Skip to main content

Kaithi




Director Lokesh Kanagaraj is not just a one-film wonder and he has proven his mettle once again with his second venture, Kaithi. The film starts off with a 10-year-old girl growing up in an orphanage, eagerly waiting for a visitor. The visitor is her dad Dilli, who has never seen her daughter because he has been in prison for the past decade.
Meanwhile, Bejoy (a brilliant Narain) has busted a drug racket and seized items that are worth Rs 800 crore. A horde of smugglers try to nab the police officials who have seized the drugs and other weapons. A group of college students is stuck at a police station with a newly appointed constable.
Well, it might seem that there's a lot on Lokesh Kanagaraj’s plate, and it is also reminiscent of his first film Maanagaram which also dealt with multiple storylines. But, Kaithi is like peeling a fruit. The deeper you get, the juicier it gets.
Lokesh employs effective narration when all these stories converge at a point. 20 minutes into the story, there is no trace of Karthi, the hero. And throughout the film, one cannot find a star’ in Kaithi. The characters played by Karthi, Bejoy and Dheena are human enough and that’s what makes the story interesting.
Kaithi is a true-blue genre film and the action sequences are mind-blowing. It also gives its massy’ moments not just for Karthi’s Dilli but also for the villains. In short, Kaithi is a film that stays true to the screenplay and treats its characters with utmost respect. It goes on to show that no actor is superior to another just because of their stature.
Karthi is terrific in Kaithi. He is so natural that you could literally picture a prisoner going through a tough time. Be it the murderous rage or the longingness to see his only child, Karthi gets everything spot on as Dilli.
It is heartening to see Narain get back on the pedestal with an arresting performance. It reminds us of his performance in Mysskin’s Anjathey. Dheena’s role brings in a much-needed lightness to the film and his casual dialogues evoke laughter even in serious circumstances.
If Kaithi is high on story, composer Sam CS’s brilliant background score compliments it aptly. Sathyan Sooryan's cinematography, especially his play with the lights, convey the tension in the air and elevates each scene.

சென்னை: ட்ரீம் வாரியர் பிக்ச்சர்ஸ் - எஸ்.ஆர் பிரபு எப்பொழுதுமே தரமான வித்தியாசமான கதைகளை தேர்வு செய்வதில் கெட்டிக்காரர். இந்த முறை நல்ல கதை மட்டும் அல்லாமல் ரிலீஸ் செய்வதிலும் தைரியமும் துணிச்சலையும் காட்டி உள்ளார். எவ்ளோ படங்கள் போட்டிக்கு வந்தாலும், நல்ல கதைகளை மக்கள் ஆதரிப்பர் என்ற அவரது 100% நம்பிக்கை வீண் போகவில்லை. கைதி படம் கார்த்தியின் ரசிகர்களை மட்டும் இல்லாமல் பல நல்ல சினிமாக்களை நேசிப்பவர்களை அதிரடியாக கைது செய்துள்ளது. அந்த வகையில் மாநகரம் திரைப்படத்தில் கலக்கிய லோகேஷ் கனகராஜ் அதே போன்ற மற்றுமொரு தெறிக்க விடும் படைப்பை தீபாவளிக்காக தித்திக்கும் இனிப்பாய் வழங்கியுள்ளார்.

ஒரு சிறை தண்டனை அனுபவித்த கைதியாக கார்த்தி வெகு சிறப்பாக நடித்துள்ளார். நல்ல கதைக்கு மக்களிடம் என்றுமே வரவேற்பு கிடைக்கும் என்ற எதிர்பார்ப்பு இந்த திரைப்படம் மூலம் நிறைவேறியுள்ளது. அந்த அளவிற்கு படம் பார்வையாளர்களை இருக்கையை விட்டு நகராமல் உட்காரவைக்கிறது. ஸ்க்ரீனைத் தவிர கண்கள் வேறு எங்கும் அலைபாயவில்லை அந்த அளவிற்கு படம் படு க்ரிப்பாக நகர்கிறது. படத்தில் ஹீரோயின், பாடல்கள், ரொமான்ஸ் என்பது எல்லாம் இல்லை என சற்றும் யோசிக்காத அளவிற்கு, படத்தை சிறப்பாக கையாண்டுள்ள இயக்குநருக்கு பாராட்டுக்கள்.

நரேன் ஒரு ஸ்பெஷல் போலீஸ் கதாபாத்திரத்தில் சிறப்பாக நடித்துள்ளார். ஒரு நீண்ட இடைவெளிக்கு பிறகு ஒரு சிறப்பான ரீ-என்ட்ரி கொடுத்துள்ளார் நரேன். முழுக்க முழுக்க இருட்டிலேயே எடுக்கப்பட்ட இப்படம் க்ளைமாக்ஸில் ஒரே சீனில் தான் வெளிச்சம் சற்று எட்டிப்பார்க்கிறது. லாரியை வைத்தே படம் நகர்த்தியுள்ள பாணி, ஹாலிவுட்டின் Duel திரைப்படத்தை நமக்கு நினைவூட்டுகிறது. போலீஸ் கூட்டத்தில் வில்லனின் கையாள் ஒருவனும் வில்லனின் கூட்டத்தில் ஒரு நல்லவனும் இருப்பது Departed திரைப்படத்தின் கதையை நமக்கு ஞாபகப்படுத்துகிறது. போலீஸ் கூட்டத்தில் இருக்கும் வில்லனின் கையாள் மயக்கத்தில் இருப்பது போன்று நடித்து, அவ்வப்போது தகவல்களை பரிமாறுகையில் நமது மனமும் பதறுகிறது.
பாசமான ஒரு தந்தையாக கார்த்தி தன் மகளை தேடி வருகிறார். அவர் தனது மகளை சந்திக்கிறாரா இல்லையா என்பதை படு சுவாரஸ்யமாக எடுத்துச் சென்றுள்ளார் இயக்குநர். படத்தின் ஒவ்வொரு காட்சியும் அடுத்து என்ன நடக்கும் என்ன நடக்கும் என்ற ஆவலை தூண்டுகிறது.

விஜய் தொலைக்காட்சி புகழ் தீனா இப்படத்தில் ஒரு முக்கிய கதாபாத்திரத்தில் நடித்துள்ளார். படத்தில் அவரின் பங்கு முக்கியமானது. நல்ல எதிர்காலம் அவருக்கு சினிமாவில் இருக்கிறது. க்ளைமாக்ஸ் சீன் படு மாஸ் ஆக உள்ளது. தொடர்ந்து கார்த்தி துப்பாக்கியால் கமிஷனர் ஆபீஸ் வெளியில் சுட்டுத்தள்ளுவது நம்மை டெர்மினேட்டர் படத்தை சற்று நினைத்து பார்க்க வைக்கிறது.

இப்படி சில ஹாலிவுட் படங்களை நமக்கு ஞாபகப்படுத்தினாலும், அவற்றின் சாயல் மட்டும் தோன்றுகிறதே தவிர, படத்தை படு மாஸ்ஸாக அதிரடியாக எடுத்துள்ள இயக்குநர் லோகேஷ் கனகராஜுக்கு பெரிய கைதட்டல்கள். இந்த படத்திற்கு கதாநாயகி இல்லை, பாட்டும் இல்லை, அனால் விறுவிறுப்புக்கு குறையும் இல்லை.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...