Skip to main content

Avane Srimannarayana






A treasure goes missing. A feudal lord dies, leaving his two step sons warring over his throne and struggling to fulfill his last wish. Fifteen years pass by and a quirky cop finds himself between the ongoing chaos. Will the treasure be recovered? Who will reign supreme?
The long trailer for Avane Srimannarayana set the note for what one could expect in the film. It showed a fantasy land called Amaravathi, filled with feudal lords, cowboy inspired bars, a cop with traces of Jack Sparrow and a hint of a love story. While the film has all of this and more, the three-hour-plus run time might seem a tad long. It is probably best not expect much logic in the authenticity of the time period of the setting of this story - there's a bit of everything that has influenced the cinematic appeal of the writers (this one has Rakshit Shetty and seven more). However, it has a story that's like an intriguing jigsaw puzzle that the protagonist ensures you are constantly clued into.
The film has allusions to some cinematic greats from the West, especially Quentin Tarantino, much like one of actor-director Rakshit Shetty's previous films - Ulidavaru Kandante. The quirky tale brings fantasy alive on screen, a genre that's rarely touched by filmmakers here. The protagonist Narayana has the adventurous streak of Indiana Jones, the invincibility of Chuck Norris, the flair of Jack Sparrow and the swagger of the Country Western heroes. This ensures that there's both witticism and wisdom by his side. Achyuth makes for his perfect sidekick.
And what's a fantasy tale without good antagonists and this film has two, there's the menacing Jairama and his more cunning half brother Thukarama. The makers have ensured the leading lady is more than just a unidimensional figure, giving Lakshmi some interesting hues that have the audience rooting for her. Add to this a riddle, the pursuit of a missing treasure and a bunch of boisterous drama actors, one ends up having quite the scream.
Avane Srimannarayana scores with its performances, with five primary cast members - Rakshit Shetty, Balaji Manohar, Achyuth Kumar, Pramod Shetty and Shanvi Srivastava - leading the pack. The cinematography, sets and background score elevate the tale. Where the film falters is in the narrative, as it tends to become a little too self-indulgent at times. Maybe the story could have been a little shorter to ensure a better impact of the experience.
Avane Srimannarayana is a treat for fans of not just Rakshit Shetty, but those who like cinema to be a wholesome intelligent exercise. There are a lot of guns blazing and a maverick protagonist ready to welcome those who opt to watch the film.



เดฐเด•്เดทിเดค് เดทെเดŸ്เดŸി เดธ്เดตเดฏเดฎേเดต เด’เดฐു เดดോเดจเตผ (Genre) เด†เดฃเดค്เดฐേ! เด•เดจ്เดจเดก เดธിเดจിเดฎเดฏെ เด…เด™്เด™േเดฐ് เดจ്เดฏൂ เดตേเดต് เด•ൊเดฃ്เดŸു เดชുเดคുเด•്เด•ി เดŽเดจ്เดจൊเด•്เด•െเดฏാเดฃ് เดตെเดช്เดช്. 'เด‰เดณിเดฆാเดตเดฐു เด•เดฃ്เดŸാเดจ്เดคെ'เดฏെ เดจเดฎ്เดฎเดŸെ เดจിเดตിเตป เดชോเดณി เดคเดฎിเดดിเดฒാเด•്เด•ിเดฏเดช്เดชോเตพ เดซเดฒം เดเดตเดฐും เด•เดฃ്เดŸเดคാเดฃ് — เดชാเดฑเดฎเดŸ เดฆുเดฐเดจ്เดคเดฎാเดฏിเดช്เดชോเดฏി. เดทെเดŸ്เดŸിเดฏുเดŸെ เดตിเด•്เดฐിเดฏเด•เตพเด•്เด•് เด•เดจ്เดจเดก เดฎാเดค്เดฐเดฎാเดฃ് เดธെเดฏ്เดซ് เดธോเตบ เดŽเดจ്เดจ് เด…เดจ്เดจേ เดคോเดจ്เดจിเดฏเดคാเดฃ്. เดŽเดจ്เดจിเดŸ്เดŸ് เดฆാ เดตീเดฃ്เดŸും เด’เดฐിเด•്เด•เตฝเด•്เด•ൂเดŸി เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเดฑിเตฝ เดชോเดฏി เด…เดŸเดž്เดžു เดชെเดŸ്เดŸു, เด…เดตเดจേ เดถ്เดฐീเดฎเตป เดจാเดฐാเดฏเดฃാ.

