Skip to main content

Oh! Baby





             You can understand why director Nandini Reddy felt doing a film like Oh! Baby could increase the risk of criticism. It's not an easy movie to remake, and there are a lot of things that could have gone wrong. To transform a cranky old woman into an attractive young lady while still being the cranky old at heart is no mean to task to pull off, and it can look unconvincing or even downright silly. But Nandini seems like a director fully in control and Samantha delivers arguably her best performance to date, and all we can say, is Oh! Baby. 

The first 20 minutes are probably the most critical, as it sets the tone for the entire film. We are introduced to a cranky, whining old lady Baby (Lakshmi) who constantly fights with her daughter-in-law and snaps at almost everbody around her even as her doting friend Chanti (Rajendra Prasad) stands by her trying to calm her down. Her son Nani (Rao Ramesh) is a professor and when her grandson shows a passion for music, she sees in him her own lost dreams. When an altercation with her daughter-in-law results in Baby having to leave the house, all she yearns for is to be young again so that she can follow her passion to do the things she always wanted to. As fate would have it, she walks into a photo studio and transforms into her 24-year-old self again, and all hell breaks loose. 

There's a lot to like about Oh! Baby. The manner in which the old lady behaves like a young woman in her 20s is hilarious. The writing is straightforward, the music (by Mickey J Meyer) is terrific and the acting is top-notch. There's a moment when Samantha looks at her son and leaps out of her chair to greet him, only to realise that she's not his 70-year-old mum but a different, much younger woman. Baby's conundrum is a joy to watch. Her swinging emotions, inner demons, missed opportunities, burning desire — all come to the fore. 

However, the film often comes across as a bit too melodramatic, especially towards the second half. A run-time of 161 minutes is a tad too long, and there are quite a few moments where the film veers away from its light-hearted nature and becomes a bit of a sobfest. Some of the emotional scenes are well shot and touching, but there are more of these scenes than necessary. 

Lakshmi as the older Baby is brilliant, but the way Samantha adapts her character and makes it her own is admirable. Her Rajahmundry accent is spot on and she never looks uncomfortable playing a much older character (not by appearance, mind you, but in nature). Rajendra Prasad is the film's backbone and is brilliant right through, as is Rao Ramesh, who's in his element again. 

Save for moments in the latter part of the film which are a tad bit melodramatic, Oh! Baby is an enjoyable ride. It's a film that has its heart in the right place and has a lot of great moments to take away from. Nandini Reddy has successfully adapted Korean classic Miss Granny, and has made it her own, and Tollywood is richer for it. 



ఈ యేడాది తన భర్త నాగ చైతన్యతో చేసిన ‘మజిలీ’ సూపర్ సక్సెస్ కావడంతో ఫుల్ హ్యాపీలో ఉంది. అంతేకాదు ఇపుడు అదే జోష్‌లో ఈ భామ యాక్ట్ చేసిన ‘ఓ బేబి’ మూవీ ఈ రోజు విడుదలైంది. ఈ సినిమాతో సమంత అక్కినేని మరో సక్సెస్ అందుకుందా లేదా మన రివ్యూలో చూద్దాం..

70 ఏళ్ల బామ్మ వాళ్ల కొడుకు,కోడలు,మనవడు,మనవరాళ్లతో జీవిస్తూ ఉంటుంది. పెద్దావిడకు చాదస్తం కాస్త ఎక్కువే. మనవడు, మనవరాళ్లు పెద్దవాళ్లైన కోడలిపై తన అత్త పెత్తనాన్ని చెలాయిస్తూ ఉంటుంది. ఈ కోవలో అత్త బాధలు పడేలేక కోడలికి గుండెపోటు వస్తోంది. అత్త పెట్టే బాధలు లేకుంటే ఆమె బతుకుతుంది అని డాక్టర్స్ చెప్పడంతో...సదురు పెద్దావిడా మనవరాలు.. నాన్నమ్మను దుర్భాషలాడి ఇంట్లోంచి వెళ్లేటట్టు చేస్తోంది. ఈ క్రమంలో ఈ  పెద్దావిడ ఒక ఫోటో స్టూడియోలో ఒక ఫోటో తీయించకుంటుంది. అక్కడ అనుకోకుండా ఈ పెద్దావిడ పాతికేళ్ల యువతిగా మారిపోతుంది.ఈ క్రమంలో చోటుచేసుకునే పరిణామాలే ‘ఓ బేబి’ స్టోరీ.

