Skip to main content

Naan Sirithal



Naan Sirithal Movie Synopsis: The life of a happy-go-lucky youngster who suffers from pseudobulbar affect goes topsy-turvy after he unintentionally locks horns with a dreaded gangster


Naan Sirithal Movie Review: The tales of protagonists who face myriad issues because of their unusual disorders is nothing new to Tami cinema, and the latest to join is Naan Sirithal, which revolves around Gandhi (Hip Hop Tamizha Aadi), who suffers from pseudo bulbar affect, a strange condition which makes him laugh uncontrollably during emotional moments. A happy-go-lucky person, his life revolves around his family, girlfriend Ankita (Iswarya Menon) and a bunch of friends. One day, when he sets out to search one of his missing friends, he accidentally becomes part of a gang war between two dreaded groups, headed by Dilli Babu (KS Ravikumar) and Sakkarai (Ravi Mariya). How his laughing disorder lands him in trouble becomes the rest of the story.

Going by the plot and the protagonist’s rare condition, the screenplay had lot of scope for unlimited fun and suspense elements. But the sub-plot involving the gang war hardly engages except a scene or two despite KS Ravikumar’s presence and Munishkanth’s comedy. The film has romance, friendship, family emotions and other required ingredients for a popcorn entertainer, but is still under-cooked. Most of the comedy scenes fall flat and you don’t get enough reasons to empathise with the protagonist’s condition. The father-son chemistry is decent and works in a couple of scenes, but could have been much better; same applies to the scenes between male lead and female lead. The songs are passive and do not add anything to the narration. Yogi Babu’s cameo in the pre-climax portion is okayish. His scene with Aadi stands out because of their chemistry. Aadi fits into the character though there are scenes where he goes overboard with his histrionics. It’s the sequences with his friends which engage the audience.



சென்னை: கொலைவெறி தாதாக்களிடம் கோக்குமாக்காகச் சிக்கிக்கொளும் சிரிப்புப் பிரச்னை கொண்ட ஹீரோ, அவர்களிடம் இருந்து எப்படி மீள்கிறார் என்பதுதான், 'நான் சிரித்தால்' ஹீரோ ஆதிக்கு விசித்திர பிரச்னை. அழ வேண்டிய இடத்தில் சிரிப்பு வந்துவிடும். பதட்டமானாலோ, ஓவர் கவலையானாலோ, சிரிக்க ஆரம்பித்துவிடுவார் கண்டபடி. இதனாலேயே பிரச்னைகள் ஹாய் என தேடி வருகிறது, அவரை. இதற்கிடையில், ஆதி குரூப்பில் உள்ள ஒரு நண்பனை காணவில்லை. தேடிச் செல்லும் ஆதி, சக்கரை (ரவி மரியா), தில்லிபாபு (கே.எஸ்.ரவிகுமார்) என்ற இரண்டு தாதாக்களின் மோதலில், சிரிப்பு பிரச்னையால் சிக்கிக்கொள்கிறார். அதில் இருந்து அவர் எப்படி மீள்கிறார் என்கிற கதையை காமெடியாகச் சொல்கிறார்கள்.

குறும்படத்தை அறிமுக இயக்குனர் ராணா, தான் இயக்கிய 'கெக்க பெக்க' குறும்படத்தை 'நான் சிரித்தால்' ஆக்கி இருக்கிறார். காமெடியில் கலக்க அதிக ஸ்கோப் உள்ள லைன்தான். ஆனால் பலவீனமான திரைக்கதையால் அதில் பாதியைதான் ரசிக்க முடிகிறது. ஹீரோ ஆதி, வழக்கம் போல இந்தப் படத்திலும் ஜாலி கேலி பார்ட்டி. 'சிரி'ப்பாக நடிக்கிறார். சிரித்தே சிக்குகிறார். சிரித்தே மீள்கிறார்.

ஐஸ்வர்யா மேனன் அஜித் படத்தை பார்க்கும்போது, அஜித் அழும்போது இவர் சிரிக்க, ரசிகர்களிடம் சிக்கிச் சின்னபின்னமாவது, அப்படியே விஜய் படத்துக்கு போன இடத்திலும் நடப்பது, ரகளை. ஹீரோயின் ஐஸ்வர்யா மேனனுக்கு அதிக வேலையில்லை. வழக்கமாக ஹீரோயின்கள் செய்யும் காதல் வேலையை மட்டும் செய்துவிட்டு தன்பங்கை முடித்துக்கொள்கிறார்.

தாதா மோதல் கே.எஸ்.ரவிகுமார், ரவிமரியாவின் தாதா மோதல், முறைப்புகள் ஏற்கனவே பார்த்தவைதான் என்றாலும் சில இடங்களில் ரசிக்க முடிகிறது. ஒரு காட்சியில் பாண்டியராஜனும் கடைசியில் யோகிபாபுவும் வந்து சிரிக்க வைக்கிறார்கள். கடைசியில் வரும் சுந்தர்.சி டைப் கிளைமாக்ஸ் கொஞ்சம் சிரிப்பை வரவழைக்கிறது. வாஞ்சிநாதன் ஒளிப்பதிவு, கலர்புல்லாக இருக்கிறது. பாடல்களின் எண்ணிக்கையை குறைத்திருக்கலாம்.

ஏதோ மிஸ்சாகிறதே சிரித்துக்கொண்டிருக்கும் எல்லா மனிதர்களும் மகிழ்ச்சியாக இல்லை. அவர்களுக்குப் பின்னாலும் சோகம் இருக்கிறது என்பதை சொல்ல வந்திருக்கிறார்கள், இந்தப் படம் மூலம். ஒரு குறும்படத்தை, மெனக்கெடாமல் சினிமாவாக்கினால், என்னென்ன நடக்கும் என்பதற்கு இந்தப் படமும் ஓர் உதாரணம். நட்பு, ஆக்‌ஷன், ரொமான்ஸ், பேமிலி சென்டிமென்ட் என எல்லாம் இருந்தும் ஏதோ மிஸ்சாகிறதே!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...