เด•െเดœിเดŽเดซ് เดตെเดŸ്เดŸിเดค്เดคുเดฑเดจ്เดจ เดชാเตป เด‡เดจ്เดค്เดฏเตป เดฎാเตผเด•്เด•เดฑ്เดฑിเตฝ เด•เดฃ്เดฃുเดตെเดš്เดšാเดฃ് เดตเตป เดกെเด•്เด•เดฑേเดทเดจുเดฎാเดฏി เด…เดตเตป เดถ്เดฐീเดฎเตป เดจാเดฐാเดฏเดฃเตป เดตเดฐുเดจ്เดจเดค്. เด…เดž്เดšുเดญാเดทเด•เดณിเดฒാเดฃ് เด’เดฐേ เดธเดฎเดฏം เดฑിเดฒീเดธ്. เด‡เดŸเดฏ്เด•്เด•് เด•ിเดš്เดšാ เดธുเดฆീเดชിเดจ്เดฑെ เดชเดฏเตฝเดตാเดจും เด‡เดจ്เดค്เดฏ เดฎുเดดുเดตเตป เดฒเด•്เดท്เดฏเดฎിเดŸ്เดŸ് เดตเดจ്เดจിเดฐുเดจ്เดจു. เดธംเดญเดตം เดธ്เดฅിเดฐം เด•เดณിเดค്เดคോเด•്เด•ാเดฏเดคുเด•ൊเดฃ്เดŸ് เดตെเดŸി เดชാเดดാเดฏി เดŽเดจ്เดจ് เดฎാเดค്เดฐം.

เดชเด•്เดทെ เด•ിเดš്เดšเดฏെ เดชോเดฒെ เด…เดฒ്เดฒ เดฐเด•്เดทിเดค് เดทെเดŸ്เดŸി; เดชเดฏเตฝเดตเดจെ เดชോเดฒെเดฏเดฒ്เดฒ เดจാเดฐാเดฏเดฃเตป. เดตเดฎ്เดชเตป เดกെเด•്เด•เดฑേเดทเดจുเดฎാเดฏിเดŸ്เดŸാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു เดช്เดฐീ เดชเดฌ്เดฒിเดธിเดฑ്เดฑി. เด…เดž്เดš് เดญാเดทเด•เดณിเตฝ เดŸ്เดฐെเดฏിเดฒเตผ. เดŸเดฑเดจ്เดฑിเดจോ, เด—เดฏ്เดฏ് เดฑിเดš്เดšി, เด•ൗเดฌോเดฏ്‌ เดธ്เดฑ്เดฑൈเตฝ เดŽเดฒ്เดฒാം เดฎാเดจ്เดคിเดฏെเดŸുเดค്เดค เดกെเดธേเตผเดŸ്เดŸ് เดฎเดธാเดฒเด—เดจ്เดงം — เด“เตบเดฒൈเดจിเตฝ เด•ോเดฃാเดจുเดŸുเด•്เด•ുเดจ്เดจเดตเตผ เดตീเดดാเตป เด‡เดค്เดฐเดฏും เดงാเดฐാเดณം.

