉన్నాయి.

ప్రశాంత్ కుమార్ దర్శకత్వంలో రాహుల్ రామకృష్ణ, ప్రియదర్శి కథానాయకులుగా వచ్చిన ఈ డార్క్ కామెడీ సినిమా ఆకట్టుకునే విధంగా సాగలేదు. సినిమా ప్రారంభంలో కొన్ని కామెడీ సీన్స్ తో పాటు రాహుల్ రామకృష్ణ, ప్రియదర్శి కామెడీ టైమింగ్ బాగున్నప్పటికీ.. ఓవరాల్ గా సినిమా మాత్రం స్లోగా సాగుతూ బాగా బోర్ కొట్టిస్తుంది. పైగా సెకండాఫ్ లో సాగతీత సన్నివేశాలు విసుగు తెప్పిస్తాయి. మొత్తం మీద ఈ ‘మిఠాయి’ బాగా నిరాశ పరుస్తోంది.

Comments

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...