‘ ఓ బేబి’ సినిమాకు కర్త,కర్మ, క్రియ అన్ని సమంతనే. గత కొన్నేళ్లుగా వరుస విజయాలతో దూకుడు మీదున్న అక్కినేని కోడలు... ఇపుడు ‘ఓ బేబి’గా మరోసారి ఆడియన్స్‌ను  మాయ చేసింది. ఓబేబి’గా సమంతను చూసిన తర్వాత మరెవరినీ ఊహించుకోలేము. నిజంగానే ఒక ముసలావిడ పడుచుపిల్లగా మారితే.. ఎలా ఉంటుందో ఆ హావభావాలను చక్కగా పండించింది. ముఖ్యంగా ముసలావిడ నుంచి యంగ్‌గా మారే క్రమంలో సమంత పండించిన నటన బాగుంది. మరోవైపు పెద్దావిడగా సీనియర్ నటి లక్ష్మి గురించి సెపరేట్‌గా చెప్పాల్సిన పనిలేదు. ఇప్పటికే ఎన్నో సినిమాల్లో అహంభావంతో పాటు ఉదాత్తమైన పాత్రలను పోషించిన లక్ష్మీ..ఈ సినిమాలో కాస్తంత చాదస్తం ఉన్న అత్తగారి పాత్రలో జీవించింది. హీరోగా  నటించిన నాగశౌర్య ఉన్నంతలో పర్వాలేదనిపించాడు. సమంతను ప్రేమించే ప్రేమికుడిగా అతని నటన ఆకట్టుకుంటోంది. మరోవైపు లక్ష్మీ కొడుకు పాత్రలో నటించిన రావురమేష్, కొడలి పాత్రలో నటించిన ప్రగతితో పాటు మిగతా పాత్రల్లో నటించిన రాజేంద్ర ప్రసాద్,జగపతి బాబు, మనవడిగా నటించిన తేజ తదితరులు తమ పరిధి మేరకు నటించారు.

గత కొన్నేళ్లుగా మన దేశంలో కొరియాలో హిట్టైన  సినిమాలను ఇక్కడ నేటివిటీకి తగ్గట్టు రీమేక్ చేస్తున్నారు.రీసెంట్‌గా సల్మాన్ ఖాన్ నటించిన ‘భారత్’ చిత్రం కొరియాలో హిట్టైయిన ‘ఓడ్ మై ఫాదర్’ మూవీకి రీమేక్. తాజాగా ‘ ఓ బేబి’ సినిమాను కొరియాలో హిట్టైయిన ‘మిస్ గ్రానీ’కి తెలుగు నేటివిటీకి తగ్గట్టు రీమేక్ చేయడంలో నందినీ రెడ్డి దాదాపు విజయం సాధించిందనేది చెప్పాలి. ముఖ్యంగా ఈ స్టోరీకి సమంతను సెలెక్ట్ చేయడంలోనే నందినీ రెడ్డి సగం సక్సెస్ అయ్యారు. మొత్తంగా తాను రెడీ చేసుకున్న కథను అంతే పకడ్బందీగా తెరకెక్కించింది. ఆమె దేవుడి వరంతో యంగ్ మారడం.. లాంటివి లాజిక్‌గా దూరంగా ఉన్నా ఓవరాల్‌గా పర్వాలేదు. రిచర్డ్ ప్రసాద్ కెమెరా వర్క్ బాగుంది. మిక్కీ జే మేయర్  మ్యూజిక్‌తో పాటు ఆర్ ఆర్ బాగుంది. నిర్మాణ విలువలు బాగున్నాయి. మొత్తానికి పూర్తిగా క్లాస్ టచ్‌తో  ఏ క్లాస్, మల్టీప్లెక్స్ ప్రేక్షకుల టేస్ట్‌కు తగ్గట్టు  ఉన్న ఈ సినిమాకు బీ,సీ సెంటర్ మాస్ ఆడియన్స్ ఆదరణ ఏ మేరకు దక్కుతుందో చూడాలి.

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...