เดฌ്เดฐെเดฏിเตป เด—െเดฏിം, เด‡เดจ്เดฑเดฒിเดœเตปเดธ് เดชเดธിเตฝ เดŽเดจ്เดจൊเด•്เด•െเดฏുเดณ്เดณ เดตിเดตിเดงเด™്เด™เดณാเดฏ เดกെเด•്เด•เดฑേเดทเตปเดธ് เดชเดฒเดตിเดง เดชാเดชിเด•เตพ เดŽเดดുเดคിเดฏเดค് เดตാเดฏിเดš്เดšാเดฃ് เด•ോเดฏเดฎ്เดชเดค്เดคൂเดฐിเดจเดŸുเดค്เดคുเดณ്เดณ เดคുเดŸിเดฏเดฒൂเดฐിเดฒെ เดถ്เดฐീ เดฎുเดฐുเด•ാ เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเดฑിเตฝ เดจാเดฐാเดฏเดฃเดจെ เด•ാเดฃാเตป เด•േเดฑിเดฏเดค്. เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเตผ เดจเดฒ്เดฒเดคാเดฏിเดฐുเดจ്เดจു. เด†เดณ് เดตเดณเดฐെ เดถോเด•ം. เด’เดฑ്เดฑเดฏൊเดฑ്เดฑเดฏെเดŸുเดค്เดคാเตฝ เด’เดฐുเดตിเดงം เด˜เดŸเด•เด™്เด™เดณൊเด•്เด•െ เดธൂเดช്เดชเดฑാเดฏിเดŸ്เดŸുเดฃ്เดŸ്. เดŽเด™്เด•ിเดฒും เดŸോเดŸ്เดŸാเดฒിเดฑ്เดฑിเดฏിเตฝ เดจോเด•്เด•ുเดฎ്เดชോเตพ 172 เดฎിเดจിเดฑ്เดฑ് เด‰เดŸാเดฏിเดช്เดชാเดฏിเดŸ്เดŸാเดฃ് เดถ്เดฐീเดฎเตป เดจാเดฐാเดฏเดฃเดจെ เดซീเตฝ เดšെเดฏ്เดคเดค്.

เดคเดฎിเดด് เดชเดคിเดช്เดชാเดฏเดคുเด•ൊเดฃ്เดŸ് 172 เดฎിเดจിเดฑ്เดฑുเด•ൊเดฃ്เดŸ് เดฐเด•്เดทเดช്เดชെเดŸ്เดŸു. เด•เดจ്เดจเดŸเดฏിเตฝ เดฎൂเดจ്เดจു เดฎเดฃിเด•്เด•ൂเตผ เดชเดค്เดคുเดฎിเดจിเดฑ്เดฑ് เด†เดฃเดค്เดฐേ เดธിเดจിเดฎ — เด…เดตเตผเด•്เด•് เด…เด™്เด™เดจെเดค്เดคเดจ്เดจെ เดตേเดฃം. เด‡เดจ്เดฑเดฒിเดœเดจ്เดฑ് เดเดฑ്เดฑเดฎเดฒ്เดฒേ เดธเดนിเด•്เด•เดŸ്เดŸെ. เดชเดดเดฏ เดชเดฒ เดคเดฎിเดด് เดคെเดฒുเด™്เด•് เดชเดŸเด™്เด™เดณിเตฝ เด•ാเดฃാเดจിเดŸ เดตเดจ്เดจിเดŸ്เดŸുเดณ്เดณ เดจിเดงിเดตേเดŸ്เดŸเดฏാเดฃ് เดชเดŸเดค്เดคിเดจ്เดฑെ เดช്เดฐเดฎേเดฏം. เด…เดฎเดฐാเดตเดคി เดŽเดจ്เดจൊเดฐു เดฎเดฐുเดญൂเดฎി เดชോเดฒเดค്เดคെ เดธ്เดฅเดฒเดค്เดค് เดฐാเดฎเดฐാเดฎ เดŽเดจ്เดจൊเดฐു เดšเด™്เด™ാเดคി เด’เดฐു เดจാเดŸเด• เดธംเด˜เดค്เดคെ เดชിเดŸിเดš്เดšുเดจിเตผเดค്เดคി 'เดกിเดท്เดฏും เดกിเดท്เดฏും' เดตെเดŸിเดตെเดš്เดšു เด•ൊเดฒ്เดฒുเดจ്เดจเดคാเดฃ് เดคുเดŸเด•്เด•ം. เดจിเดงി เดฎുเด•്เด•ി เดŽเดจ്เดจเดคാเดฃ് เด†เดฐോเดชเดฃം. เดฐാเดฎเดฐാเดฎเตป เดจാเดŸ്เดŸുเดฐാเดœാเดตിเดจെ เดชോเดฒെ เดŽเดจ്เดคോ เดžാเดž്เดžൂเดฒാเดฃ്. เดเดคാเดฏാเดฒും เดจിเดงി เดŽเดตിเดŸെเดฏെเดจ്เดจ เด•ാเดฐ്เดฏം เดšเดค്เดคിเดŸ്เดŸും เดจാเดŸเด•เตผ เดชเดฑเดž്เดžിเดฒ്เดฒ.

