Skip to main content

Godfather








Godfather Movie Synopsis: A hapless father tries to save his son from a ruthless gangster who is after the boy to save his own child.
Godfather Movie Review: The title credits of Godfather play over animated visuals of a lion trying to hunt down a deer. It is a very explicit description of what the film is all about – the protagonist, a timid family man, has to fend off the antagonist, a feared gangster – and the director only keeps pushing this analogy further at every given opportunity. For one, there are the names of the characters themselves – Adhiya’maan’ (Natty) and Marudhu’singam’ (Lal). In fact, the latter is even made to resemble a lion, with his beard resembling a lion’s mane; even his ring has a lion’s face!
Marudhu’s son is dying and the only way to save him is to find a child of his own age and harvest his organs. And that boy (Ashwanth, the Super Deluxe kid) happens to be that of Adhiyamaan. When Marudhu’s men come calling, luckily, Adhiyamaan gets to learn about their intention. But with the gangsters not letting anyone enter or exit the multi-storey apartment that Adhiyamaan lives in, for how long can he save his son?
A survival thriller set inside an apartment. Two fathers willing to do anything to save the lives of their sons. Jegan Rajshekar has a fantastic premise with the right mix of action and sentiment for an edge-of-the-seat thriller. And in its present form, Godfather isn’t exactly a letdown, but it certainly doesn’t live up to the promise of its juicy premise. The tension inherent in the plot helps the film coast through, and the director manages to maintain a fair pace and keeps things moving. But the writing is a letdown as we get characters and relationships that lack depth. And the generic nature of the initial scenes feels like a disservice to the exciting concept of the film. We get a generic family song to show that Adhiyamaan has a loving family. We get generic murders to show that Marudhu is ruthless. All that these portions do is stick out as unnecessary padding.
But the biggest issue is how reveals the surprises in the name of foreshadowing. Rather than subtly introduce these elements into the plot, he underlines the moments. So, when we get a line about a house with a smoke alarm or a lift that doesn’t work often, we instantly know what role they will play in the latter stages.

இயக்கம்: ஜெகன் ராஜசேகர் சென்னை: கொடூர தாதாவிடம் இருந்து, தனது பத்து வயது மகனை, அமைதியான நட்டி எப்படி காப்பாற்றுகிறார் என்கிற சிங்கம்- மான் கதைதான், காட்ஃபாதர். தான் உண்டு, தன் வேலையுண்டு என்று மனைவி அனன்யா, மகன் அஸ்வத்துடன் அமைதியான வாழ்க்கையை வாழ்ந்து வருபவர் நட்டி. சின்ன பிரச்னை என்றாலும் கூட ஒதுங்கி செல்பவர். பிரபல தாதாவான லால், கொடூர பார்ட்டி. தனது ஒரே மகனுக்கு இதயத்தில் பிரச்னை

எப்படி காப்பாற்றுகிறார் அவனைக் காப்பாற்ற அவரின் பிளட் குரூப் உள்ள சிறுவனின் இதயம் வேண்டும். தேடி அலைகிறார் லால். நட்டியின் மகன் அஸ்வத்தை கண்டுபிடிக்கிறார். தனது வில்லத் தனத்தோடு நட்டி வீட்டுக்குள் நுழைகிறார் லால். அவரிடம் இருந்து தனது மகனை நட்டி, எப்படி காப்பாற்றுகிறார் என்பதுதான் காட்ஃபாதர்.

ஸ்கோர் பண்ணுகிறார் நடிப்பில் அடுத்தக் கட்டத்துக்குச் சென்றிருக்கிறார் ஹீரோ நட்டி. ஹீரோயிசம் காட்ட அதிக வாய்ப்பிருந்தும் அமைதியாகவே செல்லும் கேரக்டர் அவருக்கு. பிரச்னைகளை கண்டு ஒதுங்குவது, மனைவி, மகன் மீதான பாசம், அவனைக் காப்பற்றத் துடிக்கும் தவிப்பு என ஸ்கோர் பண்ணுகிறார், நடிப்பில்.

விறுவிறுப்பு தங்களை துரத்தும் ஆபத்தை முகத்தில் வெளிப்படுத்தும் அனன்யா, பயத்தில் கதறியபடி இருக்கும் அஸ்வத், கெட்டப் போலீசாக வரும் மாரிமுத்து என அவரவர் கேரக்டரை கச்சிதமாக செய்திருக்கிறார்கள். வழக்கமான ஹீரோ, வில்லன் துரத்தல் கதைதான் என்றாலும் திரைக்கதையில் விறுவிறுப்பைக் கூட்டியிருக்கிறார் அறிமுக இயக்குனர் ஜெகன் ராஜசேகர். அதற்கு சண்முகச் சுந்தரத்தின் ஒளிப்பதிவும் நவீன் ரவீந்திரன் இசையும் அதிகமாக உதவி இருக்கிறது.

சினிமா இலக்கணம் வில்லத்தனத்தை காட்ட வேண்டும் என்றால் என்ட்ரியில் ஒரு கொலையையோ, ஃபைட்டையோ காட்ட வேண்டும் என்கிற சினிமா இலக்கணத்தை யார் வந்து மாற்றப் போகிறார்களோ? ஒரு அடுக்குமாடி குடியிருப்புக்குள் பிரபல தாதா லால், தனது ஆட்களுடன் அடிக்கடி வருவதும் மிரட்டுவதும் அதை யாரும் கண்டுகொள்ளாமல் இருப்பதும் சினிமாவில் மட்டுமே சாத்தியம். போலீஸ்லாம் சும்மாவா இருப்பாங்க? என்ற வழக்கமான கேள்விகளை இதிலும் கேட்காமல் இருக்க முடியவில்லை. இருந்தாலும் இந்த காட்ஃபாதர் ரசிக்கலாம்.

Comments

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...