Skip to main content

The Body







STORY: When hotshot businesswoman Maya Varma's (Sobhita Dhulipala) body goes missing from the morgue under mysterious circumstances, SP Jairaj Rawal (Rishi Kapoor) takes it upon himself to get to the bottom of the truth. And, once he questions her husband Ajay Puri (Emraan Hashmi), it becomes evident that he is more than just a bereaved widower.

REVIEW: Maya is born with a silver spoon and has everything going for her – smart, successful and gorgeous. And, for someone who works as a professor with a meagre income, Ajay sure strikes gold when the duo decides to tie the knot. But, when the entrepreneur ends up dead and her body goes missing from the morgue, the truth behind their marriage and everything around it starts to unfold.

The storyline of 'The Body' does not bring anything new to the table as far as the thriller genre is concerned. Also, since it is confined within the walls of a mortuary and spans over a period of eight hours, this murder mystery tends to lose its grip over the audience early on. Despite the decent background score – an absolute must for a thriller to work – the film fails to keep you on the edge, and ends up being yet another run-of-the-mill, half-baked attempt at concocting a story revolving around love, death and betrayal.

Rishi Kapoor, as the stubble-sporting cop with a devil-may-care attitude, is quite convincing as a character with a troubled past trying to get to the bottom of this distorted love story. Emraan Hashmi, as a romantic partner with questionable morals, exudes charm in parts and evokes pity (as and when needed). Sobhita Dhulipala, as a rich-yet-lonely millionaire, with a twisted psyche exhibiting cold-hearted behaviour, is not so convincing in the sense that she ends up being too good to be bad. Debutante Vedhika Kumar, as the naive and gullible partner in crime, has a good screen presence but feels like a misfit, especially in the second half.

Just like all other Emraan Hashmi films, the music of this movie – mostly love ballads – does not disappoint and the catchy numbers are soothing to the ears.

In a nutshell, 'The Body' is low on content and high on glamour. There is not much to unravel in this one.


ഗംഭീരൻ പോസ്റ്ററുകളാണ് ജിത്തു ജോസഫിന്റെ പുതിയ സിനിമയായ ദി ബോഡിയുടേത്. ഒരു ഡാർക്ക് ത്രില്ലർ മൂഡ് ക്രിയേറ്റ് ചെയ്യുന്ന ഡിസൈൻ. തിയേറ്ററിലേക്ക് ആളെ ആകർഷിക്കുവാൻ കെൽപുള്ളത്. അതും കണ്ടു ഡാർക്ക് ത്രില്ലർ മൂഡിൽ തിയേറ്റയറിൽ കയറിയാൽ നിരാശപ്പെടേണ്ടി വരും. ഉറപ്പ്.

മൗറീഷ്യസാണ് ബോഡിയുടെ ലൊക്കേഷൻ. പോർട്ട്‌ ലൂയീസിലെ മോർച്ചറിയിൽ നിന്നും ബിഗ്‌ഷോട്ടായ ബിസിനസുകാരിയുടെ ഡെഡ്ബോഡി അപ്രത്യക്ഷമാവുന്നതും ജയരാജ്‌ റാവൽ എന്ന ഉദ്യോഗസ്ഥന്റെ നേതൃത്വത്തിലുള്ള പോലീസ് സംഘം അന്വേഷിക്കാൻ വരുന്നതുമാണ് സിനിമയുടെ ഉള്ളടക്കം. ഋഷി കപൂറാണ് ജയരാജറാവൽ. മൗറീഷ്യസായാലും ഇന്ത്യയായലും ഈ പ്രായത്തിൽ ഇത്തരം ശരീരഘടനയോടെ ഒരു പോലീസുകാരൻ കടുത്ത അക്രമമായിപ്പോയി — ആ രാജ്യത്ത് റിട്ടയർമെന്റ് എത്ര വയസിൽ ആണോ എന്തോ?

മായവർമ എന്നാണ് മരണപ്പെട്ടതും ബോഡി അപ്രത്യക്ഷമായതുമായ നിർഭാഗ്യയായ കോടീശ്വരിയുടെ പേര്. ആള് കിടുവാണ്. അന്വേഷണം സ്വാഭാവികമായും ഭർത്താവായ അജയ്‌പുരിയിൽ എത്തും. അജയാണെങ്കിൽ കുറച്ച് അവിഹിതവും ചുറ്റിക്കളിയുമൊക്കെയുള്ള ആളും. രണ്ട് മണിക്കൂർ അങ്ങനെ നനഞ്ഞ അന്വേഷണമാണ്. പുതുമയൊന്നുമില്ല. അത്യാവശ്യം ക്ഷമയൊക്കെ ഉള്ളവർക്ക് കൂൾ ത്രില്ലർ എന്ന പേരിൽ കണ്ടിരിക്കാം. നെറ്റ് ഉള്ളവർക്ക് വാട്ട്സ്അപ്പ്, ഫെയ്സ്ബുക്ക് ഒക്കെ നോക്കിയിരിക്കാം. അതില്ലാത്തവർക്ക് ഇറങ്ങിപ്പോകയുമാവാം — ലാസ്റ്റ് ഒരു ചെറ്യേ ട്വിസ്റ്റുണ്ട്. അത്രയേ ഉള്ളൂ.

അന്വേഷണത്തിനെന്ന പോലെ തിരക്കഥയ്ക്കും വലിയ ആഴമൊന്നുമില്ല. അതാണ് പടത്തിന്റെ പ്രധാന പ്രതിസന്ധി. അവലംബിത സ്ക്രിപ്റ്റ് ഒരുക്കിയിരിക്കുന്നത് ജിത്തു ജോസഫ് തന്നെ. ഒറിജിനൽ സ്ക്രിപ്റ്റിന്റെ ക്രെഡിറ്റ് സ്പാനിഷ് സംവിധായകൻ ഓറിയൽ പൗലോയ്ക്ക് കൊടുത്തിരിക്കുന്നു. അദ്ദേഹത്തിന്റെ എൽ കുർപ്പോ എന്ന സിനിമയുടെ ഒഫിഷ്യൽ റീമേക്ക് കൂടിയാണത്രെ ദി ബോഡി.

സതീഷ് കുറുപ്പിന്റെ ഫ്രെയിമുകളും ലൈറ്റിങ്ങും കൊള്ളാം. അജയ് പുരിയെ അവതരിപ്പിക്കുന്നത് ഇമ്രാൻ ഹാഷ്മി ആയതുകൊണ്ട് ലിപ്പ് ലോക്കുൾപ്പടെ ഉള്ള പ്രണയഗാനരംഗങ്ങൾക്ക് ഒരു കുറവുമില്ല. മായാ വർമ്മ എന്ന ശോഭിക ധുലിപാല കാണാൻ സെക്‌സിയതും നല്ല കാര്യം. തെന്നിന്ത്യയിലെ വേദികയാണ് ഋതു.

ജിത്തു ജോസഫിന്റെ ബോളിവുഡ് അരങ്ങേറ്റം കൂടിയാണ് ചിത്രം. ദൃശ്യത്തോടെ ഒരു പാൻ ഇന്ത്യൻ ഇമേജ് നേടിയെടുത്ത ജിത്തു ജോസഫിന് ഉള്ള പേര് കളയാൻ മാത്രമേ ഇത്തരം ബോഡികൾ ഉപകരിക്കൂ. എന്തായാലും കാർത്തിയുമായുള്ള തമിഴിലെ തമ്പിയും മോഹൻലാലിൻറെയൊപ്പം മലയാളത്തിൽ വരുന്ന പടവും ഗംഭീരമാവട്ടെ എന്നാശംസിക്കാം.

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...