Skip to main content

Pati Patni Aur Woh







Pati Patni Aur Woh Story: The film, a modern take on the cult comedy-drama by the same name (1978), follows the escapades of a married man, who falls for another woman, and the chaos that ensues.

Pati Patni Aur Woh Review: Abhinav Tyagi aka Chintu Tyagi (Kartik), a government employee from Kanpur, is smitten by the feisty Vedika (Bhumi) when their parents get them to meet each other as a prospective match. Soon, they tie the knot. The couple seems to be enjoying marital bliss until Tapasya Singh (Ananya) walks into their life. She adds a dash of sass and spice to Chintu’s otherwise mundane existence. He now wants to spend time with the young girl, who is in Kanpur to look for a plot to set up a workshop for her boutique in Delhi. When Chintu feels that she is hesitant to be friendly with him due to his marital status, he spins a yarn. Adding to the madness is his friend Fahim Rizvi (Aparshakti), who sometimes aids Chintu in his exploits, and at times adds to his troubles. Unfortunately, things go out of control and lead to a lot of confusion and drama.

Kartik as Chintu Tyagi strikes the right balance as a man who breaks away from the routine when an opportunity presents itself. The actor has a charming screen presence and makes the most of his part. Once again, he strikes with a monologue, something that’s become a trademark for Kartik. This time around, however, he isn’t ranting about the women in his life, but talks about the rut that most middle-class men get caught in.

Bhumi is in good form as the ambitious Vedika (Chintu’s wife). She is a teacher, who has her own fan following among her students, and even flaunts a glam avatar. The actress has proved that she can get into the skin of any character and does the same with ease this time around, too.

Ananya, who made debut earlier this year with ‘Student Of The Year 2’, shows a lot of improvement. She does need to work on certain aspects like her dialogue delivery, but she seems to have found her comfort zone in front of the camera. Besides the three central characters, Aparshakti Khurana, with his noteworthy comic timing, often steals the scene. He has proved time and again that he is an asset to any film. The actor has shared screen space with Kartik in ‘Luka Chuppi’, and their easy camaraderie is evident in this movie, too. It’s their scenes together that bring in the most laughs.

Filmmaker Mudassar Aziz, who has directed films like ‘Happy Bhaag Jayegi’ (2016) and ‘Happy Phirr Bhaag Jayegi’ (2018), has a firm hold over the romcom genre. Though he takes some time to set up the plot, he doesn't let the film deviate from its path. He keeps the film breezy and ensures that there are enough funny dialogues and witty one-liners to keep you hooked. He keeps the narrative simple and avoids getting into the preachy zone. Though the plot is known, the director manages to keep you invested throughout. Though this is a remake of the Sanjeev Kumar-starrer, the treatment given to it is such that it is relevant even to the viewers today.

The dialogues are funny, but though words like ‘kantap’ are used, it seems to be a superficial attempt at adding a local flavour. A tighter edit would have helped quicken the pace, but thankfully, there aren’t too many songs popping up. Watch out for two special appearances and a throwback to the original film, when Kartik hums, ‘Thande thande paani se’.

If you are looking for some good entertainment this weekend, this one could be a delightful watch.


कलाकार- कार्तिक आर्यन, भूमि पेडनेकर, अनन्या पांडे, अपारशक्ति खुराना ''कहां इनको बाहुबली 1 के बाद बाहुबली 2 भी बनना था.. और इनकी ज़िंदगी बॉम्बे वेलवेट हो रखी है'' चिंटू त्यागी और उसके दोस्त के बीच हो रहे इस संवाद से आप चिंटू त्यागी की जीवन गाथा का अंदाज़ा लगा सकते हैं। पत्नी और वो के बीच फंसे पति की यह कहानी आपको मनोरंजन के साथ साथ वैवाहिक जीवन का सरल संदेश भी देती जाएगी। फिल्म में कई छोटी छोटी बातों से निर्देशक ने मजबूत उदाहरण देने की कोशिश की है। जैसे कि वेदिका होने वाले पति चिंटू aka अभिनव त्यागी को पहली मुलाकात में ही वर्जिनिटी स्टेटस बताती है, शादी के बाद भी अपना सरनेम नहीं बदलती है, नौकरी करती है, पतिव्रता है लेकिन अबला नहीं है।