เดชเดคിเดจเดž്เดš് เด•ൊเดฒ്เดฒം เด•เดดിเดž്เดžെเดจ്เดจ് เดชเดฑเดž്เดžാเดฃ് เดชിเดจ്เดจെ เดชเดฐിเดชാเดŸി. เด†เดฆ്เดฏเดธംเดญเดตเด™്เด™เตพ เดจเดŸเด•്เด•ുเดฎ്เดชോเดดเดค്เดคെ เด•ൊเดฒ്เดฒം เด—เดฃിเดš്เดšെเดŸുเด•്เด•ാเตป เดตเดฏ്เดฏാเดค്เดคเดคിเดจാเตฝ 15 เด•ൊเดฒ്เดฒം เด•เดดിเดž്เดžാเตฝ เดŽเดค്เดฐเดฏാเดตുเดฎെเดจ്เดจും เดชเดฑเดฏുเด• เดตเดฏ്เดฏ. เดเดคാเดฏാเดฒും 15 เด•ൊเดฒ്เดฒം เด•เดดിเดž്เดž เด…เดฎเดฐാเดตเดคിเดฏിเดฒേเด•്เด•് เดซ്เดฐോเดกിเดจ്เดฑെ เด…เดช്เดชാเดช്เดชเดจാเดฏൊเดฐു เดชോเดฒീเดธ് เด‡เตปเดธ്‌เดชെเด•്เดŸเดฑാเดฏി เดจเดฎ്เดฎുเดŸെ เดจാเดฐാเดฏเดฃเตป เดตเดฐുเดจ്เดจു. เด…เดคാเดฏเดค്, เดถ്เดฐീเดฎാเตป เดฐเด•്เดทിเดค് เดทെเดŸ്เดŸി. เดคുเดŸเตผเดจ്เดจเด™്เด™ോเดŸ്เดŸ് เดทെเดŸ്เดŸിเดฏുเดŸെ เดตിเด•്เดฐിเดฏเด•เดณാเดฃ്.

