Skip to main content

Varmaa


 I have always maintained that calling something overrated is not a critique of the thing itself, but merely others’ opinion of it. By that standard, Arjun Reddy was grossly overrated. And passionately critiqued multiple times over across languages. The makers and the actors have been adequately interviewed and re-interviewed. With the bombing of Adithya Varma — the official remake of Arjun Reddy in Tamil — I was hoping the phenomenon was put to rest.

Today, the ghost of Arjun Reddy rose from the ground in the form of Varmaa, director Bala’s version of the film that the producers rejected entirely just a few months ago. 

For the uninitiated, Varma (Dhruv Vikram), is a medical student and later a brilliant surgeon, with anger issues. He falls in love with Megha, a harmless Megha Chowdhury who has lesser to do in this film than Shalini Pandey did in the original; frankly, I didn’t think that was even possible. Anyway, Megha’s parents reject their relationship because Varma is apparently of a lower caste. He responds by taking to alcohol and drugs to soothe his pain, only to have his life handed back to him on a platter.

Bala has not changed the story much but has made many deletions and some significant additions. There is more phallus in Varmaa — a woman is forced to beg in front of it, a hockey stick symbolises it, a patient compares shaving bodily hair to circumcision, you get the drift. Yet, the film does not look, feel and smell of hypermasculinity.

In fact, from the very beginning, Varmaa is not rooted anywhere. The milieu does nothing for the film. Varma’s pain, which is what made Arjun Reddy intense, is heavily diluted. In fact, for the most part, he is just your average alcoholic, only too pampered. 

It really does not help that Bhavani, Varma’s house help and a motherly figure, keeps making fun of his predicament. Not like dark commentary, but like he is a child who is searching for the source of the bad smell all over the house, when it is actually coming from his diaper. That Easwari Rao is fantastic as Bhavani is no saving grace. Varma’s friends are forgettable, so are his brother, mother, and everyone else. The music is distinctly second-hand, a half-hearted copy-paste of the original. 

Arjun Reddy made me angry. It was a disagreeable film. Varmaa was just an insipid one, something that Bala will be glad to put behind him. So will all of us.

அர்ஜுன் ரெட்டி படத்தை போன்றே ஆதித்ய வர்மா படமும் பாட்டி தனது பேரன் த்ருவ் விக்ரமை பற்றி தன் தோழிகளிடம் பெருமையாக பேசுவதுடன் துவங்குகிறது. அறிமுக காட்சியிலேயே ஆதித்ய வர்மா உறவு கொள்ள ஒரு பெண்ணைத் தேடிச் செல்கிறார். அவர் உறவு கொள்ளும் முன்பு அந்த பெண்ணின் வருங்கால கணவர் வந்து கதவை தட்ட கடுப்பான ஆதித்ய வர்மா கத்தியை காட்டி ஆடையை அவிழ்க்குமாறு மிரட்டுகிறார்.பெண்ணுடன் உறவு கொள்ள முடியாது என்பது தெரிந்த பிறகு கோபமாக அந்த வீட்டில் இருந்து வெளியே வரும் ஆதித்ய வர்மா தனது பேண்ட்டுக்குள் ஐஸ் கட்டியை போட்டு சாந்தம் அடைகிறார்.


மங்களூரில் உள்ள மருத்துவக் கல்லூரியில் படிக்கும் ஆதித்ய வர்மா மீராவை(பனிடா சந்து) பார்த்ததும் காதலில் விழுகிறார். அர்ஜுன் ரெட்டி படத்தில் வந்த ஷாலினி பாண்டே போன்று கவலையான முகத்துடன், காதல் திணிக்கப்பட்டது போன்று மீரா நடந்து கொள்ளவில்லை. மீரா ஆதித்ய வர்மாவை பார்த்து சிரிப்பதுடன் அவர் மீது ஆர்வமாக இருப்பதையும் வெளிப்படுத்துகிறார்.