फिल्म की कहानी पिता के सख्त अनुशासन तले ज़िंदगी गुजार रहे कानपुर के चिंटू त्यागी (कार्तिक आर्यन) ने पढ़ाई पूरी कर ली, इंजीनियर बन गए और सरकारी नौकरी में कार्यरत भी हो गए। इसके बाद बचती है शादी.. तो वह भी मां- पिता की पसंद की लड़की वेदिका त्रिपाठी (भूमि पेडनेकर) से हो गई। लखनऊ की वेदिका पढ़ी लिखी, तेज तर्रार और महत्वकांक्षी लड़की है। चिंटू और वेदिका की शादी शुदा ज़िंदगी में सब सही चल रहा था। शादी को 3 साल पूरे हो गए थे कि चिंटू त्यागी के जीवन में एंट्री होती है तपस्या (अनन्या पांडे) की, जो कि एक सरकारी काम के लिए कुछ दिनों के लिए कानपुर आई है। शादीशुदा जिंदगी से कुछ कुछ बोर हो चुके चिंटू त्यागी दिल्ली से आई तपस्या की पूजा में लीन हो जाते हैं। पत्नी के साथ लुका छुपी का यह ड्रामा लंबे समय तक चलता है। इस ड्रामे में हनुमान की तरह चिंटू के साथ रहता है उसके बचपन का दोस्त फहीम रिज़वी (अपारशक्ति खुराना)। लेकिन झूठ ज्यादा दिनों तक छिपा नहीं रहता। ऐसे में चिंटू त्यागी के जीवन में क्या तूफान आता है? उसे पत्नी मिलती है या वो.. ये देखने के लिए आपको सिनेमाघर तक जाना होगा।

अभिनय चिंटू त्यागी के किरदार में कार्तिक आर्यन रच बस गए हैं। उनका कानपुरिया अंदाज जबरदस्त है। एक मध्यम वर्ग सरकारी नौकरी करने वाले पति और फिर प्रेमी के रूप में कार्तिक ने अपने किरदार के साथ पूरा न्याय किया है। वहीं, भूमि पेडनेकर कितनी बेहतरीन अदाकारा हैं, यह कहने की जरूरत नहीं। इस साल सोनचिड़िया, सांड की आंख और बाला के बाद अब इस फिल्म में उन्होंने अपना दमदार अभिनय दिखाया है। अनन्या स्क्रीन पर बेहद खूबसूरत दिखी हैं और अपने किरदार को उन्होंने पूरी सच्चाई के साथ निभाया है। लेकिन फिल्म की जान हैं अपारशक्ति खुराना। अपार और कार्तिक के बीच फिल्माए गए दृश्य खूब हंसाते हैं और दोनों के बीच की लय ताल देखते बनती है। सहायक किरदारों में सनी सिंह, राजेश शर्मा, नीरज सूद, मनु ऋषि चड्ढा, के के रैना बेहतरीन लगे हैं।
निर्देशन मुदस्सर अज़ीज ने 'पति पत्नी और वो' से सिर्फ सार उठाया है, जबकि पूरी पटकथा खुद लिखी है। लिहाजा, यह कहीं भी पुरानी फिल्म की याद नहीं दिलाती। मुदस्सर अज़ीज की कसी हुई पटकथा के साथ साथ फिल्म की दो सबसे मजबूत कड़ी है- इसके स्टारकास्ट और इसका संवाद। कुछेक डायलॉग्स पर आपत्ति जताई जा सकती है, लेकिन अगले ही दृश्य में आप हंसने में मशगूल हो जाते हैं। लिहाजा, इसे नजरअंदाज़ किया जा सकता है। निर्देशक ने चिंटू त्यागी की दुनिया पर्दे पर बखूबी उतारी है। 
तकनीकि पक्ष कानपुर और लखनऊ को चिरंतन दास ने पर्दे पर जबरदस्त उतारा है। उनकी सिनेमेटोग्राफी फिल्म को मजबूत बनाती है। वहीं, निनाद खानोलकर का संपादन कसा हुआ है।
संगीत फिल्म में तनिष्क बागची, रोचक कोहली, टोनी कक्कर और सचेत- परंपरा ने संगीत दिया है। धीमे धीमे गाना कुछ वक्त के लिए असरदार है। जबकि बाकी गाने औसत हैं और शायद थियेटर से निकलने के बाद याद भी ना रहें।

देंखे या ना देंखे फिल्म पूरी तरह से मनोरंजन के मकसद से बनाई गई है। लिहाजा, इस वीकेंड यदि कोई मजेदार टाइमपास फिल्म देखना चाहते हैं तो 'पति पत्नी और वो' जरूर देखी जा सकती है। फिल्म हंसाने का वादा पूरा करती है। फिल्मीबीट की ओर से फिल्म को 3.5 स्टार।


Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...