เด…เดญിเดจเดฏเดค്เดคിเตฝ เดทെเดŸ്เดŸി เดญเดฏเด™്เด•เดฐ เดธംเดญเดตเดฎെเดจ്เดจാเดฃ് เด“เตบเดฒൈเตป เดฎാเดชിเดจിเด•เดณിเตฝ เด•ാเดฃുเดจ്เดจเดค്. เดชเด•്เดทെ เดชเดฑเดž്เดžുเดตเดฐുเดฎ്เดชോเตพ เดจเดฎ്เดฎുเดŸെ เดšിเดฒเดฎ്เดชเดฐเดธเดจോเดŸും (เดŽเดธ്เดŸി เด†เตผ) เดฎเดฃിเด•്เด•ുเดŸ്เดŸเดจോเดŸുเดฎൊเด•്เด•െ เด•เดŸ്เดŸเดฏ്เด•്เด•് เด•เดŸ്เดŸ เดจിเตฝเด•്เด•ും. เดฎെเดฏ്เดฏเดจเด™്เด™ി เดชเดฃിเดฏെเดŸുเด•്เด•ുเดจ്เดจ เด•ാเดฐ്เดฏเดค്เดคിเดฒാเดฃെเด™്เด•ിเตฝ เดšിเดฎ്เดชുเดตിเดจ്เดฑെเดฏും เด•ുเดŸ്เดŸเดจ്เดฑേเดฏും เดคാเดดെเดฏാเดฃ് เดฑേเดฑ്เดฑിംเด—്. เดเดคാเดฏാเดฒും เด…เดฎเดฐാเดตเดคിเดฏിเตฝ เดฎൂเดช്เดชเดฐเด™്เด™ോเดŸ്เดŸ് เดตെเดฐเด•ി เดฎെเดดുเด•ുเด•เดฏാเดฃ്. เดธ്เด•്เดฐിเดช്เดฑ്เดฑ് เดฎൂเดช്เดชเดฐുเดŸെ เดคเดจ്เดจെ เด†เดฏเดคിเดจാเดฒും เดธംเด—เดคി เดนൈเดฒി เดฌ്เดฐിเดฒ്เดฏเดจ്เดฑ് เด†เดฏเดคിเดจാเดฒും เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เตป เดชോเดฒും เดšിเดฒเดช്เดชോเตพ เดจเดŸ്เดŸം เดคിเดฐിเดฏുเดจ്เดจുเดฃ്เดŸ്.

เดธเดš്เดšിเตป เดŽเดจ്เดจ് เดชേเดฐാเดฏ เดธംเดตിเดงാเดฏเด•เดจാเดฃ് เดŽเดกിเดฑเดฑിംเด—ും เดจിเตผเดตเดนിเดš്เดšിเดฐിเด•്เด•ുเดจ്เดจเดค്. เดทൂเดŸ്เดŸ് เดšെเดฏ്เดคเดค് เดฎുเดดുเดตเตป เดตെเดŸ്เดŸเดฒൊเดจ്เดจും เด•ൂเดŸാเดคെ เดคിเดฏേเดฑ്เดฑเดฑിเดฒേเด•്เด•് เดตിเดŸുเด•เดฏാเดฏിเดฐുเดจ്เดจെเดจ്เดจ് เดšിเดจ്เดคിเดš്เดšാเดฒും เด•ുเดดเดช്เดชเดฎിเดฒ്เดฒ. เด•്เดฏാเดฎเดฑเดตเตผเด•്เด•്, เดฌാเด•്เด•് เด—്เดฐൗเดฃ്เดŸ് เดธ്‌เด•ോเตผ, เด•เดณเดฑിംเด—്, เด•ോเดธ്‌เดฑ്เดฑ്เดฏൂംเดธ്, เดฒൊเด•്เด•േเดทเตป เดŽเดฒ്เดฒാം เด•ിเดŸുเดตാเดฃ്. เด…เดงിเด•ം เดฒൊเด•്เด•േเดทเตปเดธ് เด’เดจ്เดจുเดฎിเดฒ്เดฒെเดจ്เดจเดคും เด’เดฐേ เด•ോเดธ്เดฑ്เดฑും เดคเดจ്เดจെเดฏാเดฃ് เดชเดŸം เดคീเดฐുเดจ്เดจเดตเดฐെ เดŽเดฒ്เดฒാเดตเตผเด•്เด•ുเดฎെเดจ്เดจเดคും เดŽเดŸുเดค്เดคുเดชเดฑเดฏเดฃം — เดฌ്เดฐിเดฒ്เดฏเตปเดธ്... เดฌ്เดฐിเดฒ്เดฏเตปเดธ്..! เด…เดตเตป เดถ്เดฐീเดฎเตป เดจാเดฐാเดฏเดฃเตป เดŽเดจ്เดจും เด•เดฃ്เดŸเดตเตป เดถเดถി เดŽเดจ്เดจും เด…เดŸിเดตเดฐ.



Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this clichรฉ-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...