த்ருவ், பனிடா காதலர்களாக சிறப்பாக நடித்துள்ளனர். அவர்களின் காதல் மீராவின் வீட்டிற்கு தெரிய சாதிக்கு முக்கியத்துவம் கொடுக்கும் அப்பா அவரை வேறு ஒருவருக்கு அவசர அவசரமாக திருமணம் செய்து வைத்துவிடுகிறார். அதன் பிறகு ஆதித்ய வர்மா மது, போதைப் பொருள், சிகரெட் என்று இருக்க சில மாதங்கள் கழித்து மீராவை அதுவும் கர்ப்பிணியாக பார்க்கிறார். அதன் பிறகு என்ன நடக்கிறது, ஆதித்ய வர்மாவின் வாழ்க்கை எப்படி மாறுகிறது என்பதை கிரிசாயா அழகாக திரையில் காட்டியுள்ளார்.அர்ஜுன் ரெட்டி படத்தை அப்படியே ரீமேக் செய்துள்ளார் கிரிசாயா. த்ருவ் விக்ரம் தனது நடிப்பால் அனைவரையும் கவர்கிறார். விஜய் தேவரகொண்டா அளவுக்கு தீயாக நடித்துள்ளார் த்ருவ். மேலும் த்ருவிடம் இருக்கும் சின்சியாரிட்டியை பார்க்கும்போது அவர் விஜய்யை காப்பியடித்துள்ளார் என்று கூறிவிட முடியாது. படம் பார்க்கும் போது விஜய் தேவரகொண்டா நினைவுக்கு வந்தாலு் த்ருவ் தனது நடிப்பால் அதை சரிகட்டி விடுகிறார்.

ஆக, ஆதித்ய வர்மா, அர்ஜுன் ரெட்டியின் அச்சு அசல்.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maaran

Even as early as about five minutes into Maaran, it’s hard to care. The craft seems to belong in a bad TV serial, and the dialogues and performances don't help either. During these opening minutes, you get journalist Sathyamoorthy (Ramki) rambling on about publishing the ‘truth’, while it gets established that his wife is pregnant and ready to deliver ANY SECOND. A pregnant wife on the cusp of delivery in our 'commercial' cinema means that the bad men with sickles are in the vicinity and ready to pounce. Sometimes, it almost feels like they wait around for women to get pregnant, so they can strike. When the expected happens—as it does throughout this cliché-ridden film—you feel no shock. The real shock is when you realise that the director credits belong to the filmmaker who gave us Dhuruvangal Pathinaaru, that the film stars Dhanush, from whom we have come to expect better, much better. Director: Karthick Naren Cast: Dhanush, Malavika Mohanan, Ameer, Samuthirakani Stre...

Kuthiraivaal

  Kuthiraivaal Movie Review:  Manoj Leonel Jahson and Shyam Sunder’s directorial debut Kuthiraivaal brims with colours and striking imagery. This is apparent as early as its first scene, where its protagonist Saravanan alias Freud squirms in his bed, suspecting a bad omen. As some light fills his aesthetic apartment wrapped with vintage wall colours, his discomfort finally makes sense—for he has woken up with a horse’s tail! The scene is set up incredibly, leaving us excited for what is to come. But is the film as magical as the spectacle it presents on screen? Kuthiraivaal revolves around Saravanan (played by a brilliant Kalaiyarasan) and his quest to find out why he suddenly wakes up with a horse’s tail, and on the way, his existence in life. Saravanan’s universe is filled with colourful characters, almost magical yet just real enough—be it his whimsical neighbour Babu (Chetan), who speaks about his love for his dog and loneliness in the same breath, or the corner-side cigar...

Valimai

  H Vinoth's Valimai begins with a series of chain-snatching incidents and smuggling committed by masked men on bikes in Chennai. The public is up in arms against the police force, who are clueless. In an internal monologue, the police chief (Selva) wishes for a super cop to prevent such crimes. The action then cuts to Madurai, where a temple procession is underway.then we are introduced to ACP Arjun (Ajith Kumar), the film’s protagonist, whose introduction is intercut with scenes from the procession. Like a God who is held up high, we see this character rising up from the depths. In short, a whistle-worthy hero-introduction scene. We expect that Vinoth has done away with the mandatory fan service given his star's stature and will get around to making the film he wanted to make. And it does seem so for a while when Arjun gets posted to Chennai and starts investigating a suicide case that seems connected to the chain-snatching and drug-smuggling cases from before. Like in his pr...